Sauber i Racing Bulls zorganizują prywatne testy na Imoli
Ekipy chcą, by Bortoleto oraz Hadjar zdobyli dodatkowe doświadczenie przed debiutem.
20.01.2518:26
208wyświetlenia
Embed from Getty Images
Ekipy Sauber oraz Racing Bulls zdecydowały się na wspólną organizację prywatnych testów na torze Imola.
Oba zespoły będą miały w tym roku debiutantów w swoich składach i jazdy na obiekcie nieopodal Bolonii mają być okazją do zdobycia dodatkowego doświadczenia w bolidzie F1. Od wtorku na Imoli obecna będzie ekipa Racing Bulls, która przygotuje model AT04 z sezonu 2023. Docelowo program ma zostać przygotowany pod Isacka Hadjara, jednakże obecny będzie również Yuki Tsunoda.
Sauber pojawi się na torze od środy do czwartku, realizując dwudniowy program testowy. Stajnia z Hinwil zdecydowała się wykorzystać model z sezonu 2022, za którego kierownicą także znajdą się obaj etatowi zawodnicy - Gabriel Bortoleto oraz Nico Hulkenberg.
Według prognoz pogody, środa oraz czwartek będą na Imoli deszczowe, co może zakłócić przebieg prywatnych jazd Saubera oraz Racing Bulls. Z kolei zgodnie z najnowszymi wytycznymi FIA, które dotyczą sesji przy wykorzystaniu maksymalnie czteroletnich samochodów, etatowi zawodnicy nie mogą w trakcie roku przekroczyć czterech dni jazd oraz łącznie przebiegu tysiąca kilometrów.
Ekipy Sauber oraz Racing Bulls zdecydowały się na wspólną organizację prywatnych testów na torze Imola.
Oba zespoły będą miały w tym roku debiutantów w swoich składach i jazdy na obiekcie nieopodal Bolonii mają być okazją do zdobycia dodatkowego doświadczenia w bolidzie F1. Od wtorku na Imoli obecna będzie ekipa Racing Bulls, która przygotuje model AT04 z sezonu 2023. Docelowo program ma zostać przygotowany pod Isacka Hadjara, jednakże obecny będzie również Yuki Tsunoda.
Sauber pojawi się na torze od środy do czwartku, realizując dwudniowy program testowy. Stajnia z Hinwil zdecydowała się wykorzystać model z sezonu 2022, za którego kierownicą także znajdą się obaj etatowi zawodnicy - Gabriel Bortoleto oraz Nico Hulkenberg.
Według prognoz pogody, środa oraz czwartek będą na Imoli deszczowe, co może zakłócić przebieg prywatnych jazd Saubera oraz Racing Bulls. Z kolei zgodnie z najnowszymi wytycznymi FIA, które dotyczą sesji przy wykorzystaniu maksymalnie czteroletnich samochodów, etatowi zawodnicy nie mogą w trakcie roku przekroczyć czterech dni jazd oraz łącznie przebiegu tysiąca kilometrów.
Fakt, że mam nawet problem zwizualizować sobie co mnie czeka, pokazuje tylko, jak wielkie przede mną wyzwanie- powiedział Isack Hadjar w rozmowie z Canal Plus.
Wiem, że mam bardzo niewielkie doświadczenie w F1. Aktualna stawka jest na naprawdę wysokim poziomie. Mimo to mam świadomość, że wsiadając do bolidu moim zadaniem będzie pokonanie Tsunody. Tylko to się liczy na koniec, szczególnie, że w F1 są różne samochody. Inaczej nie zostanę obiektywnie oceniony. Wejście w ten świat nieco mnie przeraża, choć moim celem pozostają zwycięstwa. Muszę tutaj skierować swoje emocje.