GP2: Nowy bolid na lata 2008-2010 zadebiutował we Francji
Aktualny wicemistrz GP2 - Nelson Piquet Jr przejechał 60 okrążeń za kierowncą GP2 / 08
26.06.0715:33
3528wyświetlenia
Nowy bolid serii GP2 na lata 2008-2010 ma już za sobą pierwsze testy. GP2 / 08 zadebiutował na torze Paul Ricard we Francji w rękach kierowcy testowego ING Renault F1 Team i zarazem aktualnego wicemistrza GP2 - Nelsona Piqueta Jr. Brazylijczyk przejechał 60 okrążeń nie trafiając na większe problemy, a więc pierwsze testy okazały się pełnym sukcesem.
Nowe auto ponownie zostało zaprojektowane przez włoską Dallarę i jest kulminacją doświadczeń zebranych w trzech pierwszych latach istnienia serii przez jej techniczny i inżynieryjny pion, a także dotychczasowych partnerów technicznych. Dzięki przedłużonej umowie z Renault samochody GP2 nadal napędzane będą przygotowywanymi przez Mecachrome 4-litrowymi silnikami Renault V8. Dostawcą opon typu slick na kolejne trzy lata pozostanie Bridgestone.
GP2 / 08 już na pierwszy rzut oka różni się od swojego poprzednika. Przód samochodu charakteryzuje się nowym, agresywnie niskim nosem, zawieszeniem opartym na układzie pojedynczego kila (single keel) i bardzo wyprofilowanym podobnie jak w obecnych bolidach F1 przednim skrzydłem. W samym monocoque także zaszły duże zmiany, zwłaszcza jeśli chodzi o przeprojektowane boczne wloty powietrza, co jest konsekwencją zastosowania nowego układu chłodzenia. Ponadto zmianie uległy deflektory za przednimi kołami, który także wpłynęły na poprawę aerodynamicznej wydajności auta.
Tył GP2 / 08 jest zupełnie nowy zarówno pod względem pomysłu jak i projektu. Kontury pokrywy silnika - podobnie jak w obecnych bolidach F1 - znacznie ciaśniej przyoblekają jednostkę napędową budowaną przez Mecachrome. Pojawiły się także zupełnie nowe kominy w tylnej części boków samochodu oraz "skrzela rekina", które przez krótki okres stosowane były już w 2006 roku. Układ wydechowy jest znacznie schludniejszy niż w dotychczasowym modelu. Tylne skrzydło również uległo wyraźnej zmianie.
Nelson Piquet Jr, kierowca rozwojowy GP2 Series:
Pierwsze wrażenie jest takie, że samochód ma mnóstwo usprawnień, zwłaszcza jeśli chodzi o aerodynamikę i duże podcięcia bocznych wlotów powietrza. GP2 / 08 ma także nową podłogę i skrzynię biegów. Od razu wydał się szybszy, zwłaszcza w szybkich zakrętach i jestem dosyć pewny, że na większości torów będzie od razu o sekundę szybszy od obecnego samochodu. Usprawnienia powinny go także uczynić bardzo niezawodnym, nie pozbawiając jednocześnie szybkości, co jest dosyć ważne.
Kolejne testy nowego auta planowane są w lipcu.
Źródło: GP2Series.com
KOMENTARZE