FIA opublikowała raport dotyczący GP Abu Zabi 2021
Przyznano w nim, że chociaż Masi popełnił błędy, to działał w dobrej wierze.
19.03.2217:27
2029wyświetlenia
Embed from Getty Images
Międzynarodowa Federacja Samochodowa opublikowała raport dotyczący kontrowersyjnego finiszu Grand Prix Abu Zabi 2021.
Wnioski płynące z dokumentu sporządzonego przez komisję pracującą pod przewodnictwem Petera Bayera zostały jednomyślnie przyjęte przez Światową Radę Sportu Motorowego.
Kluczowe punkty raportu
Konkluzja, że chociaż dyrektor zawodów - Michael Masi działał w sposób niezgodny z przepisami sportowymi, zarządzając zjazd samochodu bezpieczeństwa bez ukończenia kolejnego okrążenia, to jednak robił to w dobrej wierze, mając na względzie wolę osób zaangażowanych w F1, dotyczącą kończenia rywalizacji w warunkach wyścigowych, przy zielonych flagach, a nie za samochodem bezpieczeństwa, gdy jest to bezpieczne.
Decyzja o pozwoleniu odzyskania okrążenia zdublowanym bolidom, które znajdowały się pomiędzy liderem - Lewisem Hamiltonem i jego rywalem w walce o tytuł Maxem Verstappenem, ale już nie pozostałym, została opisana mianem błędu ludzkiego.
Podkreślenie, że wyniki Grand Prix Abu Zabi 2021 oraz mistrzostw świata 2021 są ważne, ostateczne i nie podlegają zmianie.
Przyznanie, że sformułowania użyte w przepisach dotyczących procedury restartu oraz zarządzania zdublowanymi kierowcami, były niejednoznaczne.
Ujawnienie, że proces usuwania z toru uszkodzonego Williamsa Nicholasa Latifiego został spowolniony pożarem hamulców bolidu, co doprowadziło do niepewności w kontekście możliwego wznowienia wyścigu.
Podkreślenie, że komunikacja radiowa zespołów z dyrektorem wyścigu miała negatywny wpływ na przebieg finałowych okrążeń.
Podsumowanie, iż główne rekomendacje, takie jak nowy zespół zarządzający wyścigiem, stworzenie stanowiska wirtualnej kontroli wyścigu, zmiany w procedurach dotyczących odzyskiwania okrążenia przez zdublowanych kierowców oraz wprowadzenie zakazu bezpośredniej komunikacji pomiędzy szefami zespołów a dyrektorem wyścigu, zostały już wdrożone z myślą o sezonie 2022.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa opublikowała raport dotyczący kontrowersyjnego finiszu Grand Prix Abu Zabi 2021.
Wnioski płynące z dokumentu sporządzonego przez komisję pracującą pod przewodnictwem Petera Bayera zostały jednomyślnie przyjęte przez Światową Radę Sportu Motorowego.
Kluczowe punkty raportu
Konkluzja, że chociaż dyrektor zawodów - Michael Masi działał w sposób niezgodny z przepisami sportowymi, zarządzając zjazd samochodu bezpieczeństwa bez ukończenia kolejnego okrążenia, to jednak robił to w dobrej wierze, mając na względzie wolę osób zaangażowanych w F1, dotyczącą kończenia rywalizacji w warunkach wyścigowych, przy zielonych flagach, a nie za samochodem bezpieczeństwa, gdy jest to bezpieczne.
Decyzja o pozwoleniu odzyskania okrążenia zdublowanym bolidom, które znajdowały się pomiędzy liderem - Lewisem Hamiltonem i jego rywalem w walce o tytuł Maxem Verstappenem, ale już nie pozostałym, została opisana mianem błędu ludzkiego.
Podkreślenie, że wyniki Grand Prix Abu Zabi 2021 oraz mistrzostw świata 2021 są ważne, ostateczne i nie podlegają zmianie.
Przyznanie, że sformułowania użyte w przepisach dotyczących procedury restartu oraz zarządzania zdublowanymi kierowcami, były niejednoznaczne.
Ujawnienie, że proces usuwania z toru uszkodzonego Williamsa Nicholasa Latifiego został spowolniony pożarem hamulców bolidu, co doprowadziło do niepewności w kontekście możliwego wznowienia wyścigu.
Podkreślenie, że komunikacja radiowa zespołów z dyrektorem wyścigu miała negatywny wpływ na przebieg finałowych okrążeń.
Podsumowanie, iż główne rekomendacje, takie jak nowy zespół zarządzający wyścigiem, stworzenie stanowiska wirtualnej kontroli wyścigu, zmiany w procedurach dotyczących odzyskiwania okrążenia przez zdublowanych kierowców oraz wprowadzenie zakazu bezpośredniej komunikacji pomiędzy szefami zespołów a dyrektorem wyścigu, zostały już wdrożone z myślą o sezonie 2022.