Ferrari przedstawia swój 53. bolid Formuły 1

Nowe auto otrzymało oficjalną nazwę F2007
14.01.0718:36
Marek Roczniak
9083wyświetlenia

Zespół Ferrari zaprezentował dzisiaj w Fiorano swój 53. bolid Formuły 1, na którym Felipe Massa i Kimi Raikkonen będą ścigali się w sezonie 2007. Nowe auto otrzymało oficjalną nazwę F2007, a jego oznaczenie kodowe według stosowanej przez Ferrari numeracji to 658.

Włoska stajnia nie była pewna, czy podczas dzisiejszej prezentacji będzie w stanie pokazać dziennikarzom swoje nowe auto, ale ostatecznie kilka zdjęć F2007 zostało udostępnionych mediom. Nowy samochód stanowi interpretację regulaminu technicznego na sezon 2007 przez inżynierów Ferrari. Zmiany w stosunku do zeszłorocznego modelu zostały podyktowane głównie względami bezpieczeństwa, jako że FIA narzuciła jeszcze większe wymogi dotyczące odporności na zderzenia z każdej strony. Zmiany te spowodowały zwiększenie wagi bolidu o blisko 10 kilogramów.

Podwozie F2007 uległo znaczącym zmianom w porównaniu do 248 F1. Projekt został dostosowany do nowego zawieszenia, które stanowi zupełnie nowe podejście pod względem aerodynamiki. Kształt pokryw na chłodnice, jak i bocznych wlotów powietrza także został przeprojektowany - dostosowano go do zmodyfikowanego systemu chłodzenia. Dotyczy to także wylotu chłodnic w górnej części karoserii, a ponadto znaczącej przemianie uległ wlot powietrza do silnika. Nowy samochód ma większy rozstaw osi od zeszłorocznego modelu o 85 milimetrów (3135 mm).

Tył auta jest znacznie węższy, co jest zasługą lepiej wyprofilowanego kształtu obudowy skrzyni biegów, która w tym roku ponownie została wykonana z włókna węglowego. Sama skrzynia biegów, która nadal jest zamontowana podłużnie, została wyposażona w innowacyjny system szybkiej zmiany biegów (siedem plus wsteczny). Tylne zawieszenie jest podobne jak w 248 F1, ale zespół planuje jego znaczący rozwój w oparciu o postępy w zrozumieniu zachowania opon Bridgestone w specyfikacji na sezon 2007. Przed startem sezonu znaczącej zmianie ulegnie także najprawdopodobniej przednia i tylna konfiguracja aerodynamiczna. Umiejscowienie lusterek i rur wydechowych pozostało takie samo jak w bolidzie z 2006 roku.

W związku z wprowadzeniem w życie zamrożenia rozwoju silników począwszy od tego roku, podstawowa struktura silnika pozostała taka sama jak w przedstawionym do homologacji pod koniec sezonu 2006 modelu. Mający oznaczenie 056 silnik jest nadal częścią całej konstrukcji nośnej i nadal jest zamontowany podłużnie. FIA zostawiła jednak producentom silników niewielkie pole do popisu i zgodnie z ogłoszonymi w październiku 2006 roku przepisami inżynierowie mogli dokonać modyfikacji w następujących obszarach:
  • Komora spalania, zawory, komory wlotowe i wydechowe - wszystkie te elementy zostały zmodyfikowane w celu zoptymalizowania momentu obrotowego, jako że narzucone zostało ograniczenie maksymalnych obrotów do 19000 na minutę.

  • Tłok, sworzeń tłokowy i dysze chłodzące tłoki zostały zmodyfikowane w celu zapewnienia najlepszej z możliwej niezawodności przy ograniczeniu obrotów do 19000 obr./min.

  • Systemy płynów (woda i olej) oraz komponenty ułatwiające integrację silnika 056 z nowym bolidem.


Jak to zwykle bywa, podczas projektowej i rozwojowej fazy kompletnego samochodu ważną rolę odegrali techniczni partnerzy Ferrari. Shell - w dziedzinie paliwa, olei i smarów, centrum badawcze Fiata - udostępniając swoje systemy do symulacji oraz Brembo - w rozwoju układu hamulcowego. Wiele uwagi poświęcono poprawie osiągów i optymalizacji użytych materiałów. przy jednoczesnym zapewnieniu możliwie najwyższego standardu bezpieczeństwa.

Zobacz także:


Źródło: Ferrari.com

KOMENTARZE

44
rafaello85
16.01.2007 10:06
mkpol... nie udał Ci się żart, bo był beznadziejny...
mkpol
16.01.2007 07:18
Arczyn właśnie zrobiłeś sobie śmiertelnych wrogów z d'angelo i rafaellllo :D:D:D.
Arczyn
15.01.2007 08:24
Nie podoba mi się to Ferrari :/ Nie wiedzieć czemu kojarzy mi się z Wiliamsem '99 albo jakimś Champ Carem...
Marcin17
15.01.2007 03:52
ale ferreri zaszallało z tym bolidem bardzo mi się podoba! a jak wy myślicie
stanson1980
15.01.2007 12:48
Też się zastanawiam skąd d"Angelo ma taką pewność co do Ferrari po obejrzeniu kilku zdjęć :) Może ma jakiś dar? :D
mkpol
15.01.2007 11:37
d'Angelo skąd ci przyszło do głowy, że jestem twoim kolegą? A co do pytana, to niestety nie dane mi było posiąść daru wypowiadania fachowych opinii o nowych bolidach mając do dyspozycji kilka zdjęć na których niewiele widać. W związku z tym wyrażam swoje wrażenia. Szczerze podziwiam twoją nieprzeciętną wiedzę na temat technologii F1 skoro tam gdzie ja widzę zaledwie komara, a adny mrówkojada, ty potrafisz dostrzec genialnie zaprojektowany bolid, który swoimi osiągami zmiażdży konkurencję. Może kiedyś też tak będę potrafił, choć obawiam się, że nie dane mi będzie osiągnąć tak stopień profesjomalizmu jaki stał się twoim udziałem.
Love
15.01.2007 11:10
Piekniś!! Pewnie jezdzi jeszcze lepiej niz wyglada...( stojac w miejscu wyglada jakby jecha 300 XD )
d'Angelo
15.01.2007 10:48
chcę przypomnieć takie zjawisko - inżynierowie zwłaszcza F1 (GDYŻ JEST TO DZIEDZINA SPORTU BARDZO WYMAGAJĄCA) powinni czerpać pomysły z przyrody gdyż właśnie przyroda jest największą kopalnia pomysłów!!! ale wracając do komentarzy to powiem że nie ważne z czym kojarzy się innym bolid Ferrari, mi na przykład się kojarzy z "Heleną Trojańską" ale czy to jest fachowe pisać z czym się kojarzy bolid chyba nie ale jak ktoś nie ma co pisać to napisze takie bzdury ważne jest jakie będzie miał osiągi, jaki kierowca będzie go prowadził, jakie będzie przechodził przeobrażenia w trakcie sezonu no i jakie ma mniemanie wobec fachowców! ja mocno ubolewam nad tym że nie mogę większej kasy wygrać na bukmacherze bo niewiele płacą za wygrana Ferrari a szkoda bo to pewniak na ten sezon!:( Ale to znaczy że bardzo wysoko ich cenią !!! A to powinno dać wielu ludziom do myślenia... czy chcą czy nie! bardzo ładnie powiedział kolega jacek2601- "One passion...One love...One team...- Ferrari!!!" a ja dodam od siebie taki cytat z reklamy pewnie znanej firmy spokrewnionej z firmą Ferrari - "piękno to dopiero początek !!!" - kolego mkpol czy tylko potrafisz opowiadać kawały? nic poza tym??
jacek2601
15.01.2007 08:47
One passion...One love...One team...- Ferrari!!!
mkpol
15.01.2007 08:08
stanson1980 zwróć uwagę, że ani andy ani ja nie mówimy, że auto jest brzydkie albo, że nam się nie podoba. Napisaliśmy tylko z czym nam się na pierwszy rzut oka kojarzy. Uważam zresztą nadal, że skojarzenie jest jak najbardziej słuszne i mało tego , jestem niemal pewien, że takie było zamierzenie ferrari o czym dobitnie świadczą te żółte osłonki z czarnymi kropkami po środku. Jak widać konstruktorzy ferrari mają więcej poczucia humoru niż ich fani. Przypuszczam zresztą, że każdy bolid tak zrobiony wyglądałby jak komar. To tylko ograniczeni fani jedynie słusznego zespołu wylewają jak zwykle pomyje na wszystkich, którzy nie piszą o ich jedynie słusznym zespole na kolanach.
stanson1980
15.01.2007 07:26
Bolid nie ma się podobać tylko ma wygrywać, więc dziwię się zażartości Waszych dyskusji...
mkpol
15.01.2007 07:23
Pani pyta Jasia na lekcji: - Jasiu z czym ci się kojarzy chusteczka? Na co Jasiu odpowiada: - Z dupą proszę pani. - A czemu ci się to kojarzy z dupą Jasiu? - Bo mi się wszystko z dupą kojarzy proszę pani. To w zasadzie cały komentarz do posta d'Angelo. Od siebie dodam, chłopie wrzuć na luz bo cie wrzody zabiją. pozdro
emmil
15.01.2007 06:37
No, no... Takie emocje już po prezentacji bolidu dopiero drugiej stajni...No ale nie należy się bardzo dziwić, nadchodzący sezon chyba niesie najwięcej niewiadomych od wielu już lat.Te rotacje zawodników w czołowych zespołach, odejście Szumachera, tyle nowych twarzy można by rzec w jednym sezonie nie oglądaliśmy już od dawna. Natomiast osobiście muszę przyznać, że nowe F2007 bardzo mi się podoba chociaż zdjęcia prezentowane we wszystkich serwsach są praktycnie tylko od przodu bolidu. Dzisiaj Mac, zobaczymy co przygotowali dla Nas inżynierowie z Woking całkowicie już bez Neweya.Dotąd to Mac niemalże jednogłośnie został okrzyknięty naładniejszym bolidem w całej stawce. Pozdrawiam :)
d'Angelo
15.01.2007 12:50
I znowu na temat Ferrari tyle ciekawych komentarzy ?? Ferrari cały czas na TOP-ie i nie dziwi mnie to!! W zakładach bukmacherskich Ferrari stoi najwyżej płacą słabiutkie 1,75 za mistrzostwo dla nich czyli są nadal najlepsi nawet jesli by nie zbudowali wcale bolidu !!! Nie wiem czy ta wiadomośc dociera do kiboli takich jak mkpol czy andy !!!
rafaello85
14.01.2007 09:48
andy... Sprawa pierwsza: masz chyba jakies kompleksy.... jeśli coś do mnie masz to wal śmiało, a nie rób głupich aluzji. Chyba dorosły już jesteś facet, a nie dzieciak? Sprawa druga: Ja z kolei nie trawię McLarena i żyję z tym... nie napisałem nigdy na Dennisa np. Ron łysa pała..., a Ty o szefie Ferrari... Co do Toyoty to od początku nie wiele pokazała, mimo iż ma olbrzymi budżet. Wydaje mi się, że teraz będzie podobnie. Ferrari jest dla mnie cudem, bo to mój ulubiony zespół, podobnie Ty myslisz zapewnie o McLarenie... I jeszcze jedno na koniec - porzuć nienawiść, będzie Ci lżej na duszy;) Pozdrawiam Cię słuszny fanie F1
sasza82
14.01.2007 09:38
hehe widzę, że toczy się mała wojenka zwolenników i przeciwników Ferrari :) Jedni piszą "cudo" drudzy "blee" a jak jest w rzeczywistości i tak zweryfikuje sezon 2007. Tak nawiasem mówiąc wątpię, by celem nadrzędnym u projektantów było piękno bolidu-on ma być poprostu lepszy od konkurebcji i tyle...w końcu nie walczą o tytuł najpiękniejszego...I zgadzam się z tym co powiedział andy...niestety brak jest obiektywnych komentarzy a ten temat jest tego dobitnym przykładem. I jeszcze dodam od siebie, ,że choć nie jestem fanem (ale też nie antyfanem!) Ferrari to bolid może się podobać.
mkpol
14.01.2007 09:31
Na nartach
Piter
14.01.2007 09:21
Co to za prezentacja? żadna! Ferrari wysłało po prostu parę zdjęć:/??? A gdzie kierowcy? Gdzie szefowie? Gdzie shakedown ?
mkpol
14.01.2007 09:07
piotrektk wymiękam przy tobie. Dech mi zaparło jak przeczytałem twoją jakże celną ripostę. Byłem święcie przekonany, że to kolejny po kręcących się kołpakach element, który ferrari opracowało jako pierwsze i że zaskoczy nimi wszystkich w przyszłym sezonie. Na chwilę obecną życzę ci dużo zdrowia i samych sukcesów twojego ulubionego zespołu.
piotrektk
14.01.2007 09:02
dziękuje za komplement mkpol co nie zmienia faktu że te żółte wloty to tylko nakładka (chyba nie sądzisz że będą z tym jeździć, co?!?)
mkpol
14.01.2007 08:57
Ech ludzie ludzie http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_gallery_image_display.php?fes_gal_id=665&fes_image_number=5 Zerknijcie na to zdjęcie koncentrując wzrok na żółtych osłonach wlotów powietrza. Jeśli komuś widok ten nie przypomina komara no to sorry ale jest ślepy. Oczywiście nie mam ani teraz ani wcześniej na myśli obrazka z encyklopedii a raczej sposób w jaki ten owad przedstawiany jest w bajkach. Zdaje się, że zupełnie niepotrzebnie liczyłem na jakiś przebłysk inteligencji fanów jedynie słusznego zespołu. andy wprawdzie mrówkojadowi daleko do komara, ale za to bolidowi ferrari nie. Faktycznie jak nie komar to mrówkojad. A bajeczkę znam, a jakże :-) piotrektk gratuluję umiejętności poruszania się po wikipedii.
piotrektk
14.01.2007 08:38
Prawda, polubiłem cię za ta wypowiedż :-)
andy
14.01.2007 08:29
emmil> znajdz mi jedną osobe obiektywna na tej stronie! nie ma takiej. Każdy bedzie gadał że jest obiektywny a wcale tak nie jest. Wszyscy jak jeden mąz maja tutaj swoich faworytów i tylko o nich będą się wypowiadać w superlatywach a innych będą krytykować. Ja przynajmniej jawnie mówie że nienawidze ferrari i nie sciemniam z tym. Weż np. poczytaj komentarze na temat nowej toyoty. Gośc który ma się za bradzo obiektywnego pisze np "że to na pewno kolejny japoński bubel". Jak można o aucie które jeszcze nie wyjechało na tor i nic nie zaprezentowało gadać z góry że to bubel. Z kolei ferrari to wg niego "cudo" choć też nic sobą nie zaprezentowało. To jest chłopie ten obiektywizm. Niech sobie mówią o mnie co chcą. Być może ten koment zaraz zniknie bo któś uzna że głupoty wypisuje. może i głupoty ale ja przynajmniej nie powiedziałem że coś bublem. Wyraziłem tylko pogląd na temat wyglądu bolidu ferrari. Proszę nie traktować tego jako moheracji, ślad zostawiam tylko po to aby inni czytelnicy zwrócili uwagę na tę wypowiedź i uderzyli się od czasu do czasu w piersi. Jak o mnie chodzi to brawo andy
piotrektk
14.01.2007 08:26
no, miałem na mysli biologię fakt pomyliłem sie co nie zmienia pewnych faktów... rozumiem twój punkt widzenia ale, nie widzę nic w czym F2007 jest podobny do: komara (fotka-komar - http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Aedes_aegypti_biting_human.jpg ) tudzież mrówkojada (fotka-mrówkojad - http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Myresluger.jpg ) do F2007 (fotka-2007 - u góry)
emmil
14.01.2007 08:25
http://www.blikopnieuws.nl/foto/200701131168679359_51162.jpg
Hitokiri
14.01.2007 08:23
Bardzo ładne auto... nie podoba mi się jedynie krzywizna przedniego skrzydła, ale to ma być efektywne a nie efektowne, więc wybaczam :)
emmil
14.01.2007 08:15
andy> Ja nie krytykowałem R27 ale byłem ciekawy Twojego komentarza na jego temat, licząc że potrafisz być obiektywny wbrew niektórych opinii o Tobie...
Till
14.01.2007 08:09
Bolid jest piekny :),szkoda tylko że nie widnieje na nim numer 1,oraz ze nie zasiądzie w nim Schumacher
andy
14.01.2007 07:59
piotrektk> pudo! nie jestem fanem renault. Anatomia to chyba nauka o budowie organizmu i narządów tego organizmu a nie o tym do jakiej gromady czy czegoś tam zalicza się dany organizm. ale jeśli mrówkojad to ssak to faktycznie nie jest kolegą komara (owada). Mój błąd przyanję się bez bicia. Ale to nie zmienia mojego skojarzenia co do wyglądu Ferrari 2007 do tego mrówkojada z notabene całkiem fajnej bajki "Mrówka i Mrówkojad.
Falarek
14.01.2007 07:56
Dziwna ta "prezentacja" kilkanaście fotek z fabryki przekazane prasie i tyle. Nie było jakiejś prezentacji kierowców itp. Czy mi się wydaje czy przednie zawieszenie to tzw. zero keel tak jak w nowej toyocie? Widać zmiana malowania, nowi sponsorzy nowy kierowca, nowy początek? Ciekawe jest teraz malowanie barw Marlboro w krajach gdzie jest zakaz reklamy fajek. Coś zupełnie nowego. Czekam na pierwsze zdjęcia z Fiorano bo gdzie jak gdzie ale samochód wyścigowy najlepiej się prezentuje w ruchu na torze.
andy
14.01.2007 07:52
emmil> widzialem tylko 3 zdjęcia R27 i to nie najlepszej jakości i trudno jest cokolwiek powiedzieć. ale z tego co widzialem to przynajmniej z niczym nieprzyjemnym mi się nie kojarzy ten bolid na pierwszy rzut oka. Prawda jest taka, że jezeli ktos jest fanem jakiegoś teamu to choćby ten zespół zaprojektował nabrzydszą landarę pod słońcem to i tak ten ktoś będzie gadał że to "cudo" i wychwalał je pod niebiosa a konkukrencje zgnoi i skrytykuje choćby miała najpiększniesze auto pod słońcem.
Metalpablo
14.01.2007 07:50
Czyli autko jest z 2006 roku,ale dostosowane do terażniejszego regulaminu.Ja tak to rozumiem.Spojler przedni bardzo podobny do Toyoty.Generalnie nie podoba mi się,a jeszcze jak do niego wejdzie Kimi to ...Dużo czasu minie zanim sie przyzwyczaje do Kimasa i Ferrari.
piotrektk
14.01.2007 07:47
andy po wieku twojej bajki widać że, już byłeś na studiach (chyba nie zdawałeś z anatomii bo, co ma ssak [mrówkojad] do owadów [komar i ty] jesteś fanatykiem renault i wszystko jasne obrazisz każdy bolid Ferrari jaki by nie był andy nikogo ani niczego nie obraził, swoją drogą staram się jak mogę ale nie potrafię sobie wyobrazić jak można obrazić bolid 1) barwy są ekstra 2) A kształt też fajny choć moze nie jakiś powalający ale, spójrzmy na jeszcze gorsze Renault (może w R28 lusterka będą montowane od podwozia) a zresztą poczekajmy na pojedynek na torze zamiast gderać na wygląd
emmil
14.01.2007 07:37
andy > jeśli aż tak nie podoba Ci się nowe F2007 to ciekawe jak skomentujesz nowe R27? http://www.formula1.pl/images/2007/r27/r27_03.jpg
ferari
14.01.2007 07:29
Kimi wreszcie dostanie porządny bolid
Jakuzo
14.01.2007 07:15
Piekne, piekne, najpiekniejsze Ferrari jak dla mnie. Pomalowanie spojlerow na czerwono jednak duzo daje.
andy
14.01.2007 07:08
mkpol> nie wiem czy pamiętasz / nie wiem w jakim jesteś wieku/ ale ja bardzo dobrze pamiętam taką bajkę sprzed ok 17-20 lat o MRÓWKOJADZIE. No więc gdy to "cudo" jak tu ktoś określił to coś zobaczyłem to nie wiem czemu ale przypomniala mi się ta bajka. Wypisz wymaluj nic tylko Mrówkojad z tej starej bajki. Taki sam długi ryj i te oczęta. Widze że mamy podobne skojarzenia bo zdaje się mrówkojad to jakis krewny komara. Koszmarne to auto. Ble
McMarcin
14.01.2007 06:59
zobaczymy co warte jest nowe Ferrari na testach i w czasie wyścigu.
jaguar666
14.01.2007 06:50
Chuba trochę przesadzasz @mkpol, spojler jak spojler, zresztą te w innych bolidach pewnie nie będą się dużo różniły. Narazie mamy tylko udostępnione zdjęcia, z osądami dotyczącymi wyglądu należy się raczej wstrzymać, aż bolid zostanie w całości zaprezentowany, bo jeszcze trwają przy nim prace i nie wiadomo co jeszcze zmienią.
mkpol
14.01.2007 06:42
Chłopaki polecieli po całości. To widać ewidentnie. Autko wygląda jak komar z wrednymi oczkami, przypatrzcie sie. No a ten przedni spojler to mi się kojarzy tylko i wyłącznie z bufetem w stołówce, albo jeszcze bardziej z palcem zwycięstwa w Warszawie. W każdym razie wielkością przypomina i jedno i drugie.
rafaello85
14.01.2007 06:36
Cudo:) Liczę, że to cacko zdobędzie tytuł mistrzowski zarówno w kategorii konstruktorów, jak i kierowców:) Dobrze, że nazywa się F2007, to nazewnictwo było dla nich dość szczęśliwe:) FORZA Ferrari! Szkoda tylko, że za jego sterami w weekendy wyścigowe nie siądzie Schumacher:((((((((((
cinek
14.01.2007 06:00
Do czego mają służyć elementy aero - uwaga, teraz będzie łopatologia waliła po oczach - 'prawie wystające z chłodnic'? Te pod lusterkami xD
Maraz
14.01.2007 05:51
Bolid zwykle waży mniej niż limit narzucony przez FIA - reszta to kwestia balastu i jego odpowiedniego rozłożenia.
bambaryła
14.01.2007 05:45
Zawsze mnie ciekawila sprawa wagi bo kazdy kierowca wazy przeciez pare kg wiecej lub mniej a calosc ma byc 600 kg to jak teraz bolid bedzie cieższy to Massa bedzie mail nakaz schudnąć 10 kg ? :)