Pirelli po wyścigu na Imoli rozpocznie program testowy na sezon 2023
Jako jedyny współpracy z włoskim producentem nie podejmie Haas.
21.04.2209:14
888wyświetlenia
Embed from Getty Images
Pirelli potwierdziło tegoroczny harmonogram testów opon przyszykowanych z myślą o sezonie 2023.
Włoska firma boryka się z problemem znalezienia wolnych dni w tegorocznym napiętym kalendarzu. Zazwyczaj sesje testowe były przeprowadzane we wtorki i środy po weekendach wyścigowych. Zważywszy na wysoką liczbę podwójnych rund w sezonie 2022, przeprowadzenie tradycyjnych jazd na Silverstone czy w Barcelonie będzie niemożliwe.
Mimo to dzięki odpowiedniej organizacji, Pirelli udało się zaplanować 17 dni testowych w trakcie sezonu 2022. Aktualne przepisy zezwalają na maksymalnie 25 dni łącznie z jazdami przeznaczonymi na deszczówkach.
Póki co nie potwierdzono dni testowych opon na mokrą nawierzchnię. Co więcej, w ciągu sezonu zostaną przeprowadzone dwa testy prototypowego ogumienia na przyszły sezon, które kierowcy otrzymają do dyspozycji w trakcie dwóch różnych sesji treningowych.
Nowością w tegorocznych testach ogumienia jest korzystanie z aktualnych samochodów. Dotychczas zespoły zmuszone były do przygotowania przejściowego bolidu na bazie konstrukcji z poprzednich lat.
Każda z ekip ma do dyspozycji dwa dni z przedstawionego harmonogramu. Red Bull, Ferrari i Alpine zdecydowały się na rozbicie swojej puli testów na różne tory. Jedynym zespołem, który zdecydował nie brać udziału w tegorocznych testach Pirelli jest Haas.
Harmonogram testów ogumienia Pirelli:
26 kwietnia, Imola: AlphaTauri, Alfa Romeo, Alpine
27 kwietnia, Imola: AlphaTauri, Alfa Romeo, Ferrari
24 czerwca, Mugello: Ferrari
12 lipca, Red Bull Ring: McLaren, Williams, Red Bull
13 lipca, Red Bull Ring: McLaren, Williams, Alpine
2 sierpnia, Hungaroring: Mercedes, Aston Martin
3 sierpnia, Hungaroring: Mercedes, Aston Martin
13 września, Monza: Red Bull
Pirelli potwierdziło tegoroczny harmonogram testów opon przyszykowanych z myślą o sezonie 2023.
Włoska firma boryka się z problemem znalezienia wolnych dni w tegorocznym napiętym kalendarzu. Zazwyczaj sesje testowe były przeprowadzane we wtorki i środy po weekendach wyścigowych. Zważywszy na wysoką liczbę podwójnych rund w sezonie 2022, przeprowadzenie tradycyjnych jazd na Silverstone czy w Barcelonie będzie niemożliwe.
Mimo to dzięki odpowiedniej organizacji, Pirelli udało się zaplanować 17 dni testowych w trakcie sezonu 2022. Aktualne przepisy zezwalają na maksymalnie 25 dni łącznie z jazdami przeznaczonymi na deszczówkach.
Póki co nie potwierdzono dni testowych opon na mokrą nawierzchnię. Co więcej, w ciągu sezonu zostaną przeprowadzone dwa testy prototypowego ogumienia na przyszły sezon, które kierowcy otrzymają do dyspozycji w trakcie dwóch różnych sesji treningowych.
Nowością w tegorocznych testach ogumienia jest korzystanie z aktualnych samochodów. Dotychczas zespoły zmuszone były do przygotowania przejściowego bolidu na bazie konstrukcji z poprzednich lat.
Każda z ekip ma do dyspozycji dwa dni z przedstawionego harmonogramu. Red Bull, Ferrari i Alpine zdecydowały się na rozbicie swojej puli testów na różne tory. Jedynym zespołem, który zdecydował nie brać udziału w tegorocznych testach Pirelli jest Haas.
Harmonogram testów ogumienia Pirelli:
26 kwietnia, Imola: AlphaTauri, Alfa Romeo, Alpine
27 kwietnia, Imola: AlphaTauri, Alfa Romeo, Ferrari
24 czerwca, Mugello: Ferrari
12 lipca, Red Bull Ring: McLaren, Williams, Red Bull
13 lipca, Red Bull Ring: McLaren, Williams, Alpine
2 sierpnia, Hungaroring: Mercedes, Aston Martin
3 sierpnia, Hungaroring: Mercedes, Aston Martin
13 września, Monza: Red Bull