Pierwszy dzień testów na torze Sepang
Robert Kubica najszybszy podczas pierwszych testów od rozpoczęcia sezonu 2007
27.03.0711:35
3943wyświetlenia
Jeden z największych pechowców z wyścigu o Grand Prix Australii - Robert Kubica uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszego dnia testów na torze Sepang w Malezji.
Zespół BMW Sauber przygotował na pierwsze testy od rozpoczęcia sezonu 2007 nowe elementy aerodynamiczne do bolidu F1.07 zaprojektowane specjalnie z myślą o torze Sepang, a także modyfikacje skrzyni biegów w nadziei na uniknięcie powtórki sytuacji z GP Australii, kiedy to właśnie awaria przekładni wyeliminowała z wyścigu Kubicę, gdy jechał na czwartej pozycji.
Po dzisiejszym dniu wydaje się, że wprowadzone zmiany przyniosły pożądany skutek, bowiem Polak przejechał we wtorek najwięcej okrążeń ze wszystkich uczestników testów, a było ich w sumie dziesięciu - zgodnie z postanowieniem dotyczącym ograniczenia testów w trakcie sezonu każdy zespół może wystawić tylko jeden bolid. Na torze Sepang zabrakło tylko Spykera, który zrezygnował z udziału w testach w tym tygodniu.
Najbliższym rywalem Kubicy okazał się Kimi Raikkonen, tracąc do Krakowianina niewiele ponad 0,1 sekundy. Kierowca Ferrari przejechał zaledwie 54 okrążenia, jednak zespół nie podał, czy było to spowodowane jakimiś problemami technicznymi. Fin skupił się na przygotowaniach do najbliższego wyścigu, który odbędzie się na tym torze za niespełna dwa tygodnie. Raikkonen będzie testował także i jutro, natomiast w czwartek zastąpi go jego partner Felipe Massa.
Trzeci czas uzyskał kierowca Williamsa - Alex Wurz, także mieszcząc się poniżej 0,2 sekundy straty do Kubicy. Stajnia z Grove skupiła się dzisiaj na próbie poprawy osiągów na pojedynczym okrążeniu i testach opon Bridgestone. Austriak przyznał, że nie jest jeszcze zadowolony z ustawień bolidu FW29 i nad tym właśnie pracował.
Wypróbowałem dwa różne zestawy opon i była duża różnica pomiędzy nimi, więc musimy to zbadać.- powiedział serwisowi autosport.com.
Wurz po południu wypróbował także dwa nowe sposoby znakowania jednej ze specyfikacji opon. Pierwszy z nich, który ma większe szanse na wprowadzenie już podczas najbliższego wyścigu, to duża czerwona kropka na bocznej ściance, natomiast drugi polega na pomalowaniu na biało spodu jednego z rowków opony - jak proponował w zeszłym tygodniu zespół Williams. To drugie rozwiązanie wydaje się być lepsze, jednak pomalowanie spodu rowka jest o wiele bardziej czasochłonne i może nie zostać wprowadzone ze względów praktycznych.
Na czwartej pozycji uplasował się Rubens Barrichello (+0,6s), prezentując nieco poprawioną formę Hondy w stosunku do bardzo słabego występu w pierwszym wyścigu sezonu. Zgodnie z zapowiedzią bolid RA107 został wyposażony w nowe elementy przedniego zawieszenia i poprawiony pakiet aerodynamiczny. Testy w tym tygodniu mają wykazać, na ile dużą poprawę osiągów zapewniają nowe części.
Na kolejnych dwóch pozycjach wtorkowe testy ukończyli kierowcy testowi z zespołów McLaren i Toyota - Pedro de la Rosa i Franck Montagny. Dla de la Rosy, który jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Kubicy, był to jedyny dzień testów w tym tygodniu, bowiem jutro Hiszpan przekaże bolid MP4-22 w ręce jednego z kierowców wyścigowych stajni z Woking - Lewisa Hamiltona. Tymczasem Montagny doprowadził dzisiaj do jedynego wywieszenia czerwonej flagi, gdy w jego bolidzie nastąpiła prawdopodobnie awaria układu przeniesienia napędu. Francuz powrócił jednak po południu na tor i zaliczył kilka długich przejazdów, porównując różne mieszanki opon.
Siódmy czas uzyskał Takuma Sato, który miał dzisiaj testować nowe elementy aerodynamiczne do bolidu SA07 na Grand Prix Malezji, jednak zostały one zbyt późno dostarczone na tor Sepang i zespół Super Aguri dopiero jutro będzie mógł je przetestować. Tuż za Sato uplasował się David Coulthard (Red Bull), natomiast na ostatnich miejscach znaleźli się Nelson Piquet Jr (Renault) i Scott Speed (Toro Rosso). Piquet ze względu na problemy techniczne przejechał zaledwie 32 okrążenia, a do jego głównych obowiązków należało znalezienie dobrych ustawień R27 przed przekazaniem jutro bolidu w ręce Heikkiego Kovalainena.
Pogoda
Temperatura powietrza: 28-37°C
Temperatura toru: 30-48°C
Rano słonecznie, potem trochę chmur
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: Autosport.com, F1-Live.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas | Strata | Odstęp |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Robert Kubica (-) | BMW Sauber F1.07 | 92 | 1:36,187 | |||
2 | Kimi Raikkonen (-) | Ferrari F2007 | 54 | 1:36,302 | 0,115 | 0,115 | |
3 | Alex Wurz (-) | Williams Toyota FW29 | 89 | 1:36,334 | 0,147 | 0,032 | |
4 | Rubens Barrichello (-) | Honda RA107 | 82 | 1:36,826 | 0,639 | 0,492 | |
5 | Pedro de la Rosa (-) | McLaren Mercedes MP4-22 | 60 | 1:37,106 | 0,919 | 0,280 | |
6 | Franck Montagny (-) | Toyota TF107 | 73 | 1:37,267 | 1,080 | 0,161 | |
7 | Takuma Sato (-) | Super Aguri Honda SA07 | 72 | 1:37,389 | 1,202 | 0,122 | |
8 | David Coulthard (-) | Red Bull Renault RB3 | 82 | 1:37,609 | 1,422 | 0,220 | |
9 | Nelson Piquet Jr (-) | Renault R27 | 32 | 1:38,199 | 2,012 | 0,590 | |
10 | Scott Speed (-) | Toro Rosso Ferrari STR2 | 69 | 1:38,503 | 2,316 | 0,304 |
KOMENTARZE