Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Zdecydowano się także na zwiększenie alokacji jednostek napędowych i zmiany w zakresie DRS.
05.02.2419:35
1139wyświetlenia
Embed from Getty Images
Podczas pierwszego w tym roku posiedzenia Komisji F1 przyjęto propozycję zmiany harmonogramu weekendów ze sprintem.
Głównym tematem spotkania było wypracowanie nowego harmonogramu weekendów Grand Prix, w trakcie których odbywa się sprint. W sezonie 2024 będą to eliminacje w Chinach, Miami, Austrii, USA, Brazylii oraz Katarze.
Spośród opcji zaprezentowanych przez sportowy komitet doradczy zdecydowano się pozytywnie zaopiniować tę, według której w piątek odbywać mają się pierwszy trening oraz kwalifikacje do sprintu, w sobotę sprint oraz czasówka do wyścigu a w niedzielę Grand Prix.
Stosowne zmiany w przepisach zostaną przedstawione do ratyfikacji Światowej Radzie Sportu Motorowego 28 lutego, tuż przed rozpoczęciem tegorocznej kampanii.
Oprócz zmian dotyczących sprintów, uzgodnione zostały także istotne zmiany w regulaminie technicznym.
Alokacja jednostek napędowych została podniesiona do czterech. Przydział ten będzie obowiązywał sezonach 2024 i 2025.
Aktywacja DRS w przypadku restartu rywalizacji po neutralizacji z udziałem samochodu bezpieczeństwa, będzie następować po pokonaniu jednego, a nie jak dotychczas dwóch okrążeń.
Podczas posiedzenia Komisji omówiono także tematy związane z przepisami na 2026 rok, w szczególności te dotyczące kwestii finansowych oraz zrównoważonego rozwoju.
Komisja zatwierdziła także pomniejsze zmiany w regulacjach technicznych, sportowych i finansowych na sezon 2024.
Podczas pierwszego w tym roku posiedzenia Komisji F1 przyjęto propozycję zmiany harmonogramu weekendów ze sprintem.
Głównym tematem spotkania było wypracowanie nowego harmonogramu weekendów Grand Prix, w trakcie których odbywa się sprint. W sezonie 2024 będą to eliminacje w Chinach, Miami, Austrii, USA, Brazylii oraz Katarze.
Spośród opcji zaprezentowanych przez sportowy komitet doradczy zdecydowano się pozytywnie zaopiniować tę, według której w piątek odbywać mają się pierwszy trening oraz kwalifikacje do sprintu, w sobotę sprint oraz czasówka do wyścigu a w niedzielę Grand Prix.
Stosowne zmiany w przepisach zostaną przedstawione do ratyfikacji Światowej Radzie Sportu Motorowego 28 lutego, tuż przed rozpoczęciem tegorocznej kampanii.
Oprócz zmian dotyczących sprintów, uzgodnione zostały także istotne zmiany w regulaminie technicznym.
Alokacja jednostek napędowych została podniesiona do czterech. Przydział ten będzie obowiązywał sezonach 2024 i 2025.
Aktywacja DRS w przypadku restartu rywalizacji po neutralizacji z udziałem samochodu bezpieczeństwa, będzie następować po pokonaniu jednego, a nie jak dotychczas dwóch okrążeń.
Podczas posiedzenia Komisji omówiono także tematy związane z przepisami na 2026 rok, w szczególności te dotyczące kwestii finansowych oraz zrównoważonego rozwoju.
Komisja zatwierdziła także pomniejsze zmiany w regulacjach technicznych, sportowych i finansowych na sezon 2024.