FIA może znieść ograniczenia dla rosyjskich kierowców
Trzy lata od rozpoczęcia wojny w Ukrainie, FIA ma rozważać zmianę swojej decyzji.
24.02.2511:32
233wyświetlenia
Embed from Getty Images
Rosyjscy kierowcy mogą wkrótce znów startować w mistrzostwach organizowanych przez FIA, w tym w Formule 1, bez dotychczasowych ograniczeń.
Pod koniec 2024 roku, rosyjski uczestnik Rajdu Dakar, Siergiej Karjakin - który odmówił podpisania dokumentu FIA potępiającego działania Rosji - stwierdził, że widzi światełko w tunelu.
Teraz Karjakin przekazał Sport-Express, że prezydent FIA spotkał się w ostatnich dniach z Wiaczesławem Jurjewiczem Jarinem, rosyjskim ministrem ds. stosunków gospodarczych z zagranicą.
Od wybuchu kryzysu na Ukrainie trzy lata temu rosyjscy zawodnicy podlegali ścisłym restrykcjom i warunkom narzuconym przez Międzynarodową Federację Samochodową.
Rosyjscy kierowcy mogą wkrótce znów startować w mistrzostwach organizowanych przez FIA, w tym w Formule 1, bez dotychczasowych ograniczeń.
Pod koniec 2024 roku, rosyjski uczestnik Rajdu Dakar, Siergiej Karjakin - który odmówił podpisania dokumentu FIA potępiającego działania Rosji - stwierdził, że widzi światełko w tunelu.
Udało mi się porozmawiać z szejkiem, który jest prezydentem FIA- powiedział w rozmowie z agencją TASS, mając na myśli Mohammeda Bena Sulayema.
Obiecał, że w przyszłym roku skoryguje sytuację z dopuszczeniem rosyjskich kierowców do zawodów.
Teraz Karjakin przekazał Sport-Express, że prezydent FIA spotkał się w ostatnich dniach z Wiaczesławem Jurjewiczem Jarinem, rosyjskim ministrem ds. stosunków gospodarczych z zagranicą.
Wczoraj odbyło się bardzo ważne spotkanie - dla mnie osobiście i dla całego motorsportu- powiedział Karjakin.
Prezydent FIA zapewnił, że wkrótce wyda rozporządzenie pozwalające rosyjskim kierowcom startować w zawodach bez konieczności podpisywania dokumentów potępiających działania naszego rządu.Jednocześnie Karjakin podkreślił jednak, że decyzja ta może napotkać opór w strukturach FIA.
Od wybuchu kryzysu na Ukrainie trzy lata temu rosyjscy zawodnicy podlegali ścisłym restrykcjom i warunkom narzuconym przez Międzynarodową Federację Samochodową.