A jednak będzie znakowanie opon w sezonie 2007

Zapis taki pojawił się w poprawionej wersji regulaminu sportowego Formuły 1 na sezon 2007
07.03.0712:16
Marek Roczniak
919wyświetlenia

Pierwsze sugestie o wprowadzeniu do Formuły 1 wzorem serii Champ Car wizualnego oznaczenia jednej ze specyfikacji opon, tak aby widzowie wiedzieli z jakich opon korzysta każdy kierowca w danym momencie, pojawiły się już we wrześniu 2006 roku.

W istocie FIA wprowadziła później przepis nakazujący użycie obydwu specyfikacji opon (bardziej miękkiej i twardszej) w wyścigach, jednak początkowo w regulaminie sportowym nie pojawiła się żadna wzmianka o znakowaniu jednej z nich. Tak było do wczoraj, zanim nie została opublikowana poprawiona wersja regulaminu sportowego F1 na sezon 2007.

Znalazł się w niej taki oto zapis: Każdy dostawca opon musi zapewnić w każdej rundzie dwie specyfikacje opon na suchą nawierzchnię. Każda z nich musi posiadać jednorodną mieszankę i wyraźnie różnić się od drugiej specyfikacji, kiedy samochód znajduje się na torze. W innym miejscu regulaminu dopisano, że zewnętrzna ścianka wszystkich opon, które będą użyte podczas weekendu GP musi być oznaczona w unikalny sposób, a przy tym łatwy do zauważenia.

Przedstawicielka firmy Bridgestone w rozmowie z serwisem Pitpass potwierdziła, że użyty zostanie dosyć prosty system znakowania pozwalający odróżnić jedną specyfikację od drugiej, ale nie powiedziała jak dokładnie będzie to wyglądało. Zaznaczyła jednak, że z pewnością nie będzie to czerwony pasek, jak ma to miejsce w wyścigach Champ Car. Autosport sugeruje, że może to być po prostu biała obwódka - na tyle duża, aby można ją było łatwo dostrzec w czasie jazdy.

Źródło: Pitpass.com, Autoklub.pl, Autosport.com

KOMENTARZE

18
tomask75
08.03.2007 05:40
Ja tez nie kumam co to ma wniesc do zawodow? Jezeli ktos preferuje miekkie to takich uzywa, a inny nie.
Lukas
08.03.2007 03:10
Moim zdaniem dzięki takim wymysłom wyścigi stają się ciekawsze :) Niestety widzę, że niektórzy woleliby wyścig bez żadnych limitów i w dodatku na torze bez zakrętów ;)
rafaello85
08.03.2007 11:31
I jaki to ma sens? Jakim prawem FIA dyktuje warunki odnośnie używania opon przez konkretny zespół??!!!! Zespoł X ma ochotę startować tylko na miękkich oponach to dlaczego ma stosować też twardsze? I jeszcze te powalone oznaczenia poszczególnych zestawów://////// Jeszcze niech FIA zażyczy sobie żeby każdy zespół podał do publicznej wiadomości: z jaką ilością paliwa startują jego kierowcy, ile mają postojów i na których okrążeniach odbędą zjazdy do boksów:// Żenada, żenada i jeszcze raz żenada. Z roku na rok F1 zaczyna mi się coraz mniej podobać:((((
GTC
07.03.2007 09:31
Slipstream- nie zawsze oznacza że miękka mieszanka będzie bardziej przyczepna. W niektórych warunkach może okazać się że twardsza specyfikacja lepiej "trzyma". Np: bardzo wysokie temperatury nawierzchni.
jacek2601
07.03.2007 06:55
Ok thx. To rozumiem, że jeszcze dochodzi sprawa tych samych opon na wyścig z kwalifikacji? Kurde ale w tym sezonie to będzie roszada. Troche to wszystko wydaje mi się bez sensu.
rmn
07.03.2007 06:55
Na kazdej mieszance musisz przejechac przynajmniej jedno okrazenie podczas gp.
slipstream
07.03.2007 06:29
Każdy zespól sam sobie ustali taktyke w jakiej kolejności uzywac jakich opon. Naturalnym sie jednak wydaje że skoro znów trzeba bedzie startowac na oponach z kwalifikacji to na pewno pierwsze bedą miększe bo nikt nie zaryzykuje chyba aż takiej straty pozycji
jacek2601
07.03.2007 05:42
Czyli jeszcze raz tak dla jasności sprawy. Rozumiem, że muszą być wykożystane dwie specyfikacjie na dany GP tj. że jeżeli któryś z kierowców wystartuje np. na miękkiej mieszance to po wyjechaniu z boksów będzie musiał jechać na twardszej. Czy będzie obowiązywała jakaś konkretna przemienność tych opon tzn. wiadomo np. start-miękka, potem-twarda, a na koniec wyścigu ponownie miękka? Czy np. miękka-miękka-twardsza? Niech ktoś wyjaśni mi na chłopski rozum:)
Lukas
07.03.2007 04:50
EKSTRA :D :D jak ja nie mogę sie doczekać Australii....
Maraz
07.03.2007 03:01
kszyh2404 -> możesz mieć rację, bo tamten zapis faktycznie zniknął z najnowszej wersji regulaminu... Ale może to tylko jakieś niedopatrzenie, bo na F1.com wyraźnie pisze: "Drivers must use both compounds during each race".
stanson1980
07.03.2007 02:31
Mi również podoba się bardzo ten pomysł. Wyścigi dla nas, czyli widzów będą atrakcyjniejsze.
owca
07.03.2007 02:29
bardzo słuszna decyzja FIA! ich awaryjny pomysł żeby teamy po prostu mówiły kto na jakich oponach startuje był nędzny. ciężko zapamiętać rodzaj gum każdego z 22 kierowców, a jak by jeszcze zaczęli do boksów zjeżdżać to juz w ogóle :P bardzo dobrze ze jednak będą oznaczenia :)
kszyh2404
07.03.2007 02:18
gdzies wyczytalem ze postanowiono rowniez ze nie trzeba bedzie jednak uzywac obu specyfikacji slikow w czasie wyscigu. ktos wie czy to prawda??
bioly74
07.03.2007 01:08
No i bardzo dobrze. Liczyłem, że to przejdzie no i przeszło. Teraz na pewno oglądanie wyścigów stanie się jeszcze ciekawsze ;)
deeze
07.03.2007 12:31
Super-mega-świetnie! :) Szkoda, że nie będzie oznaczeń kolorystycznych, ale to w sumie nie ma znaczenia. Wystarczy zwykły biały pasek na miększej mieszance.
Maraz
07.03.2007 12:27
Nie chodzi przecież o odróżnienie od siebie wszystkich specyfikacji opon opracowanych przez Bridgestone na sezon 2007, tylko tych wybieranych na poszczególne GP. W cytacie jest wyraźnie zaznaczone, że _tylko dwie_, a nie wszystkie cztery mogą być użyte w jednym GP.
Pussik
07.03.2007 12:14
No fajnie, ale mamy 4 rodzaje opon, a jedna obwódka nie załatwi sprawy. NIech jeszcze wprowadza różną szerokosć obwodki, LOL
Jakuzo
07.03.2007 11:25
SUUUUPER!!!! Ekstra ze to przeszlo!