BMW zmienia obowiązki głównego projektanta Zandera

Został on przesunięty do fabryki BMW w Monachium w celu rozwiązania problemów z niezawodnością
22.03.0712:03
MDK
1066wyświetlenia

Zespół BMW Sauber postanowił przenieść swojego głównego projektanta Jorga Zandera z działu odpowiedzialnego za nadwozie w Hinwil do fabryki układu napędowego BMW w Monachium w celu rozwiązania problemów z niezawodnością.

Nie byłem do końca zadowolony z istniejącego podziału pracy, a ponieważ Jorg Zander wniósł duże doświadczenie w zakresie układów przeniesienia napędu, więc postanowiliśmy skorzystać z jego wiedzy. - powiedział szef zespołu Mario Thiessen.

Problemy związane ze skrzynią biegów bolidu F1.07 zakłóciły dobrze zapowiadający się program testów przed sezonem i doprowadziły do wycofania się Roberta Kubicy z wyścigu w Melbourne, gdy Polak jechał na czwartej pozycji przed swoim zespołowym partnerem Nickiem Heidfeldem.


Przesunięcie Zandera oznacza, że Willy Rampf obecnie zajmuje łączone stanowisko dyrektora technicznego i głównego projektanta, tak jak to było przed przejściem Zandera z Williamsa do BMW w kwietniu 2006 roku. BMW nie ujawniło, czy zamierza zatrudnić nowego głównego projektanta.

Rampf powiedział, że zespół zidentyfikował przyczynę problemów ze skrzynią biegów. W ciągu milisekundy ciśnienie hydrauliczne wzrasta w tym miejscu do 200 barów. - powiedział. Tak olbrzymie obciążenia nie występują w normalnym systemie hydraulicznym. Zawsze było to to samo uszczelnienie, które zaczynało przeciekać, więc teraz redukujemy 'przebieg' tego elementu.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

16
seb455
24.03.2007 08:19
ci moderatorzy cali tutaj to jakieś hamy,świnie w dupe ruchane, ciągle sie w***alają w dyskusje ***y nieogolone!!!!!!
jacek2601
24.03.2007 02:59
'' ...BMW Sauber postanowił przenieść swojego głównego projektanta Jorga Zandera z działu odpowiedzialnego za nadwozie w Hinwil do fabryki układu napędowego BMW w Monachium...'' Czegoś nie kumam tzn. A nie powinno być odwrotnie. Powinni chyba przenieść gośća z fabryki w Monachium od skrzynek do Saubera a nie na odwrót. Widze spisek...
Olo
23.03.2007 05:08
>Piter chodzi o część dna bolidu która przebiega wzdłóż osi od (mniej więcej) kokpitu i kończy się dyfuzorem. W przedniej częśći jest ona mocowana jednopunktowo. Większość zespołów stosuje "sztywne" mocowanie, które ma jedynie pewien stopień elastyczności, natomiast FERRARI i BMW (linku nie podam bo chyba nie wypada reklamować konkurencji tego serwisu ale polecam głębsze eksplorowanie przepastnych zasobów internetu) stosują w tym punkcie sprężynę. Takie mocowanie PODOBNO może powodować że przy większych prędkościach podłoga w tym miejscu się unosi w stopniu niedozwolonym, co poprawia aerodynamikę. Ot i całe zamieszanie. O ile wiem Dennis wogóle nie wymienił żadnego zespołu. To już wśród dziennikarzy krąży mniej lub bardziej potwierdzona plotka że chodzi o FERRARI i BMW, więc cała sprawa zahaczy pewnie i o nich.
Piter
22.03.2007 10:51
eee Olo, ale Dennisowi chodziło tylko o Ferrari. Nic nie wspominał o BMW "sprężyny do mocowania podłogi" - jakie sprężyny?
Olo
22.03.2007 09:46
>ahn ...a Schumacher przebił oponę w Brazylii gdzie najpewniej by też wygrał. Można tak gdybać wnieskończoność, ale nie o to w mojej wypowiedzi chodziło. Poza tym nie przez przypadek użyłem słowo PRAWDOPODOBNIE ;-) >pawelqkm no może i 0,2 ale kto by się czepiał szczegółów ;-) >Zlatan i Piter ano są takie wiadomości iż FERRARI i BMW używają sprężyn do mocowania tzw. podłogi, w związku z czym zachodzą u Rona podejrzenia że owe podłogi wyginają się w nieregulaminowy sposób.
Piter
22.03.2007 08:16
Właśnie, gdzie to jest napisane ?
Zlatan
22.03.2007 07:46
a gdzie to pisze że " podobno " bwm ma ruchomą podłoge tak samo jak ferrari ?
pawelgkm
22.03.2007 03:03
Olo - raczej 0 i 2, jak w 1994 Williams
jędruś
22.03.2007 02:43
To dobre posunięcie. Teraz powinni zatrudnić kogoś lepszego. A skrzynie biegów raczej na pewno do Europy poprawią.
ahn
22.03.2007 01:34
Olo Alonso na Monzie też buchnął silnik, a na Węgrzech z kolei nie wygrał przez nakrętkę. Gdybyś dodał te punkty, to przed dwoma ostatnimi wyścigami Alonso miałby 16 pkt przewagi nad Schumacherem. Nawet gdyby Schu wygrał w Japonii, to Alonso byłby tam drugi i losy tytułu rozstrzygnęłyby się jeszcze przed ostatnim wyścigiem na korzyść Alonso.
Maraz
22.03.2007 12:44
Jeśli chodzi o piątkowe treningi, to o ile wiem ostateczna decyzja jak będzie w Malezji jeszcze nie zapadła. Ma to być właśnie uzależniane od pogody, ale tak czy inaczej BMW dalej zależy na wystawianiu w piątki Vettela, choć może już nie we wszystkich GP.
Olo
22.03.2007 11:47
Powinni też już zacząć myśleć jak zrekompensować straty związane z zakazaniem stosowania "ruchomej podłogi", którą podobno mają. W zeszłym sezonie RENAULT kulało przez 3 wyścigi po wprowadzeniu zakazu na ich zmyslne amortyzatory (sama argumentacja zakazu była uważam dość sporna), i gdyby nie defekt Schumachera w Japonii, prawdopodobnie w tym roku FERRARI jeździło by z numerami 1 i 2.
bambaryła
22.03.2007 11:45
Kubica narzekał też, ze blokuje mu sie tylna oś oby to rozwiazali! Wkradla sie literówka z nhei. ___ Wystarczy, że jedna osoba zwróciła uwagę... :-)
sadektom
22.03.2007 11:44
Wiec znalezli wreszcie problem w skrzyni biegów. Swietnie, oby tylko zdarzyli go naprawic do nastepnego GP.
melex
22.03.2007 11:44
"na czwarte pozycji przed swoim zespołowym partnerem nhei" brakuje "j" i rozwinięcia nazwiska... A swoją drogą warto by chyba podać, że w piątek przed najbliższym wyścigiem Vettel nie będzie jeździł (tylko Kubica), a obsada na piatkowe treningi będzie ustalana bezpośrednio przed treningami (Theissen uzależił to od toru i pogody...)
stig
22.03.2007 11:43
Niektórzy podczas wyścigu w Australii mieli większe ciśnienie...:) Oby panowie, oby do Malezji się udało.