Honda przedstawia RA107 w przejściowym malowaniu
Nowy samochód przeszedł wczoraj pierwsze udane testy w rękach Rubensa Barrichello
25.01.0714:08
2525wyświetlenia
Dziś na hiszpańskim torze Catalunya pod Barceloną zespół Honda Racing F1 przedstawił swój nowy bolid RA107, który wczoraj przeszedł pierwsze udane testy w rękach jednego z kierowców wyścigowych japońskiej stajni - Rubens Barrichello.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami nowe auto jest na razie pomalowane w całości na czarno (widnieją na nim tylko białe napisy reklamowe), jako że Honda swoje oficjalne barwy na sezon 2007 zaprezentuje dopiero w przyszłym miesiącu. Póki co, zespół zamierza skupić się na rozwoju RA107 i poprawie swoich osiągów na bazie dobrej formy, jaką prezentował w drugiej połowie sezonu 2006. Podczas konferencji prasowej, która rozpoczęła się punktualnie o 10:00, zarząd zespołu wypowiedział się na temat swoich wielkich oczekiwań względem nowego sezonu.
Z dumą prezentujemy produkt doskonałej, rocznej współpracy pomiędzy oddziałami Hondy w Wielkiej Brytanii i Japonii.- powiedział szef zespołu Nick Fry.
Mimo iż różne grupy inżynierów blisko współpracowały ze sobą od wielu lat, to jednak RA107 jest przykładem prawdziwie międzynarodowych starań zespołu, obejmujących komunikację godzina za godziną, silną pracę zespołową i wspaniałego ducha zespołu po obu stronach globu.
W tym roku chcemy budować nasz sukces na dalszej części sezonu 2006 i udanych testach przedświątecznych, podczas których przejechaliśmy najwięcej kilometrów ze wszystkich zespołów. Zamierzamy skorzystać z ciągłości wynikającej z zatrzymania dotychczasowych kierowców wyścigowych i kluczowego personelu, połączonej z poprawą osiągów nowego RA107, zaprojektowanego z pomocą naszego tunelu aerodynamicznego do testowania bolidów w pełnej skali, który został ukończony w zeszłym sezonie. Ma to nas przybliżyć do realizacji naszych ambicji związanych z wywalczeniem mistrzostwa świata.
W osobach Jensona Buttona i Rubensa Barrichello mamy dwóch z najbardziej konkurencyjnych i zarazem doświadczonych kierowców w stawce Formuły Jeden, którzy dobrze ze sobą pracują i odgrywają decydującą rolę w prowadzeniu zespołu oraz rozwoju samochodu. Wspierają ich Christian Klien i James Rossiter, którzy zaliczyli imponujący początek zimowych testów, przejeżdżając ważne dla rozwoju kilometry i demonstrując obiecującą mieszankę szybkości, młodości i doświadczenia w prowadzeniu bolidu.
Później głos zabrał dyrektor techniczny zespołu Shuhei Nakamoto:
Jesteśmy zadowoleni z wstępnych wskazówek na temat osiągów po pierwszym pełnym dniu testów z RA107. Czeka nas jeszcze mnóstwo pracy rozwojowej na torze, zanim przystąpimy do wyścigowego sezonu, jednakże pozytywne oznaki z debiutu testowego samochodu dają nam pewność, że podążyliśmy we właściwym kierunku.
RA107 jest rezultatem dziesięciu miesięcy wytężonej pracy nad projektem, rozwojem i produkcją nowego auta, która rozpoczęła się niemal tuż po debiucie wyścigowym RA106. Łączy w sobie wysiłki naszych pracowników w Brackley i Bracknell z kilkoma długoterminowymi projektami, które od pewnego czasu są realizowane w japońskim centrum badawczo-rozwojowym Hondy w Tochigi.
Głównym wyzwaniem podczas prac projektowych było uzyskanie poprawy wydajności aerodynamicznej przy jednoczesnym uwzględnieniu nowych, rygorystycznych przepisów bezpieczeństwa dotyczących struktur uderzeniowych samochodu. Jestem zadowolony, że udało nam się uzyskać ten cel i jednocześnie zmniejszyć ogólną wagę samochodu. RA107 może się także poszczycić innowacyjnymi rozwiązaniami jeśli chodzi upakowanie wewnętrznych komponentów, zwłaszcza w okolicy układu wydechowego i chłodnic, co umożliwiło stworzenie znacznie bardziej obcisłej karoserii i jak to można ogólnie określić - dobrze zintegrowanego pakietu aerodynamicznego.
Ponadto jesteśmy zadowoleni ze sposobu, w jaki rozwijamy nasze zrozumienie opon Bridgestone Potenza i naszych postępów w tym zakresie dzięki kombinacji prac symulacyjnych przeprowadzonych w naszej centrali w Brackley i niezwykle produktywnego programu przedświątecznych testów, w trakcie którego nasz zespół przejechał więcej kilometrów od naszych rywali. Rozwój silnika także był niemniejszym wyzwaniem z uwagi na przepisy dotyczące homologacji. Jestem usatysfakcjonowany z tego, co udało nam się osiągnąć pod względem używalnego momentu obrotowego i zużycia paliwa przy jednoczesnym ograniczeniu maksymalnych obrotów silnika do 19.000 na minutę. Teraz jesteśmy gotowi podjąć następne wyzwanie, jakim jest optymalizacja RA107 przed pierwszym wyścigiem w Melbourne 18 marca podczas wszechstronnego przedsezonowego programu rozwojowego.
Zobacz także:
- Dane techniczne bolidu RA107
- Dane techniczne silnika RA807E 2.4 V8
- Zdjęcia z prezentacji bolidu RA107
- Zdjęcia z dzisiejszych testów na torze Catalunya
Źródło: HondaRacingF1.com
KOMENTARZE