Spyker przedstawił w Silverstone nowy bolid F8-VII
Według dyrektora zarządzającego Colina Kollesa ma to być przejściowy rok dla holenderskiej stajni
05.02.0716:26
2572wyświetlenia
Zespół Spyker F1 na położonym blisko swojej głównej siedziby torze Silverstone w Northamptonshire zaprezentował dzisiaj nowy bolid F8-VII i skład kierowców wyścigowych na sezon 2007 - Christijana Albersa oraz Adriana Sutila.
Według dyrektora zarządzającego Colina Kollesa, ma to być przejściowy rok dla holenderskiej stajni, która na początku zamierza skupić się na niezawodności i osiągach, przed planowanym na drugą połowę roku wprowadzeniem znacznie ulepszonej wersji B nowego auta.
Wiemy, że pierwsza połowa sezonu może stanowić spore wyzwanie dla zespołu, ale dzięki równowadze, jaką ze swoim nadejściem wprowadził Spyker, mamy jasno określony kierunek, na którym możemy się skupić.- powiedział Kolles.
Wiemy, że Spyker chce uczynić ten projekt dobrze funkcjonującym i już zaczęliśmy wprowadzać zmiany, aby odmienić losy zespołu. Jednym z pierwszych kroków było sprowadzenie Mike'a Gascoyne'a, aby pokierował ekipą techniczną i pomógł nam obrać odpowiedni kierunek.
Mike Gascoyne dodał:
Od mojego przybycia do Spykera trzy miesiące temu, nadzorowałem w departamencie technicznym rozdział personelu, procedur i zasobów, aby zapewnić zespołowi odpowiednią strukturę. Podwoiliśmy już nasze zasoby aerodynamiczne poprzez drugi tunel aerodynamiczny i dedykowaną ekipę we Włoszech.
Jako zespół chcemy planować naszą przyszłość poprzez bardziej złożone podejście do wyznaczania priorytetów dla kluczowych aspektów, która dadzą nam wyraźną poprawę zamiast małych, stopniowych kroków. Liczę na zobaczenie rezultatów dokonanych zmian w drugiej połowie sezonu, kiedy wprowadzimy poprawioną wersję B pakietu.
Nowy bolid otrzymał oznaczenie F8-VII, które podobnie jak w przypadku samochodów drogowych Spykera nawiązuje do nazewnictwa, jakie holenderski producent stosował w odniesieniu do swoich samolotów. Pierwsza litera to oznaczenie serii (F jak Formuła 1), arabska cyfra to liczba cylindrów silnika (V8), a rzymska liczba - rok wypuszczenia modelu (2007).
Kiedy wypuściliśmy pierwszą linię współczesnych Spykerów, którą zapoczątkował C8 Spyder, nazwaliśmy ją C w zgodności z oryginalnym nazewnictwem.- powiedział dyrektor wykonawczy Spykera Victor Muller.
Linia E zostanie wypuszczona w niedalekiej przyszłości, a więc uznaliśmy za sensowne, aby nasz samochód Formuły 1, nasz najnowszy model, był z linii F.
F8-VII został stworzony z myślą o stworzeniu solidnej podstawy, którą będzie można rozwijać w trakcie sezonu z myślą o przyszłości.
Wyznaczyliśmy plan poprawiania obszarów, które wiedzieliśmy, że wymagają poprawy w M16.- wyjaśnia dyrektor techniczny James Key.
Staraliśmy się także przewidzieć, w takim stopniu na ile to było tylko możliwe, jak będą zachowywały się opony na sezon 2007 i mocno pracowaliśmy na aerodynamiką, która jest zawsze fundamentalną rzeczą. W ten sposób mogliśmy skoncentrować wszystkie nasze wysiłki na odpowiednich obszarach.
Od strony mechanicznej systemy, które pracowały poprawnie - jak choćby układ kierowniczy - pozostaliśmy w mniejszym lub większym stopniu bez zmian. Utrzymaliśmy bardzo wysokie nadwozie, ponieważ uznaliśmy, że oferuje to spore pole do manewru jeśli chodzi o elementy aero w tym obszarze. Mieliśmy wcześniej konfigurację przedniego zawieszenia twin keel i chcieliśmy ją poprawić, aby była schludniejsza i sztywniejsza. Teraz mamy małe 'guzki' (do których przymocowane są dolne wahacze), a więc w praktyce mamy już w zasadzie konfigurację zero keel.
Podobnie jak w przypadku M16, zespół starał się zachować tę samą filozofią upakowania elementów jak najbardziej z przodu auta, aby mieć większą swobodę w tyle. Skrzynia biegów uległa wydłużeniu, a układ wydechowy i chłodnice zostały posunięte w kierunku przodu. Sporo uwagi poświęcono także silnikowi Ferrari, który jest zupełnie inny od stosowanej dotąd jednostki napędowej przez stajnię z Silverstone. Teraz zespół sam musi zadbać o układ hydrauliczny, natomiast Toyota dostarczała swój wraz z silnikiem.
Tył nadwozia różni się znacząco, podobnie jak i konstrukcja samej skrzyni biegów, a układ paliwowy ma inne wymagania. Ogólnie rzecz biorąc jest to zupełnie inna konfiguracja w porównaniu z dwoma poprzednimi dostawcami silników dla tego zespołu. Gascoyne zapewnia, że w wersji B bolidu F8-VII pojawi się znacznie poprawione tylne zawieszenie i zmianie ulegnie wiele innych rzeczy. Na początku nie należy się więc spodziewać specjalnej poprawy formy zespołu - powinna ona nastąpić dopiero w drugiej połowie sezonu.
Tymczasem władze Spykera zapowiedziały, że z czterech kierowców testowych zatrudnionych w ostatni piątek (Giedo van der Garde, Adrian Valles, Markus Winkelhock i Fairuz Fauzy), dwóch będzie zawsze jeździło podczas piątkowych treningów w weekendy Grand Prix. Zespół rozpocznie jutro testy swojego nowego bolidu na torze Silverstone.
Zobacz także:
- Zdjęcia z prezentacji bolidu Spyker F8-VII
- Dane techniczne bolidu Spyker F8-VII
- Dane techniczne silnika Ferrari 056 2.4 V8
Źródło: SpykerF1.com
KOMENTARZE