Zespół Super Aguri przedstawia bolid SA07

SA07 jest kontynuacją procesu rozwojowego, który rozpoczął się w wielkim pośpiechu w 2006 roku
14.03.0712:38
Marek Roczniak
1947wyświetlenia

Po udanym programie zimowych testów dla Super Aguri Formula 1 Team, szef zespołu Aguri Suzuki wraz z kierowcami wyścigowymi Anthonym Davidsonem i Takumą Sato zaprezentował dzisiaj na torze Albert Park w Melbourne bolid na sezon 2007.

SA07 jest kontynuacją procesu rozwojowego, który rozpoczął się w wielkim pośpiechu w ubiegłym roku od pierwszego modelu zespołu - SA05. Jako że zespół istnieje dopiero od zaledwie 15 miesięcy, każda kolejna wersja samochodu stanowi znaczący krok naprzód.

SA07 jest rezultatem trwającej od ostatnich ośmiu miesięcy współpracy pomiędzy kierowanym przez głównego projektanta Petera McCoola departamentem projektowym zespołu SAF1 i centrum badawczo-rozwojowym Hondy w Tochigi (Japonia). Zimowy program testów zespołu umożliwił potwierdzenie szeregu koncepcji projektowych i przetestowanie nowego układu napędowego Hondy o zwiększonej niezawodności.


Nowy homologowany silnik Hondy jest dużym krokiem naprzód pod względem mocy i niezawodności dla SAF1 Team. Spowoduje on poprawę osiągów zespołu i zapewni mu stabilność oraz konkurencyjny silnik na okres obowiązywania nowych przepisów. Skrzynia biegów z włókna węglowego jest teraz częścią pakietu otrzymanego od Hondy. Zapewni ona większą elastyczność w rozłożeniu wagi i lepszą integrację, co przyniesie kolejne korzyści jeśli chodzi o niezawodność.

Jednym z największych wyzwań podczas produkcji SA07 było przejście z powodzeniem testów zderzeniowych FIA. Istotne zmiany musiały zostać dokonane w konstrukcji nosa, a ponadto specjaliści od aerodynamiki w zespole stanęli przed trudnym zadaniem jeśli chodzi o konstrukcję centralnego dyfuzora z tyłu samochodu. Sporo czasu poświęcono na zbadanie sposobów, dzięki którym zespół mógłby zminimalizować wpływ tylnej struktury zderzeniowej na tylną siłę dociskową. Kombinacja aerodynamicznej wydajności z napędem silnika V8 i kontrolnymi oponami Bridgestone Potenza spowodowała, że kluczowa uwaga została poświęcona na uzyskanie wydajnego docisku z tyłu samochodu.

Zimowe testy zapewniły SAF1 Team sporą ilość danych na temat charakterystyki nowych opon Bridgestone Potenza i dzięki temu zespół do każdego wyścigu będzie lepiej przygotowany niż w 2006 roku. Zespół liczy więc na ugruntowanie swojej pozycji w królowej sportów motorowych i będzie dążył do zdobycia pierwszych punktów dysponując bardziej wyczerpującym przygotowaniem do sezonu. Zwiększona niezawodność połączona z dobrym zrozumieniem opon i aerodynamicznych wyzwań wynikających z przepisów na sezon 2007 będzie kluczową siłą zespołu Super Aguri.


Zimowy okres testów był bardzo udany dla Super Aguri. - powiedział szef zespołu Aguri Suzuki. Byliśmy w stanie wykonać większość zaplanowanych zadań, wliczając w to sprawdzenie wytrzymałości nowych części do SA07. Jest wiele rzeczy, których nie zdołaliśmy zrobić z powodu braku czasu lub niewystarczających zasobów, ale biorąc wszystko pod uwagę jestem bardzo zadowolony z samochodu, który mamy tutaj w Melbourne.

Takuma był z nami cały sezon i teraz rozumie już w pełni filozofię zespołu SAF1, jego styl i ludzi. Sądzę, że z naszym nowym samochodem zdoła osiągnąć znacznie więcej w tym roku. Anthony był kierowcą testowym Hondy przez pięć lat i wnosi ze sobą cenne doświadczenie. Mimo iż ma na swoim koncie udział w tylko trzech wyścigach F1, to jednak jestem przekonany, że ze swoją wiedzą i doświadczeniem w technicznej ocenie samochodu będzie się dobrze spisywał.

Mniej więcej w tym samym czasie w zeszłym roku z trudem zdołaliśmy doprowadzić na start dwa samochody. To był nas pierwszy rok i wszystko było nowym doświadczeniem dla zespołu. W tym roku byliśmy w stanie przygotować się do sezonu i wszyscy nie mogą się już doczekać pierwszego wyścigu. Liczę na udaną współpracę pomiędzy Takumą i Anthonym oraz na ich udane występy dla SAF1 Team. Będziemy starali się walczyć o punkty już od pierwszego wyścigu, a moim celem na koniec sezonu jest znalezienie się w środku stawki, co według mnie jest osiągalne.

Zobacz także:


Źródło: SAF1.co.jp

KOMENTARZE

10
MadKaras...psycho fan MS
14.03.2007 08:49
Takuma Sato bedzie mial bolid ktory pozwoli mu dogonic szybszego i go rozwalic
Fireball
14.03.2007 07:44
Po prostu ładnie i solidnie wyglądający bolid, nie ma dla mnie znaczenia że przypomina zeszłoroczną Hondę. Tylko te ubrania Suzukiego i Audetto jak na pogrzeb...
jacek2601
14.03.2007 06:33
Ok thx Tobacco. Nie to, że od razu teorii spiskowej tylko sam przyznaj, że zmiana np. skrzydła (oznacza owszem zmianę ze 100% całości konstrukcji) przyczynia sie do tego abyśmy mogli twierdzić, że jest to zupełnie inny bolid. Biorąc pod uwagę chociaż by te same rozwiązania czysto techniczne.
TobaccoBoy
14.03.2007 05:48
W regulaminie jest tylko zaznaczone: - przedstawić własnoręcznie sporządzone plany (mogli nawet przerysować) - bolid nie może być w 100% identyczny z bolidem innej stajni,(zmiana jednego mało ważnego elementu zalicza się do tego, by nie było w 100% identyczne) - jesli prawa autorskie do bolidu i projektu ma firma z po za F1, FIA nie może się mieszać. - musi być zgodny z regulacjami technicznymi FIA Charlie Whiting taką właśnie przedstawił OFICJALNĄ interpretacje przepisów... i to rok temu!!!! A niektórzy nadal doszukują się jakiejś spiskowej teorii i to we wszystkim....
jacek2601
14.03.2007 05:01
Ciekawe jak jest niby rozumiana ta Legalność? Pewnie kto ile zapłacił :)
TobaccoBoy
14.03.2007 04:57
RA106 z innym przednim skrzydłem z wyglądu, ale... skoro ma już zaliczone poprawności z regulaminem na 2007 (chodzi o zmiany w konstrukcji monocoque) to jednak nie może być wyłącznie kalką bolidu z tamtego roku.... ładny i LEGALNY, bo obecny regulamin dopuszcza takie wyjatki (skoro Aguri Suzuki przedstawił plany dla FIA i bolid rożni się kilkoma-nawet małymi- detalami od RA106- to wg Regulaminu jest JAJ NAJBARDZIEJ LEGALNY, sam Whiting to potwierdził ro temu)
Pussik
14.03.2007 04:18
4680mm, dłuuugi bolid. ;o
sasza82
14.03.2007 02:00
SA07 nie tylko bazuje a jest Hondą z 2006 roku bo jak inaczej nazwać bolid, który od RA106 różni się tylko skrzydłami??
sadektom
14.03.2007 12:21
malowanie wg mnie ladniejsze niz w tamtym sezonie, przydaloby sie moze wiecej innych kolorow.
mikoolaj
14.03.2007 12:06
super ogóry bazują na Hondzie ale mają trochę własnych elementów, a nie jak RB i STR które różnią się tylko silnikiem.