Leclerc najszybszy w drugim treningu do Grand Prix Monako
Pierwszą trójkę zamknęli Hamilton oraz Alonso, Verstappen daleki od optymalnego tempa.
24.05.2418:02
2787wyświetlenia
Embed from Getty Images
Charles Leclerc uzyskał najlepszy czas okrążenia w drugim treningu do Grand Prix Monako. Lokalny bohater okazał się szybszy od Hamiltona oraz Alonso, którzy zamknęli pierwszą trójkę.
Jazdy podczas popołudniowej sesji w Monako zainaugurował Lewis Hamilton, natomiast pierwszy czas okrążenia należał do Kevina Magnussena z Haasa na pośrednim zestawie - 1:14,638. Jeszcze przed upływem pierwszych dziesięciu minut mieliśmy na torze całą stawkę, która mknęła wzdłuż barier na najtwardszych oponach Pirelli. Wkrótce na czele był Max Verstappen, który okrążył tor w Księstwie w czasie 1:13,265.
Długo nie trzeba było czekać na odpowiedź konkurencji, która zepchnęła aktualnego mistrza świata na trzecie miejsce. Pierwszą pozycję w tabeli przejął lokalny bohater - Charles Leclerc, który na pośrednich Pirelli podniósł poprzeczkę do 1:12,125. Za nim znaleźli się Hamilton (+0,405), Verstappen (+0,598), Piastri (+0,825) oraz Sainz (+0,874).
Trzydzieści pięć minut przed flagą w szachownicę pierwsi kierowcy podjęli się symulacji czasówki, opuszczając aleję serwisową na miękkich oponach. W tym gronie byli Sergio Perez czy Alexander Albon, jednakże ponownie najszybszy okazał się Leclerc, śrubując czas okrążenia do poziomu 1:11,278. Na drugie miejsce wskoczył Hamilton (+0,188), trzecie Alonso (+0,475), czwarte Verstappen (+0,535) - skarżący się na pracę zawieszenia - a piąte Norris (+0,675).
Częstym widokiem byli też kierowcy obijający bariery i w tym gronie znaleźli się Logan Sargeant, Yuki Tsunoda czy Lance Stroll. Amerykanin na wyjściu z ostatniego zakrętu złapał nadsterowność i uderzył tylnym kołem, Japończyk rozpoczynając szybki przejazd trącił lewą stroną samochodu barierę okalającą pierwszy wiraż, natomiast Kanadyjczyk bardzo mocno uderzył prawą oponą w piętnastym zakręcie, cudem utrzymując swojego Astona w jednym kawałku.
Ostatnie minuty treningu tradycyjnie upłynęły pod znakiem przejazdów z większym poziomem paliwa, które miały symulować warunki wyścigu. Tym samym na czele utrzymał się Charles Leclerc z Ferrari.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 5,4 km/h
Wilgotność powietrza: 66%
Sucho
Charles Leclerc uzyskał najlepszy czas okrążenia w drugim treningu do Grand Prix Monako. Lokalny bohater okazał się szybszy od Hamiltona oraz Alonso, którzy zamknęli pierwszą trójkę.
Jazdy podczas popołudniowej sesji w Monako zainaugurował Lewis Hamilton, natomiast pierwszy czas okrążenia należał do Kevina Magnussena z Haasa na pośrednim zestawie - 1:14,638. Jeszcze przed upływem pierwszych dziesięciu minut mieliśmy na torze całą stawkę, która mknęła wzdłuż barier na najtwardszych oponach Pirelli. Wkrótce na czele był Max Verstappen, który okrążył tor w Księstwie w czasie 1:13,265.
Długo nie trzeba było czekać na odpowiedź konkurencji, która zepchnęła aktualnego mistrza świata na trzecie miejsce. Pierwszą pozycję w tabeli przejął lokalny bohater - Charles Leclerc, który na pośrednich Pirelli podniósł poprzeczkę do 1:12,125. Za nim znaleźli się Hamilton (+0,405), Verstappen (+0,598), Piastri (+0,825) oraz Sainz (+0,874).
Trzydzieści pięć minut przed flagą w szachownicę pierwsi kierowcy podjęli się symulacji czasówki, opuszczając aleję serwisową na miękkich oponach. W tym gronie byli Sergio Perez czy Alexander Albon, jednakże ponownie najszybszy okazał się Leclerc, śrubując czas okrążenia do poziomu 1:11,278. Na drugie miejsce wskoczył Hamilton (+0,188), trzecie Alonso (+0,475), czwarte Verstappen (+0,535) - skarżący się na pracę zawieszenia - a piąte Norris (+0,675).
Częstym widokiem byli też kierowcy obijający bariery i w tym gronie znaleźli się Logan Sargeant, Yuki Tsunoda czy Lance Stroll. Amerykanin na wyjściu z ostatniego zakrętu złapał nadsterowność i uderzył tylnym kołem, Japończyk rozpoczynając szybki przejazd trącił lewą stroną samochodu barierę okalającą pierwszy wiraż, natomiast Kanadyjczyk bardzo mocno uderzył prawą oponą w piętnastym zakręcie, cudem utrzymując swojego Astona w jednym kawałku.
Ostatnie minuty treningu tradycyjnie upłynęły pod znakiem przejazdów z większym poziomem paliwa, które miały symulować warunki wyścigu. Tym samym na czele utrzymał się Charles Leclerc z Ferrari.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 5,4 km/h
Wilgotność powietrza: 66%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-24 | 1:11,278 | 37 | |||
2 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W15 | 1:11,466 | 0,188 | 0,188 | 32 | |
3 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR24 | 1:11,753 | 0,475 | 0,287 | 37 | |
4 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB20 | 1:11,813 | 0,535 | 0,060 | 37 | |
5 | Lando Norris (4) | McLaren MCL38 | 1:11,953 | 0,675 | 0,140 | 35 | |
6 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-24 | 1:11,962 | 0,684 | 0,009 | 36 | |
7 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR24 | 1:12,062 | 0,784 | 0,100 | 22 | |
8 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB20 | 1:12,099 | 0,821 | 0,037 | 31 | |
9 | Alexander Albon (23) | Williams FW46 | 1:12,257 | 0,979 | 0,158 | 38 | |
10 | George Russell (63) | Mercedes W15 | 1:12,260 | 0,982 | 0,003 | 30 | |
11 | Yuki Tsunoda (22) | RB VCARB 01 | 1:12,349 | 1,071 | 0,089 | 36 | |
12 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL38 | 1:12,366 | 1,088 | 0,017 | 35 | |
13 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-24 | 1:12,473 | 1,195 | 0,107 | 31 | |
14 | Esteban Ocon (31) | Alpine A524 | 1:12,554 | 1,276 | 0,081 | 34 | |
15 | Nico Hulkenberg (27) | Haas VF-24 | 1:12,569 | 1,291 | 0,015 | 34 | |
16 | Daniel Ricciardo (3) | RB VCARB 01 | 1:12,577 | 1,299 | 0,008 | 37 | |
17 | Pierre Gasly (10) | Alpine A524 | 1:12,750 | 1,472 | 0,173 | 35 | |
18 | Logan Sargeant (2) | Williams FW46 | 1:12,790 | 1,512 | 0,040 | 36 | |
19 | Valtteri Bottas (77) | Kick Sauber C44 | 1:13,057 | 1,779 | 0,267 | 31 | |
20 | Guanyu Zhou (24) | Kick Sauber C44 | 1:13,773 | 2,495 | 0,716 | 32 |
107% najlepszego czasu: 1:16,267