Famin: Renault podjęło ryzyko chcąc mieć jak najlżejszą jednostkę
Szef działu silników tłumaczy w ten sposób wysoką zawodność pakietu w sezonie 2022.
20.12.2216:03
870wyświetlenia
Embed from Getty Images
Szef działu silników Renault - Bruno Famin, przyznał, że problemy Renault z wysoką zawodnością silnika wynikały z chęci opracowania jak najlżejszego pakietu.
Francuski producent przygotował konkurencyjną jednostkę na sezon 2022, która umożliwiła Alpine wygraną w pojedynku w środku stawki. Mimo to pakiet charakteryzowała wysoka zawodność, którą Fernando Alonso po sześciu defektach porównał do sytuacji z czasów McLarena-Hondy.
Szef działu silników Renault - Bruno Famin, przyznał, że problemy Renault z wysoką zawodnością silnika wynikały z chęci opracowania jak najlżejszego pakietu.
Francuski producent przygotował konkurencyjną jednostkę na sezon 2022, która umożliwiła Alpine wygraną w pojedynku w środku stawki. Mimo to pakiet charakteryzowała wysoka zawodność, którą Fernando Alonso po sześciu defektach porównał do sytuacji z czasów McLarena-Hondy.
Przede wszystkim musimy upewnić się, że problemy nie będą miały znowu miejsca- powiedział Bruno Famin, szef działu silników Renault.
Kiedy już to osiągniemy, będziemy mogli stopniowo przenosić nasze zasoby na sezon 2026. Prawdę mówiąc robimy to już od kilku miesięcy. Z aktualnym pakietem podjęliśmy duże ryzyko. Chcieliśmy, by był on jak najlżejszy. Problemy z zawodnością wynikały z komponentów od zewnętrznych dostawców. To jednak bez znaczenia. Bierzemy odpowiedzialność za cały projekt i musimy poświęcić więcej czasu na to, by podnieść poziom niezawodności.
Przy aktualnych przepisach nie ma potrzeby, by wyciskać z silnika jeszcze większą moc. Możemy się poprawić, podobnie jak Enstone, które może podnieść poziom docisku samochodu. Poza tym prowadząc program poprawy niezawodności zawsze możemy zwiększyć osiągi pakietu. Dla przykładu: wzmacniając tłoki możemy mieć jeszcze lepsze parametry.