Honda przedstawia RA107 w przejściowym malowaniu

Nowy samochód przeszedł wczoraj pierwsze udane testy w rękach Rubensa Barrichello
25.01.0714:08
Marek Roczniak
2512wyświetlenia

Dziś na hiszpańskim torze Catalunya pod Barceloną zespół Honda Racing F1 przedstawił swój nowy bolid RA107, który wczoraj przeszedł pierwsze udane testy w rękach jednego z kierowców wyścigowych japońskiej stajni - Rubens Barrichello.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami nowe auto jest na razie pomalowane w całości na czarno (widnieją na nim tylko białe napisy reklamowe), jako że Honda swoje oficjalne barwy na sezon 2007 zaprezentuje dopiero w przyszłym miesiącu. Póki co, zespół zamierza skupić się na rozwoju RA107 i poprawie swoich osiągów na bazie dobrej formy, jaką prezentował w drugiej połowie sezonu 2006. Podczas konferencji prasowej, która rozpoczęła się punktualnie o 10:00, zarząd zespołu wypowiedział się na temat swoich wielkich oczekiwań względem nowego sezonu.


Z dumą prezentujemy produkt doskonałej, rocznej współpracy pomiędzy oddziałami Hondy w Wielkiej Brytanii i Japonii. - powiedział szef zespołu Nick Fry. Mimo iż różne grupy inżynierów blisko współpracowały ze sobą od wielu lat, to jednak RA107 jest przykładem prawdziwie międzynarodowych starań zespołu, obejmujących komunikację godzina za godziną, silną pracę zespołową i wspaniałego ducha zespołu po obu stronach globu.

W tym roku chcemy budować nasz sukces na dalszej części sezonu 2006 i udanych testach przedświątecznych, podczas których przejechaliśmy najwięcej kilometrów ze wszystkich zespołów. Zamierzamy skorzystać z ciągłości wynikającej z zatrzymania dotychczasowych kierowców wyścigowych i kluczowego personelu, połączonej z poprawą osiągów nowego RA107, zaprojektowanego z pomocą naszego tunelu aerodynamicznego do testowania bolidów w pełnej skali, który został ukończony w zeszłym sezonie. Ma to nas przybliżyć do realizacji naszych ambicji związanych z wywalczeniem mistrzostwa świata.

W osobach Jensona Buttona i Rubensa Barrichello mamy dwóch z najbardziej konkurencyjnych i zarazem doświadczonych kierowców w stawce Formuły Jeden, którzy dobrze ze sobą pracują i odgrywają decydującą rolę w prowadzeniu zespołu oraz rozwoju samochodu. Wspierają ich Christian Klien i James Rossiter, którzy zaliczyli imponujący początek zimowych testów, przejeżdżając ważne dla rozwoju kilometry i demonstrując obiecującą mieszankę szybkości, młodości i doświadczenia w prowadzeniu bolidu.


Później głos zabrał dyrektor techniczny zespołu Shuhei Nakamoto: Jesteśmy zadowoleni z wstępnych wskazówek na temat osiągów po pierwszym pełnym dniu testów z RA107. Czeka nas jeszcze mnóstwo pracy rozwojowej na torze, zanim przystąpimy do wyścigowego sezonu, jednakże pozytywne oznaki z debiutu testowego samochodu dają nam pewność, że podążyliśmy we właściwym kierunku.

RA107 jest rezultatem dziesięciu miesięcy wytężonej pracy nad projektem, rozwojem i produkcją nowego auta, która rozpoczęła się niemal tuż po debiucie wyścigowym RA106. Łączy w sobie wysiłki naszych pracowników w Brackley i Bracknell z kilkoma długoterminowymi projektami, które od pewnego czasu są realizowane w japońskim centrum badawczo-rozwojowym Hondy w Tochigi.

Głównym wyzwaniem podczas prac projektowych było uzyskanie poprawy wydajności aerodynamicznej przy jednoczesnym uwzględnieniu nowych, rygorystycznych przepisów bezpieczeństwa dotyczących struktur uderzeniowych samochodu. Jestem zadowolony, że udało nam się uzyskać ten cel i jednocześnie zmniejszyć ogólną wagę samochodu. RA107 może się także poszczycić innowacyjnymi rozwiązaniami jeśli chodzi upakowanie wewnętrznych komponentów, zwłaszcza w okolicy układu wydechowego i chłodnic, co umożliwiło stworzenie znacznie bardziej obcisłej karoserii i jak to można ogólnie określić - dobrze zintegrowanego pakietu aerodynamicznego.

Ponadto jesteśmy zadowoleni ze sposobu, w jaki rozwijamy nasze zrozumienie opon Bridgestone Potenza i naszych postępów w tym zakresie dzięki kombinacji prac symulacyjnych przeprowadzonych w naszej centrali w Brackley i niezwykle produktywnego programu przedświątecznych testów, w trakcie którego nasz zespół przejechał więcej kilometrów od naszych rywali. Rozwój silnika także był niemniejszym wyzwaniem z uwagi na przepisy dotyczące homologacji. Jestem usatysfakcjonowany z tego, co udało nam się osiągnąć pod względem używalnego momentu obrotowego i zużycia paliwa przy jednoczesnym ograniczeniu maksymalnych obrotów silnika do 19.000 na minutę. Teraz jesteśmy gotowi podjąć następne wyzwanie, jakim jest optymalizacja RA107 przed pierwszym wyścigiem w Melbourne 18 marca podczas wszechstronnego przedsezonowego programu rozwojowego.

Zobacz także:


Źródło: HondaRacingF1.com

KOMENTARZE

20
dz
26.01.2007 12:24
generalnie Honda wyglada na szybką , szkoda że w czerni bo nie mozna wypatrzeć wszystkich nowych elementów ,no ale nosek wysmuklał - ogolnie ok . Jesli bedzie jeździć jak wyglada no to może napsuć krwi czołówce znaczy 3 bo honda to juz czołowka .
Led_Zeppelin
25.01.2007 10:43
Podoba mi się to malowanie. Niestety pewnie będziemy mieli kolejny bolid w biało-czerwonych barwach i znów komentatorzy TV4 nie odróżnią Hondy od Super Ogórków Jeżeli moja interpretacja jest dobra to ze strony Polstatu wynika że w 2007 roku F1 będzie transmitowane w Polsacie, Polsacie Sport i TV4. Czy to prawda??Jest to dal mnie ważne bo nie mam niestety żadnej telewizji cyfrowej ani kablówki
mkpol
25.01.2007 09:36
Jakoś nie chciałbym jeździć taką trumną. Czarny źle mi się kojarzy. Poprzednie malowanie było o niebo lepsze, nie mówiąc już o tym z czasów Lucky Strike.
mikoolaj
25.01.2007 06:47
Honda ciągle mówi o nowej strategii marketingowej na sezon 2007, obejmującej także prezentację sponsorów na bolidzie. Myślę że ostateczne malowanie RA107 może być sporym zaskoczeniem
Fireball
25.01.2007 06:32
Bolid Hondy mógłby taki pozostać, przyjemnie mi się kojarzy z bolidami Minardi lub starymi Sauberami.
McMarcin
25.01.2007 05:02
mogłaby zostać czarna, jak niegdyś Lotusy JPS ;) wyglądało to niesamowicie. Chyba w 1993 r. cały czarny był Sauber - szkoda, że ten kolor jest tak rzadko wykorzystywany przez teamy, ale cóż - loga sponsorów są wówczas mało widoczne.
rafaello85
25.01.2007 03:49
Kolor bolidu bardzo mi się podoba, szkoda, że go zmienią. Zastanawiam się czy Honda zdoła się uporać z problemami technicznymi, zwłaszcza silnikiem. Jeśli tak to może być kolejny konkurent w walce o podium. Liczę, że Rubens zaprezentuje się o niebo lepiej niż w sezonie 2006.
leon
25.01.2007 03:27
Ze zdjęć można wywnioskować ,że jednemu pryncypałowi podoba się a drugiemu nie .
grissley
25.01.2007 03:07
A mi z czerwonym...
Kobe
25.01.2007 02:55
Wygląda fajnie :D:D ale Honda się kojarzy z białym kolorem, na pewno zmienią malowanie ;)
owca
25.01.2007 02:36
ten czarny lakier jest super! :D mogli by taki zostawic! :D jestem jednak oczywiscie pewien ze na bank go zmeinią :/
Maraz
25.01.2007 02:35
Hmmm, podaję linka www.hondaf1.com, który w 2006 działał i teraz też działa, choć właśnie zauważyłem, że po drodze przechodzi (nie wiadomo po co) przez www.barhondaf1.com :) Ok, od tej pory będę podawał od razu www.hondaracingf1.com.
im9ulse
25.01.2007 02:31
Maraz czemu podajesz linka donikad barhonda podawaj ten http://www.hondaracingf1.com
Zlatan
25.01.2007 02:22
takie malowanie może być bo i tak są "czarną owcą" f1 więc malowanie jak najbardziej by pasowało
bolekse
25.01.2007 02:14
jak znowu bedzie biało - czerwono to nic tylko płakac nad ich losem...
Pussik
25.01.2007 02:12
Bardzo ładne malowanie, czmeu go nie zostawią? :)
hide
25.01.2007 02:03
Zgadza sie Honda padla na pierwszym okrazeniu dzisiaj. Do takiego malowania juz nas przyzwyczaili.
Ulver
25.01.2007 01:51
Tak, tak!!! Niech zostawią to malowanie!!! Ale nie, oni i tak zaskoczą nas zupełnie nowym, odmładzającym zespół połączeniem kolorów czerwonego z białym:/ Tak, abyśmy mogli ich bez problemów odróżnić od ogórków i toyoty...
DarkArt
25.01.2007 01:22
Mogliby zostawic to czarne malowanie, mi sie podoba. Ale troche podobne do Minardi z roku 2002 ;)
TobaccoBoy
25.01.2007 01:19
Na pierwszym okrążeniu "zwis" jak z Windowsem 98 na premierze. Czekam na premierę malowania.