Stella: McLaren jest coraz bliżej pozostania z Mercedesem
Stajnia z Woking miała rozważać podjęcie współpracy z Red Bullem lub Audi.
15.06.2307:36
820wyświetlenia
Embed from Getty Images
Szef McLarena - Andrea Stella, ujawnił, że jego zespół jest coraz bliżej nowej umowy na dostawy jednostek napędowych Mercedesa.
Stajnia z Woking wznowiła współpracę z niemieckim producentem przed startem sezonu 2021. Zawarte wówczas porozumienie wygasa wraz z aktualną formułą silnikową i przedstawiciele McLarena sprawdzali już dostępne opcje na 2026 rok.
Zrozumiałe, iż ośmiokrotni mistrzowie świata byli traktowani jako opcja Porsche na zaangażowanie w F1, natomiast rozmowy o odnowieniu partnerstwa z Hondą nie doczekały się finalizacji. Najkonkretniejsze dyskusje miały toczyć się z Red Bull Powertrains oraz Audi, które zadebiutują w 2026 roku, lecz jak teraz ujawnił Andrea Stella, McLaren najbardziej skłania się ku dalszej współpracy z Mercedesem.
Szef McLarena - Andrea Stella, ujawnił, że jego zespół jest coraz bliżej nowej umowy na dostawy jednostek napędowych Mercedesa.
Stajnia z Woking wznowiła współpracę z niemieckim producentem przed startem sezonu 2021. Zawarte wówczas porozumienie wygasa wraz z aktualną formułą silnikową i przedstawiciele McLarena sprawdzali już dostępne opcje na 2026 rok.
Zrozumiałe, iż ośmiokrotni mistrzowie świata byli traktowani jako opcja Porsche na zaangażowanie w F1, natomiast rozmowy o odnowieniu partnerstwa z Hondą nie doczekały się finalizacji. Najkonkretniejsze dyskusje miały toczyć się z Red Bull Powertrains oraz Audi, które zadebiutują w 2026 roku, lecz jak teraz ujawnił Andrea Stella, McLaren najbardziej skłania się ku dalszej współpracy z Mercedesem.
Świetnie jest być fabrycznym zespołem, ale właściwie niewielką różnicą jest posiadanie partnera o rozpoznawalnej marce- powiedział Stella dla Auto Motor und Sport.
Zmiana dostawcy przed debiutem nowych regulacji jest pewnym ryzykiem, a w 2026 roku chcemy być na czele stawki. Nie chcemy już mówić «Potrzebujemy kolejnych dwóch lat, ponieważ nie jesteśmy jeszcze gotowi». Chcemy mieć mocne osiągi, zarówno po stronie podwozia jak i jednostki. Nasze aktualne ograniczenia w żaden sposób nie wynikają z silnika.