Aston Martin oficjalnie przedstawił bolid na sezon 2025
Model AMR25 utrzymał zawieszenie pushrod mimo odwrotnego trendu u konkurencji.
23.02.2519:06
327wyświetlenia

Zespół Aston Martin oficjalnie przedstawił tegoroczny model AMR25, publikując na swoich mediach społecznościowych jego grafiki.
Stajnia z Silverstone podczas wspólnej prezentacji wszystkich zespołów w Londynie przedstawiła tylko tegoroczne barwy. Oficjalna data ujawnienia AMR25 została wyznaczona na 23 lutego i zgodnie z zapowiedziami zespół ukazał tegoroczną maszynę w najnowszym malowaniu.
Aston Martin utrzymał na bolidzie brytyjską wyścigową zieleń, jednakże pojawiło się znacznie więcej czarnych elementów wokół sekcji bocznych. Z kolei na głównym wlocie powietrza zadebiutowała biel, co ma związek z pozyskaniem nowego głównego sponsora - Maaden.
Grafiki opublikowane przez zespół przedstawiają model AMR25, który różni się od poprzednika szczególnie w tylnej partii bolidu. Ekipa zupełnie przeprojektowała sekcje boczne i co ciekawe pozostała przy koncepcji zawieszenia pushrod. W ubiegłym roku z podobnego rozwiązania korzystało Ferrari, jednakże nawracające problemy z dobijaniem samochodu na prostych skłoniły Scuderię do zastosowania w tym roku zawieszenia pullrod.
Tym samym Aston Martin jako jedyny w stawce obok Haasa będzie mieć w swoim bolidzie inną koncepcję elementów łączących koła z podwoziem. Decyzja stajni z Kannapolis o utrzymaniu specyfikacji zawieszenia Ferrari z 2024 roku wynikała z obaw, iż dojdzie do zaburzenia przepływu powietrza.
Dla Astona sezon 2025 będzie przejściowym przed rewolucją, która będzie miała miejsce od kolejnego roku. Brytyjski zespół powierzył funkcję szefa dotychczasowemu prezesowi Grupy - Andy'emu Cowellowi, natomiast pion techniczny został wzmocniony pozyskaniem Enrico Cardile oraz Adriana Newey'a.
Nadchodząca kampania będzie również pożegnaniem z Mercedesem, który dostarcza do Silverstone swoje silniki nieprzerwanie od piętnastu lat, gdy zespół jeszcze konkurował pod nazwami Force India i Racing Point. Od sezonu 2026 ekipa Astona zostanie fabrycznym partnerem Hondy.


