Pierwszy dzień testów na torze Sepang

Robert Kubica najszybszy podczas pierwszych testów od rozpoczęcia sezonu 2007
27.03.0711:35
Marek Roczniak
3943wyświetlenia

Jeden z największych pechowców z wyścigu o Grand Prix Australii - Robert Kubica uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszego dnia testów na torze Sepang w Malezji.

Zespół BMW Sauber przygotował na pierwsze testy od rozpoczęcia sezonu 2007 nowe elementy aerodynamiczne do bolidu F1.07 zaprojektowane specjalnie z myślą o torze Sepang, a także modyfikacje skrzyni biegów w nadziei na uniknięcie powtórki sytuacji z GP Australii, kiedy to właśnie awaria przekładni wyeliminowała z wyścigu Kubicę, gdy jechał na czwartej pozycji.

Po dzisiejszym dniu wydaje się, że wprowadzone zmiany przyniosły pożądany skutek, bowiem Polak przejechał we wtorek najwięcej okrążeń ze wszystkich uczestników testów, a było ich w sumie dziesięciu - zgodnie z postanowieniem dotyczącym ograniczenia testów w trakcie sezonu każdy zespół może wystawić tylko jeden bolid. Na torze Sepang zabrakło tylko Spykera, który zrezygnował z udziału w testach w tym tygodniu.

Najbliższym rywalem Kubicy okazał się Kimi Raikkonen, tracąc do Krakowianina niewiele ponad 0,1 sekundy. Kierowca Ferrari przejechał zaledwie 54 okrążenia, jednak zespół nie podał, czy było to spowodowane jakimiś problemami technicznymi. Fin skupił się na przygotowaniach do najbliższego wyścigu, który odbędzie się na tym torze za niespełna dwa tygodnie. Raikkonen będzie testował także i jutro, natomiast w czwartek zastąpi go jego partner Felipe Massa.

Trzeci czas uzyskał kierowca Williamsa - Alex Wurz, także mieszcząc się poniżej 0,2 sekundy straty do Kubicy. Stajnia z Grove skupiła się dzisiaj na próbie poprawy osiągów na pojedynczym okrążeniu i testach opon Bridgestone. Austriak przyznał, że nie jest jeszcze zadowolony z ustawień bolidu FW29 i nad tym właśnie pracował. Wypróbowałem dwa różne zestawy opon i była duża różnica pomiędzy nimi, więc musimy to zbadać. - powiedział serwisowi autosport.com.

Wurz po południu wypróbował także dwa nowe sposoby znakowania jednej ze specyfikacji opon. Pierwszy z nich, który ma większe szanse na wprowadzenie już podczas najbliższego wyścigu, to duża czerwona kropka na bocznej ściance, natomiast drugi polega na pomalowaniu na biało spodu jednego z rowków opony - jak proponował w zeszłym tygodniu zespół Williams. To drugie rozwiązanie wydaje się być lepsze, jednak pomalowanie spodu rowka jest o wiele bardziej czasochłonne i może nie zostać wprowadzone ze względów praktycznych.



Na czwartej pozycji uplasował się Rubens Barrichello (+0,6s), prezentując nieco poprawioną formę Hondy w stosunku do bardzo słabego występu w pierwszym wyścigu sezonu. Zgodnie z zapowiedzią bolid RA107 został wyposażony w nowe elementy przedniego zawieszenia i poprawiony pakiet aerodynamiczny. Testy w tym tygodniu mają wykazać, na ile dużą poprawę osiągów zapewniają nowe części.

Na kolejnych dwóch pozycjach wtorkowe testy ukończyli kierowcy testowi z zespołów McLaren i Toyota - Pedro de la Rosa i Franck Montagny. Dla de la Rosy, który jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Kubicy, był to jedyny dzień testów w tym tygodniu, bowiem jutro Hiszpan przekaże bolid MP4-22 w ręce jednego z kierowców wyścigowych stajni z Woking - Lewisa Hamiltona. Tymczasem Montagny doprowadził dzisiaj do jedynego wywieszenia czerwonej flagi, gdy w jego bolidzie nastąpiła prawdopodobnie awaria układu przeniesienia napędu. Francuz powrócił jednak po południu na tor i zaliczył kilka długich przejazdów, porównując różne mieszanki opon.

Siódmy czas uzyskał Takuma Sato, który miał dzisiaj testować nowe elementy aerodynamiczne do bolidu SA07 na Grand Prix Malezji, jednak zostały one zbyt późno dostarczone na tor Sepang i zespół Super Aguri dopiero jutro będzie mógł je przetestować. Tuż za Sato uplasował się David Coulthard (Red Bull), natomiast na ostatnich miejscach znaleźli się Nelson Piquet Jr (Renault) i Scott Speed (Toro Rosso). Piquet ze względu na problemy techniczne przejechał zaledwie 32 okrążenia, a do jego głównych obowiązków należało znalezienie dobrych ustawień R27 przed przekazaniem jutro bolidu w ręce Heikkiego Kovalainena.

Pogoda
Temperatura powietrza: 28-37°C
Temperatura toru: 30-48°C
Rano słonecznie, potem trochę chmur

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Źródło: Autosport.com, F1-Live.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Robert Kubica (-)BMW Sauber F1.07921:36,187
2Kimi Raikkonen (-)Ferrari F2007541:36,3020,115 0,115
3Alex Wurz (-)Williams Toyota FW29891:36,3340,147 0,032
4Rubens Barrichello (-)Honda RA107821:36,8260,639 0,492
5Pedro de la Rosa (-)McLaren Mercedes MP4-22601:37,1060,919 0,280
6Franck Montagny (-)Toyota TF107731:37,2671,080 0,161
7Takuma Sato (-)Super Aguri Honda SA07721:37,3891,202 0,122
8David Coulthard (-)Red Bull Renault RB3821:37,6091,422 0,220
9Nelson Piquet Jr (-)Renault R27321:38,1992,012 0,590
10Scott Speed (-)Toro Rosso Ferrari STR2691:38,5032,316 0,304

KOMENTARZE

24
Player1
28.03.2007 06:04
chłopaki grila robili i żaru potrzebowali
Menuna
27.03.2007 10:08
http://www.youtube.com/watch?v=9WrG8JUmeuc juz wiem, czemu to jest z tytanu, a kiedys w TV ktos z McLaren'a powiedział, ze czasem staje się wręcz przeźroczyste. W dodatku wspólczuje takiego "źródła ciepła" na i tak upalnym torze w Malezji, te złote folie na fotelach w kokpicie muszą być przydatne, bardzo :)
jacek2601
27.03.2007 09:03
Wyniki tych testów obrazują mi, że pan Robert chyba dobrze się ''czuje'' na torze w Malezji :)
Pussik
27.03.2007 07:35
No, nareszcie porzadne oznakowania!
GTC
27.03.2007 06:53
Jędruś- Tak Michelin to byli naprawdę wspaniali zawodowcy szczególnie w Gp USA 2005 :) Co miałeś na myśli że Kimi nie pokazał klasy? P2 i strata tylko 0,115s. przy "zaledwie" 54 kółkach to kiepski wynik? Nie sądze.
Maraz
27.03.2007 03:45
Zapewne jakieś oprzyrządowanie pomiarowe - takie rzeczy pojawiają podczas testów od czasu do czasu.
narf
27.03.2007 03:36
czy ktos wie, co to za bajer, ktory wystaje z kol renault? http://images.gpupdate.net/large/70601.jpg http://images.gpupdate.net/large/70614.jpg
dejacek
27.03.2007 03:01
ponad 15 lat czekałem żeby widzieć takie tabelki :))) Mam naprawdę super frajdę a emocje przy wyścigach 10 razy większe niż kiiedyś. Trzymam kciuki za Roberta
Piter
27.03.2007 02:58
kszych, ale ten problem był "small":) Mimo wszystko te 92 okrążenia wyglądają optymistycznie. Niech jutro na tej skrzyni przejadą kolejne 90 okrążeń, to będzie dobrze.
robertb
27.03.2007 02:56
Dlaczego jechali po jednym z kazdego zespołu?
michal
27.03.2007 02:33
brawo Robert, tak trzymać-zwłaszcza podczas wyścigów
waldif1
27.03.2007 02:09
No tak ładnie BMW ale ten czas zostanie jeszcze poprawiony napewno o 1sekunde! Więc do roboty!
jędruś
27.03.2007 01:58
Szkoda że Mischelin się wycofało bo to byli prawdziwi zawodowcy. Dziwne problemy z tym znakowaniem opon mają jakby byli dziećmi. Robert bardzo dobrze się spisał: najlepszy czas dnia i najwięcej okrążeń. I wreszcie skrzynie biegów też ma dobrą więc dobrze będzie. Bmw zaczyna się rozkręcać i doganiać Ferrari i Mcarelny . Chociaż Kimi dziś nie pokazał klasy nie za swojej winy....
seb455
27.03.2007 01:33
faceci z bridgestone mają duży problem z takim szczegółem, to są ale muzgi, ciekawe czy rozwiążą ten problem wcześniej niz bmw geerbox, ale chyba jednak firma oponiarska przegra bo jest to durzo cięższy problem!!!!!
sex pistols
27.03.2007 11:49
Czy ludzie od opon B nie moga zlecic podwykonawcy zeby pomalowal te opony... wszedzie tylko dziwne problemy :(
im9ulse
27.03.2007 11:11
sadek -> no takie cos to juz moze byc - uwazam jednak ze pomalowane boki opony jak w ccws to najlepsza metoda...
sadektom
27.03.2007 11:02
Widac juz nowe oznaczenia miekszych mieszanek - bialy pasek na biezniku jest swietnie widoczny, dobry wybor. http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=70621&catID=2192
kszyh2404
27.03.2007 10:56
f1-live.com: "We have to solve the problem this week. But we already faced a small problem this morning. There was some gearbox problem," he said. - maly wywiad z kubica wiec jak widac jeszcze jakies problemy maja :/
seb455
27.03.2007 10:23
widzialem porównania czasów z australii nicka i roberta, i tutaj staje sie wszystko jasne, robert jest w super formie z okrążenia na okrążenie był lepszy mimo cięższego bolidu, to on bedzie mistrzem, mysle ze awaria skrzyni to byla dla niego dodatkowa motywacja, zobaczycie co sie bedzie dzialo w malezji, robert pokaŻe wszystkim klase a niesądze zeby ta skrzynia psuła sie co wyścig(nick przeciez dojechal w aus, a tutaj robert zrobił ponad 90 czyli najwięcej okrążen))!!!!!
allf
27.03.2007 09:54
a ja nadal ciekawy jestem ja będzie na GP tam będzie prawdziwy układ sił a nie na treningach oby bmw poprawiło skrzynie no i zobaczymy jak wypadnie debiutant w 1 roku Hamilton ciekawe,ciekawe
Maraz
27.03.2007 09:47
Dopiero zaczęli dodawać fotki, na pewno będzie ich niedługo znacznie więcej.
BMW Sauber
27.03.2007 09:40
zaduzo tych zdjec to tu niema ale ogolnie jestem zadowolony z naszego Roberta on im wszystkim jeszcze pokaze w tym sezonie
seb455
27.03.2007 09:39
oooooooo nieliczy sie czas, ale robert najwięcej okrążeń, wow, moze rzeczywiscie wiedzą co z tą skrzynią jest nie tak??
kszyh2404
27.03.2007 09:39
ilosc przejechanych kolek wskazuje ze bmka miala bardzo udany dzien i w dodatku ladnie wyglada kubek na pierwszym miejscu w tabeli :)