Ferrari wprowadziło rewolucyjne osłony na przednie koła

Zostały one zaprojektowane w ten sposób, że nie obracają się wraz z kołem
08.07.0713:45
Mateusz Furgał
7120wyświetlenia

Zespół Ferrari wprowadził kolejną osłonę na koła. Tym razem została ona jednak zaprojektowana w ten sposób, że nie obraca się wraz z kołem.

Do mocowania wykorzystana jest przeprojektowana nakrętka, która składa się z dwóch części. Część wewnętrzna (w kolorze srebrnym) jest przymocowana do osi i nie obraca się z kołem. Wokół niej znajduje się część obracająca się wraz z kołem.

Podczas zmiany przednich kół, węglowe osłony wyciągane są wraz z nakrętką jako jedna część. Po założeniu nowej opony nakrętka wraca na swoje miejsce. Pracę mechanikom ułatwia specjalnie przeprojektowany klucz.

Nowy system jest bardzo pomysłowy. Dzięki otworowi, który pozostaje zawsze w tej samej pozycji, wzrasta wydajność systemu chłodzenia. Zwiększa się także efektywność aerodynamiczna koła. Co więcej, stała pozycja osłon uchroni Ferrari od protestów, które zgłaszane były przez konkurencyjne ekipy po wprowadzeniu przez ten zespół tylnych osłon, które kręcą się z kołem. Niektóre zespoły uważały, że klasyfikują się one jako ruchome elementy aerodynamiczne, zakazane w Formule 1.

Źródło: F1Technical.net

KOMENTARZE

23
mikoolaj
12.07.2007 07:29
Osłony na tylne koła pojawiły się w Ferrari na GP Turcji czyli prawie rok temu. Skoro McLaren przez prawie rok nie wprowadził nakładek na koła, to raczej zrezygnował z tego pomysłu albo chce wprowadzić coś jeszcze bardziej zaawansowanego technicznie. Przeczy to zatem tezie iż McLaren zamierza skopiować nakładki na koła od Ferrari. Z resztą McLaren wie, iż kopiowanie pozwala jedynie na dogonienie konkurencji. Aby ją wyprzedzić trzeba wymyślić coś oryginalnego (jak tegoroczne przednie skrzydło).
[Sebek]F1
09.07.2007 03:05
Lukas , nie wiem jak jest naprawde , ale odnosze wrażenie , że nie umiesz czytać ze zrozumieniem.Ja napisałem , że "skopiują" a nie , jak ty napisałeś "skpiowali".Na przyszłość , radze ci czytać uważniej , żebyś nie miał z tego powodu nieprzyjemności. Inna sprawa ,że ja napisałem to do DarkArt (przezcytaj sobie jakie on bzdury napisał skierowane w Ferrari na pierwszej stronie ) , on napisał jako anty-fan Ferrari , a ja napisałem jako anty-fan mclarena. Proste : )
Jankes
09.07.2007 01:57
@Lukas, a może to jest coś czego nie widać ;)
Lukas
09.07.2007 12:20
Jak na razie nie widzę niczego co by skopiowali :)
[Sebek]F1
09.07.2007 10:41
Do DarkArt A McLaren perfekcyjnie umie wykradać pomysły i dane techniczne ( co już udowodnili ) i napewno skopiują ten pomysł od Ferrari , i może jeszcz pare innych rzeczy : ) hehe
Czechoslowak
08.07.2007 07:56
pomysł w sumie dosyć stary, producenci samochodów już od dawna wyposażają w specjalne (zabudowane) kołpaki wersje oszczędnościowe swoich aut, właśnie po to by zmniejszyć opór powietrza.
____ghost____
08.07.2007 06:48
punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. jak ktos bedzie chciał to zawsze znajdzie dziure w całym
slawek_s
08.07.2007 06:41
w ten sposob mozna kwestionowac legalnosc wlotow powietrza chlodzacego hamulce - z racji zamontowania poruszaja sie razem z kolem, na aerodynamike tez maja wplyw.
Falarek
08.07.2007 05:44
Można powiedzieć że się ruszają na boki przeciez przednie koła są kierowane :)
____ghost____
08.07.2007 05:15
renówki z tym tez jeżdżą. a tekst o tym ze jest nieruchome zeby nikt sie nie czepiał pewnie miał na celu "wbicie" w zadek szpileczki tym, którzy wczesniej oprotestowali ich pomysł kiedy to zakładali swoj wynalazek na tylne koła. Coś w sensie "tamto jest legalne, ale gdyby znów ktoś chciał sie przypadkiem czepiać to patrzcie, te sie nie ruszają"
Morgul
08.07.2007 05:06
z tylu? obraca sie... ale czy wplywa na areodynamike - najwyrazniej nie, bo nikt sie nie pluje tylko sa plotki. zreszta to tak stary patent ze kazdy zespol o ile mial jakies podejrzenia to juz to przetestowal... uzywac kazdy moze (tak jak np. toyota - tzn nie wiem czy wciaz tego uzywaja, tak zadko je pokazuja ze nie zwrocilem uwagi - w zeszlym sezonie z tym jezdzili )
andy
08.07.2007 04:10
ale się obraca czy nie?
Jankes
08.07.2007 04:00
andy, ale na tylnych jest jednolita powierzchnia/kształt, czy się obróci czy nie zawsze jest to samo
andy
08.07.2007 03:55
no ale osłony na tylnych kołach się nadal kręcą w ferrari więc nie rozumie tego newsu że po to się nie kręcą te z przodu by nikt się nie czepiał że stosują ruchome elementy w samochodzie. No przecież z tyłu się kręcą. Z tego wynika że nie o to chodziło ferrari by uniknąć protestów innych temów z których oni i tak sobie nic nie robią.
al_bundy_tm
08.07.2007 03:43
Powiedzial co wiedzial :P No nareszcie cos wiecej o tym ciekawym pomysle, jestem ciekaw jak to sie rozwinie, dzis mechanice Ferrari nawet na pit stopie akurat pokazywali to z kamery umieszczonej na kasku jednego z nich :)
DarkArt
08.07.2007 03:38
Czerwoni sa rowniejsi i oni moga. A jak im nie idzie, to zawsze mozna zabrac punkty McLarenowi....
slawek_s
08.07.2007 03:32
opona jest nieoslonieta, czyli nie lapie sie.
Zomo
08.07.2007 02:50
czy to sie nie lapie pod przepis o zabudowie kola ?? zdaje sie ze jest to zabronione w F1, a taka zewnetrzna nieruchoma oslona to juz czesciowa zabudowa kola (mozna by te tarcze jeszcze powiekszyc, tak zeby wystawalo tylko pare cm. opony ktore by sie krecilo, zawirowan powietrza bylo by jeszcze mniej, a o ich wyeliminowanie chodzi w tym pomysle)
marrcus
08.07.2007 02:34
rowki na oponach to też ruchome elementy aero...
mlechowicz
08.07.2007 02:13
kolejna rzecz ktora musza pilnowac podczas zmiany opon, pewnie da sie zastosowac to rozwiazanie do seryjnych lub mniej seryjnych aut :) wole takie innowacje niz kolejne skrzydelka i rogi w karoserii
pjcarp
08.07.2007 02:00
forza Ferrari, aby tak dalej
leon
08.07.2007 01:55
Tak własnie powinna wyglądać F1 , nowe pomysły , nowe konstrukcje , poligon doświadczalny przemysłu motoryzacyjnego naszych czasów, za to cenię Ferrari i ubolewam ,że wielu się to nie podoba , szkoda .
Jakuzo
08.07.2007 01:52
No w koncu jakis news o tym :) Ciekawe czy juz w niemczech inne zespoly skopiuja to rozwiazanie.