Konferencja prasowa z udziałem Roberta Kubicy
Polak został zapytany o kłopoty z niezawodnością i konieczność zmiany stylu jazdy
15.03.0711:45
1876wyświetlenia
Przedstawiamy fragmenty dzisiejszej konferencji prasowej na torze Albert Park, w której udział wziął kierowca zespołu BMW Sauber - Robert Kubica. Dziennikarz prowadzący zapytał między innymi Polaka o kłopoty z niezawodnością bolidu F1.07 podczas testów i o konieczność dostosowania stylu jazdy do nowych opon Bridgestone.
Mieliście kilka problemów z niezawodnością podczas testów - uważasz, że zostały przezwyciężone?
Mam taką nadzieję. Zdecydowanie zima była dla nas trudna, ale w Bahrajnie zakończyliśmy symulację wyścigu z obydwoma samochodami, więc jest szansa na to, że niezawodność będzie w porządku. Zespół jest pewny siebie, więc i ja jestem.
Mówi się, że być może wykonałeś dotąd tylko 30-40% swojego programu rozwojowego.
Jeździliśmy mniej niż powinniśmy i często przejazdy były zakłócane przez awarie, więc nie było łatwo zrozumieć nowe opony i przystosowywać się do nich, pracować nad ustawieniami, czy w moim przypadku nad stylem jazdy, który musiał ulec zmianie. Nie było łatwo, ale myślę, że pokazaliśmy dobre tempo i jeśli samochód działa jak należy, możemy walczyć o dobre czasy i utrzymywać dobre tempo podczas długich przejazdów. Zobaczymy jak nam pójdzie jutro i po jutrze, wtedy sytuacja się wyklaruje.
Wspomniałeś o adaptowaniu twojego stylu jazdy. Czy mógłbyś to troszkę przybliżyć?
Wydaje mi się, że będzie to łatwo zauważalne podczas piątkowych treningów. Musisz jeździć bardziej gładko, tylna oś jest mniej sztywna. Jeżdżę z mniejszym skrętem kierownicy w porównaniu do ubiegłego roku - trzykrotnie mniejszym lub nawet więcej. To dosyć odmienny styl jazdy z mojego punktu widzenia, ale wydaje się, że muszę tak jeździć na tych oponach - przynajmniej naszym samochodem.
W niedzielę mamy wyścig bez udziału Michaela Schumachera. Czy to cokolwiek dla ciebie znaczy?
Według mnie część osób może myśleć, że to ułatwi wygrywanie innym zawodnikom, ale nadal jest 21 kierowców na starcie do pokonania na drodze do zwycięstwa i to się liczy. Może komuś będzie łatwiej, ale kiedy jesteś na torze, jest tam 21 innych zawodników, a ty musisz finiszować przed nimi.
Źródło: FIA.com
KOMENTARZE