Ferrari przedstawia swój 53. bolid Formuły 1
Nowe auto otrzymało oficjalną nazwę F2007
14.01.0718:36
9083wyświetlenia
Zespół Ferrari zaprezentował dzisiaj w Fiorano swój 53. bolid Formuły 1, na którym Felipe Massa i Kimi Raikkonen będą ścigali się w sezonie 2007. Nowe auto otrzymało oficjalną nazwę F2007, a jego oznaczenie kodowe według stosowanej przez Ferrari numeracji to 658.
Włoska stajnia nie była pewna, czy podczas dzisiejszej prezentacji będzie w stanie pokazać dziennikarzom swoje nowe auto, ale ostatecznie kilka zdjęć F2007 zostało udostępnionych mediom. Nowy samochód stanowi interpretację regulaminu technicznego na sezon 2007 przez inżynierów Ferrari. Zmiany w stosunku do zeszłorocznego modelu zostały podyktowane głównie względami bezpieczeństwa, jako że FIA narzuciła jeszcze większe wymogi dotyczące odporności na zderzenia z każdej strony. Zmiany te spowodowały zwiększenie wagi bolidu o blisko 10 kilogramów.
Podwozie F2007 uległo znaczącym zmianom w porównaniu do 248 F1. Projekt został dostosowany do nowego zawieszenia, które stanowi zupełnie nowe podejście pod względem aerodynamiki. Kształt pokryw na chłodnice, jak i bocznych wlotów powietrza także został przeprojektowany - dostosowano go do zmodyfikowanego systemu chłodzenia. Dotyczy to także wylotu chłodnic w górnej części karoserii, a ponadto znaczącej przemianie uległ wlot powietrza do silnika. Nowy samochód ma większy rozstaw osi od zeszłorocznego modelu o 85 milimetrów (3135 mm).
Tył auta jest znacznie węższy, co jest zasługą lepiej wyprofilowanego kształtu obudowy skrzyni biegów, która w tym roku ponownie została wykonana z włókna węglowego. Sama skrzynia biegów, która nadal jest zamontowana podłużnie, została wyposażona w innowacyjny system szybkiej zmiany biegów (siedem plus wsteczny). Tylne zawieszenie jest podobne jak w 248 F1, ale zespół planuje jego znaczący rozwój w oparciu o postępy w zrozumieniu zachowania opon Bridgestone w specyfikacji na sezon 2007. Przed startem sezonu znaczącej zmianie ulegnie także najprawdopodobniej przednia i tylna konfiguracja aerodynamiczna. Umiejscowienie lusterek i rur wydechowych pozostało takie samo jak w bolidzie z 2006 roku.
W związku z wprowadzeniem w życie zamrożenia rozwoju silników począwszy od tego roku, podstawowa struktura silnika pozostała taka sama jak w przedstawionym do homologacji pod koniec sezonu 2006 modelu. Mający oznaczenie 056 silnik jest nadal częścią całej konstrukcji nośnej i nadal jest zamontowany podłużnie. FIA zostawiła jednak producentom silników niewielkie pole do popisu i zgodnie z ogłoszonymi w październiku 2006 roku przepisami inżynierowie mogli dokonać modyfikacji w następujących obszarach:
- Komora spalania, zawory, komory wlotowe i wydechowe - wszystkie te elementy zostały zmodyfikowane w celu zoptymalizowania momentu obrotowego, jako że narzucone zostało ograniczenie maksymalnych obrotów do 19000 na minutę.
- Tłok, sworzeń tłokowy i dysze chłodzące tłoki zostały zmodyfikowane w celu zapewnienia najlepszej z możliwej niezawodności przy ograniczeniu obrotów do 19000 obr./min.
- Systemy płynów (woda i olej) oraz komponenty ułatwiające integrację silnika 056 z nowym bolidem.
Jak to zwykle bywa, podczas projektowej i rozwojowej fazy kompletnego samochodu ważną rolę odegrali techniczni partnerzy Ferrari. Shell - w dziedzinie paliwa, olei i smarów, centrum badawcze Fiata - udostępniając swoje systemy do symulacji oraz Brembo - w rozwoju układu hamulcowego. Wiele uwagi poświęcono poprawie osiągów i optymalizacji użytych materiałów. przy jednoczesnym zapewnieniu możliwie najwyższego standardu bezpieczeństwa.
Zobacz także:
- Dane techniczne bolidu F2007
- Dane techniczne silnika 056 2.4 V8
- [url= http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_gallery_display.php?fes_gal_id=665]Zdjęcia bolidu F2007[/url]
Źródło: Ferrari.com
KOMENTARZE