NASCAR: Harvick zwycięzcą Daytona 500

Juan Pablo Montoya zajął 19 miejsce w swoim pierwszym starcie w Daytona 500
19.02.0713:51
Marek Roczniak
1435wyświetlenia

Kevin Harwick stał się czwartym kierowcą w historii NASCAR, któremu udało się wygrać w jeden weekend obydwa wyścigi na torze Daytona - Orbitz 300 w serii Busch i słynną "pięćsetkę" zaliczaną do pucharu NEXTEL.

Harvick zrównał się na ostatnim okrążeniu z weteranem wyścigów NASCAR - Markiem Martinem i obaj kierowcy wpadli na metę jadąc obok siebie, a o zwycięstwie zadecydowała dosłownie długość przedniego koła. Był to najbliższy finisz w Daytona 500 od 1993 roku.

Tegoroczny wyścig obfitował w sporo wypadków od pierwszych okrążeń aż do samej mety, kiedy to w zapoczątkowanym przez Kyle'a Buscha karambolu ucierpiał także samochód startującego po raz pierwszy w Daytona 500 Juana Pablo Montoi. Kolumbijczyk zdołał jednak najpierw przekroczyć linię mety na 19 pozycji, a dopiero po tym fakcie w jego samochód uderzył Jeff Gordon.

Montoya podczas wstępnych kwalifikacji uzyskał czwarty czas, jednakże po problemach w wyścigu kwalifikacyjnym do głównej imprezy musiał przystąpić z 36 pozycji. W samej "pięćsetce" także nie ominęły go problemy i pod koniec dysponował tylko czwartym biegiem, co sporo kosztowało go podczas ostatniego wznowienia wyścigu na trzy okrążenia przed końcem i to pomimo pomocy ze strony Kurta Buscha.

Były kierowca F1 był więc zadowolony, że w ogóle dojechał do mety i to w dodatku na tym samym okrążeniu co zwycięzca. Mieliśmy sporo szczęścia, ponieważ zawsze trafialiśmy w sam środek karamboli, ale jakimś cudem nikogo nie uderzyłem, więc było dobrze. Zaczynasz widzieć iskry i dym i od razu wiesz co się święci. Szczerze mówiąc gdyby ktoś mnie zapytał, kto wpadł na kogo i gdzie, nie byłbym w stanie powiedzieć.

Rezultat końcowy tegorocznego wyścigu Daytona 500 (Top 30)
PSNrKierowcaSamochódSponsorPkt./bns.Okr.
13429Kevin HarvickChevroletShell / Pennzoil190/5202
12601Mark MartinChevroletU.S. Army175/5202
1731Jeff BurtonChevroletCingular Wireless165/0202
122109Mike WallaceChevroletMiccosukee Gaming & Resorts160/0202
1356David Ragan *FordAAA155/0202
13019Elliott SadlerDodgeDodge Dealers / UAW150/0202
1289Kasey KahneDodgeDodge Dealers / UAW146/0202
1138David GillilandFordM&M's147/5202
11813Joe NemechekChevroletCertainTeed138/0202
14224Jeff GordonChevroletDuPont134/0202
1640David StremmeDodgeCoors Light130/0202
11218J.J. YeleyChevroletInterstate Batteries127/0202
13341Reed SorensonDodgeTarget124/0202
123160Boris SaidFordSOBE - No Fear121/0202
1397Robby GordonFordJim Beam118/0202
14170Johnny SauterChevroletYellow Trans.115/0202
13814Sterling MarlinChevroletWaste Management112/0202
11107Clint BowyerChevroletJack Daniel's109/0202
13642Juan Montoya *DodgeTexaco / Havoline106/0202
11725Casey MearsChevroletNational Guard / GMAC103/0202
12743Bobby LabonteDodgeCheerios / Betty Crocker100/0202
14344Dale JarrettToyotaUPS97/0202
11499Carl EdwardsFordOffice Depot94/0202
185Kyle BuschChevroletKellogg's / CARQUEST96/5202
12516Greg BiffleFordAmeriquest88/0202
1288Ricky RuddFordSnickers85/0202
11017Matt KensethFordDEWALT87/5202
1911Denny HamlinChevroletFedEx Express79/0201
1131Martin Truex Jr.ChevroletBass Pro Shops / Tracker81/5201
11555Michael WaltripToyotaNAPA Auto Parts73/0200
Źródło: NASCAR.com, Autosport.com

KOMENTARZE

2
sex pistols
19.02.2007 05:50
Jak zawsze :D , dzieki za opis Tobacco
TobaccoBoy
19.02.2007 01:26
Szkoda Martina. Ten stary wyga odniósłby największy sukces w karierze. Większość wyścigu prowadził Kurt Busch na spółkę z bratem Kyle'em, ale Tony Stewart po zatrzymaniu go w pit stopie (jakiś gościu przyblokował go) z 35P na 1 awansował w około 20 okrążeń. I już myślałem, że walka będzie się toczyć między nimi, a tu nagle obaj (Stewart i Busch) uderzyli w siebie . Prowadzenie ię zmieniało. Po neutralizacji, kiedy to Jimmy Johnson zrobił zamieszanie (znaczy mały karambol, kiedy to zbączkował w środku stawki) prowadzenie objął Mark Martin. Na ostatnich okrążeniach doszło do następnych neutralizacji,Na 186 kółku nastąpiło zamieszanie, wywołane kolizją Reeda Sorensona i Carla Edwardsa. Martin utrzymywał się na czele. Cztery rundy przed planowaną metą, Jamie McMurray pocałował ścianę na Turn 2. W kraksie uczestniczyli Earnhardt Jr, Rudd i Truex. Na 198 okrążeniu wywieszono czerwoną flagę - samochody ustawiły się na przeciwległej prostej i sprzątano tor. Po wznowieniu ścigania liderował Martin przed Kyle Buschem. Ten obrócił się na 201 kółku, powodując ostatni karambol dnia. Clint Bowyer wylądował na dachu, rozbili samochody David Gilliland i Jeff Gordon. Harvick zaatakował Martina od zewnętrznej i minął metę z przewagą dwóch setnych sekundy. Był to najciaśniejszy finisz w Daytona 500 od 1993 roku. Osobiście jestem zawiedziony. Myślałem, że Jeff Gordon coś pokarze , ale po kilku szybkich okrążeniach utknął w środku stawki, a potem... JPM zajął 19 miejsce w swoim drugim pucharowym wyścigu NASCAR. W Dodge'u uległa awarii skrzynia biegów - zostały trójka i czwórka, a potem już tylko czwórka. Tuż za metą, Jeff Gordon zdemolował samochód Montoi. To naprawdę dobty wynik jak nakoś z podsterownym autkiem (w wywiadzie z inżynierem Kolumbijczyka wyszło, że źle ustawiono autko). Kto nie widział wyścigu nie ma prawa krytykować byłego zawodnika F1. Zrobił on kawał dobrej roboty.