Konferencja prasowa z udziałem Roberta Kubicy

Polak został zapytany o kłopoty z niezawodnością i konieczność zmiany stylu jazdy
15.03.0711:45
W
1876wyświetlenia

Przedstawiamy fragmenty dzisiejszej konferencji prasowej na torze Albert Park, w której udział wziął kierowca zespołu BMW Sauber - Robert Kubica. Dziennikarz prowadzący zapytał między innymi Polaka o kłopoty z niezawodnością bolidu F1.07 podczas testów i o konieczność dostosowania stylu jazdy do nowych opon Bridgestone.

Mieliście kilka problemów z niezawodnością podczas testów - uważasz, że zostały przezwyciężone?
Mam taką nadzieję. Zdecydowanie zima była dla nas trudna, ale w Bahrajnie zakończyliśmy symulację wyścigu z obydwoma samochodami, więc jest szansa na to, że niezawodność będzie w porządku. Zespół jest pewny siebie, więc i ja jestem.

Mówi się, że być może wykonałeś dotąd tylko 30-40% swojego programu rozwojowego.
Jeździliśmy mniej niż powinniśmy i często przejazdy były zakłócane przez awarie, więc nie było łatwo zrozumieć nowe opony i przystosowywać się do nich, pracować nad ustawieniami, czy w moim przypadku nad stylem jazdy, który musiał ulec zmianie. Nie było łatwo, ale myślę, że pokazaliśmy dobre tempo i jeśli samochód działa jak należy, możemy walczyć o dobre czasy i utrzymywać dobre tempo podczas długich przejazdów. Zobaczymy jak nam pójdzie jutro i po jutrze, wtedy sytuacja się wyklaruje.

Wspomniałeś o adaptowaniu twojego stylu jazdy. Czy mógłbyś to troszkę przybliżyć?
Wydaje mi się, że będzie to łatwo zauważalne podczas piątkowych treningów. Musisz jeździć bardziej gładko, tylna oś jest mniej sztywna. Jeżdżę z mniejszym skrętem kierownicy w porównaniu do ubiegłego roku - trzykrotnie mniejszym lub nawet więcej. To dosyć odmienny styl jazdy z mojego punktu widzenia, ale wydaje się, że muszę tak jeździć na tych oponach - przynajmniej naszym samochodem.

W niedzielę mamy wyścig bez udziału Michaela Schumachera. Czy to cokolwiek dla ciebie znaczy?
Według mnie część osób może myśleć, że to ułatwi wygrywanie innym zawodnikom, ale nadal jest 21 kierowców na starcie do pokonania na drodze do zwycięstwa i to się liczy. Może komuś będzie łatwiej, ale kiedy jesteś na torze, jest tam 21 innych zawodników, a ty musisz finiszować przed nimi.

Źródło: FIA.com

KOMENTARZE

11
dawo
16.03.2007 02:49
a pamietacie co McLaren z chuliganem torów-Montoyą zrobił??
Aquos
16.03.2007 10:03
RENO -> po pierwsze nie tylko Kubica musiał zmienić styl jazdy (wspominali o tym też inni kierowcy, np. Alonso), choć mówi o tym rzeczywiście najwięcej (co może być ciut niepokojące), po drugie to wina nie tyle bolidu, co opon, bo to one powodują znaczne zmniejszenie przyczepności tylnej osi i wymuszają łagodniejsze wchodzenie w zakręty, zamiast agresywnego "wrzucania" w nie bolidu.
Pussik
15.03.2007 05:44
Jeśli chodzi o uslizgi tylniej osi to nasuwa mi się na myśl tylko Alan Jones.
kuba_new
15.03.2007 04:52
chlopak chyba powinien byc politykiem
MadKaras...psycho fan MS
15.03.2007 04:04
Kiedys Schumi mial testy w Jordanie i po przejechaniu kilku slabych okrazen zniknal gdzies w padoku i tyle go widzieli. po jakims czasie podszedl do swoich mechanikow i powiedzial ze chyba wie o co im chodzi z tymi ustawieniami. nastepnie wykonal kilka naprawde piekielnie szybkich okrazen. Wiec do deeze i RENO: nie robta sztucznego zamieszania bo RK pokazuje ze jest kierowca rozwojowym.
Piter
15.03.2007 03:19
Spokojnie, wszyscy mają takie same opony. Robertowi nie pozostaje nic innego jak zacząć na nich wygrywać:)
gunar
15.03.2007 03:09
coś Robert dużo mówi o tej zmianie stylu jazdy, mam nadzieję, że nie wpłynie to na jego szybkość bo bez dwóch zdań to jego najważniejszy sezon w F1, w którym musi udowodnić, że jest zdecydowanie lepszy od Heidfelda!
Lukas
15.03.2007 02:54
jak w WRC? :P
meren
15.03.2007 11:39
Jak pamiętam to bardzo często Schumiemu ślizgały się tylne opony i poślizgiem wchodził w zakręty podczas gdy inni gładko przejeżdżali zakręty - więc może i Kubi też trochę tak się poślizga - kontrolowanie ???
deeze
15.03.2007 11:03
Porządny wywiad. Kurde a jednak zmiana stylu jazdy była nieunikniona. LIPA! Mniejsza agresywność = mniej spektakularnych manewrów.
RENO
15.03.2007 11:03
powiem tyle że Kubek powinien zwijać manatki z BMW jak wcześnie się da i iśc do zespołu który zbuduje mu taki bolid ja k trzeba bo jakoś Alonos nic nie mówi o tym że musiał zmieniać styl jazdy