A jednak będzie znakowanie opon w sezonie 2007
Zapis taki pojawił się w poprawionej wersji regulaminu sportowego Formuły 1 na sezon 2007
07.03.0712:16
919wyświetlenia
Pierwsze sugestie o wprowadzeniu do Formuły 1 wzorem serii Champ Car wizualnego oznaczenia jednej ze specyfikacji opon, tak aby widzowie wiedzieli z jakich opon korzysta każdy kierowca w danym momencie, pojawiły się już we wrześniu 2006 roku.
W istocie FIA wprowadziła później przepis nakazujący użycie obydwu specyfikacji opon (bardziej miękkiej i twardszej) w wyścigach, jednak początkowo w regulaminie sportowym nie pojawiła się żadna wzmianka o znakowaniu jednej z nich. Tak było do wczoraj, zanim nie została opublikowana poprawiona wersja regulaminu sportowego F1 na sezon 2007.
Znalazł się w niej taki oto zapis:
Każdy dostawca opon musi zapewnić w każdej rundzie dwie specyfikacje opon na suchą nawierzchnię. Każda z nich musi posiadać jednorodną mieszankę i wyraźnie różnić się od drugiej specyfikacji, kiedy samochód znajduje się na torze. W innym miejscu regulaminu dopisano, że zewnętrzna ścianka wszystkich opon, które będą użyte podczas weekendu GP musi być oznaczona w unikalny sposób, a przy tym łatwy do zauważenia.
Przedstawicielka firmy Bridgestone w rozmowie z serwisem Pitpass potwierdziła, że użyty zostanie dosyć prosty system znakowania pozwalający odróżnić jedną specyfikację od drugiej, ale nie powiedziała jak dokładnie będzie to wyglądało. Zaznaczyła jednak, że z pewnością nie będzie to czerwony pasek, jak ma to miejsce w wyścigach Champ Car. Autosport sugeruje, że może to być po prostu biała obwódka - na tyle duża, aby można ją było łatwo dostrzec w czasie jazdy.
Źródło: Pitpass.com, Autoklub.pl, Autosport.com
KOMENTARZE