Prowizoryczny kalendarz wyścigów na sezon 2008

Sezon 2008 składa się 18 wyścigów, czyli o jednego więcej niż obecny
27.07.0715:15
Marek Roczniak
4846wyświetlenia

FIA opublikowała dzisiaj prowizoryczny kalendarz wyścigów na sezon 2008. Wygląda na to, że przesunięcie GP Bahrajnu na początek sezonu było jedynie wymysłem Autosportu, bowiem wyścig ten nadal jest trzeci w kolejności, a mistrzostwa otworzy jak zwykle GP Australii.

Sezon 2008 składa się 18 wyścigów, czyli o jednego więcej niż obecny. Pojawią się dwa nowe wyścigi - w Hiszpanii i w Singapurze, jednak nie są one jeszcze potwierdzone, bowiem tory, na których mają się one odbyć nie są jeszcze gotowe i nie otrzymały homologacji FIA. Niepewne jest także rozegranie GP Kanady.

Zgodnie z ostatnimi doniesieniami w kalendarzu pozostaje GP Francji na torze Magny-Cours, natomiast po raz pierwszy od 2000 roku zabraknie GP Stanów Zjednoczonych. Z innych zmian warto zwrócić uwagę na przeniesie GP Turcji na maj, jako że na koniec sierpnia zostało zaplanowane GP Europy w Walencji. GP Singapuru ma zostać rozegrane miesiąc później.

Tym razem kalendarz jest nieco lepiej rozplanowany niż poprzedni, bowiem są tylko trzy jednotygodniowe przerwy: na początku, w drugiej połowie i pod koniec sezonu, oraz dwie trzytygodniowe przerwy: przed europejską częścią sezonu i tradycyjna letnia przerwa.

DataGrand Prix Tor
103-16AustraliiAlbert Park
103-23MalezjiSepang
104-06BahrajnuBahrain
104-27HiszpaniiCatalunya
105-11TurcjiIstanbul
105-25MonakoMonte Carlo (uliczny)
106-08Kanady *Gilles Villeneuve
106-22FrancjiMagny-Cours
107-06Wielkiej BrytaniiSilverstone
107-20NiemiecHockenheim
108-03WęgierHungaroring
108-24EuropyValencia (uliczny) **
109-07WłochMonza
109-14BelgiiSpa-Francorchamps
109-28SingapuruSingapur (uliczny) **
110-12ChinShanghai
110-19JaponiiFuji
111-02BrazyliiInterlagos

KOMENTARZE

34
piotrektk
29.07.2007 08:13
kalendarz na 2015-iparęlat :) 1. Bahrajn, Sakhir 2. Abu Dhabi 3. Australia, Melbourne 4. Malezja, Sepang 5. San Marino, Imola 6. Hiszpania, Barcelona / Valencia (uliczny) 7. Monako, Monte Carlo 8. Turcja, Istanbul 9. Polska, Łódź 10. Kanada, Montreal 11. USA, Indianapolis 12. Francja, Magny-Cours 13. W.Brytania, Silverstone 14. Niemcy, Nurburgring / Hockenheimring 15. Belgia, Spa-Francorchamps 16. Włochy, Monza 17. Singapur (uliczny,nocny) 18. Japonia, Suzuka 19. Chiny, Shanghai 20. Kalifornia, Laguna Seca 21. Brazylia, Interlagos
Matador
28.07.2007 09:08
Szkoda tylko że u nas wszędzie takie dziury, bo może Tilke by i nas jakiś tor uliczny wymyślił... ;))))) Tylko kto by za to zapłacił??
Willy
28.07.2007 04:22
Ehh, brak tylko GP Pakistanu i Kenii jeszcze :-// Szkoda, że nie ma Imoli, naprawdę szkoda. Za to zostały dwa przenudne Hockenheim i Hungaroring ... Generalnie może być.
Uszaty22
28.07.2007 01:26
O jedne tor uliczny za dużo...
fisi
28.07.2007 09:59
ja tam GP USA proponuje rozegrać na owalu w Martinsville :P za dużych predkości tam nie ma wiec bolidy f1 spokojnie wyrobią a skoro w NASCAR i IndyCar są pojedynczy tory drogowe to czemu nie w F1 owale? :P
Maraz
28.07.2007 09:26
Iwan, GP Niemiec jest właśnie rozgrywane co drugi rok na przemian na Nurburgringu i Hockenheimie - nie wspominałem o tym w tym newsie bo to jest już wiadome od dawna, zresztą było o tym niedawno wspomnianie przy okazji kłopotów z nazwą.
lazurexxx
27.07.2007 09:48
czekam na Imole i powrót Montoyi :)
Iwan
27.07.2007 08:29
Nie powiem, troszku dziwny kalendarz ;) O Hockenheim jest zamiast Nurburgringu ?? ;o Ja bym zrobił 20 wyścigów, dodał Imole oraz porwócił do GP Pacyfiku tylko że na Suzuce ;p Zamiast Kanady wolał bym aby powrócono do Meksyku. GP Francji zamiast na Magny-Corus mogło by się odbyć na Paul-Richard ;p GP Brazyli rozegrał bym w Rio. Skoro jakies państwo ma kilka torów to po co co roku ścigać się na tym samym torze, to sie staje monotonne, na mój gust lepiej by było aby np: GP Niemiec rozgrywane było co drugi rok na przemian na Nurburgringu i Hockenheimie. Dotyczy to innych państw, w końcu zawsze jakieś urozmaicenie. Aż trzy uliczne wyścigi, z Adelaide mogły by być cztery ;)
Jacenty_F1
27.07.2007 08:29
Kurd.. nie ma Imoli. Kanada prowizorycznie, a co robi Magny-Cours, ktory miał wypaść no i nie ma Suzuji tylko Fuji. Oj niedobrze niedobrze A co do dyskusji odnośnie ilosci wyscigów to moze byc ich nawet 22 tylko zespoly muszą zrezygnować z testów w ciągu sezonu i jeżdzić więcej w piątki
Maraz
27.07.2007 07:20
Fisico_F1_ASR, nie bardzo rozumiem - w swoim komentarzu uzupełniłem niejako news, pisząc dlaczego GP Kanady jest niepewnym wyścigiem w 2008. Taką informację podał dzisiaj serwis grandprix.com: "Canada is provisional, pending a financial structure that can cope with having to pay the freight costs of F1, previously split with Indianapolis."
Bebalf
27.07.2007 07:05
@rafaello85 Zgadzam się z tobą. Co za dużo to niezdrowo, niemniej w kalendarzu jest miejsce na 20 wyścigów, więc fajnie by było je zagospodarować. Jeżeli jest utrzymywana granica 2 tygodni, to OK,dłuższa jest niezbyt miła ;)
rafaello85
27.07.2007 06:34
Fisico_F1_ASR... Ty za to powinieneś czytać ze ZROZUMIENIEM!!!. Zadałem bardzo konkretne pytanie, a wypowiedz przytoczona przez Ciebie nie wyczerpuje go ... Bebalf... Znudziłoby Ci się w końcu;) 17-18 GP jest w sam raz. Przerwy trzytygodniowe lub miesięczne między wyścigami są zbyt długie, ale częste przerwy jednotygodniowe byłyby zdecydowanie zbyt krótkie. Tak to już jest - jeśli mamy coś w nadmiarze to powoli zaczyna nam to brzydnąć. F1 rozgrywana jest średnio co dwa tygodnie w okresie 8-miesięcznym i to jest ok. Na każdy wyścig wówczas czeka się z utęsknieniem:)
Fisico_F1_ASR
27.07.2007 06:11
Maraz, 27.07.2007 18:08 Kanada ma teraz ten problem, że sama musi zrefundować zespołom koszty przelotu do Ameryki - do tej pory dzieliła się tym po połowie z USA. nie możesz poczytać trochę??
Bebalf
27.07.2007 06:09
@rafaello85 Bluźnisz bracie. Jak dla mnie mogą przez cały rok kręcić i jak Heidfeld nawet na lodowych torach ;) @Castaway Twoje prośby zostaną wysłuchane, ale taki wyskok za ocean, to trochę dziwne. Rozumiem początek lub koniec sezonu, ale warunki atmosferyczne niepozwalają. Może dodaliby Meksyk zamiast Indy? :) i wtedy już rozumiem :) W końcu to prowizoryczny kalendarz ;)
Mariusz
27.07.2007 06:07
Kanada prowizorycznie? Dlaczego?
lubek888
27.07.2007 06:05
to i tak za mało wyscigów powinno być najmniej 20 zawsze cięszko znosze przerwe między sezonami
Statek
27.07.2007 05:33
Fajnie,że 18 wyścigów będzie więcej emocji:P
Castaway
27.07.2007 05:19
Ja bardzo lubię tor w Montrealu, jeden z niewielu, gdzie jest kilka dogodnych miejsc do wyprzedzania, chcę aby się jednak pojawił
rafaello85
27.07.2007 05:19
Hmm, nie dawno w tym serwisie pojawiła się informacja, że Australia nie będzie pierwszym wyścigiem w sezonie 2008. A wg prowizorycznego kalendarza sporządzonego przez FIA jest jednak inauguracyjną imprezą. Boli mnie, że nie ma toru Imol:///// Nie chcę żadnej Valencji ani Singapuru - ja chcę Imolę!!!! Mogliby Malezję przesunąć w okolicę przełomu września i pazdziernika - w ten sposób wszystkie azjatyckie GP byłyby jedno po drugim. Takie torunee po Azji;) Jak dla mnie zbyt dużo torów ulicznych... Cieszę się, że ponownie mamy Magny-Cours:) Zamiast Fuji oczywiście wolałbym Suzukę, nie tracę nadzieji, że ten tor wróci jeszcze do kalendarza F1 w najbliższych latach... No i sezon troszkę późno się kończy, myślę, że można byłoby go zakończyć w październiku. Reszta jest wg OK. Maraz, a co z tą refundacją kosztów przelotu? To każdy organizator wyścigu poza oceanem zwraca koszty transportu zespołom F1? Malezja, Australia, Bahrajn, Kanada....... - każde z tych państw tak robi?
Bebalf
27.07.2007 05:07
Jakoś nie przepadam za wyścigami za oceanem. Z jednej strony Mosley mówi o oszczędnościach, z drugiej strony Bernie mnoży koszty. Skoro już teraz jest znak zapytania nad Kanadą, to sprawa ta powinna zostać tak szybko rozegrana jak z Indy. Trudno będzie wyczekiwać kolejnego GP, jak w tym roku po wypadnięciu Imoli.
Maraz
27.07.2007 04:08
Kanada ma teraz ten problem, że sama musi zrefundować zespołom koszty przelotu do Ameryki - do tej pory dzieliła się tym po połowie z USA.
Fisico_F1_ASR
27.07.2007 03:44
Nie ma Imoli i dobrze. Oby był wyścig w Kanadzie bo jak nie to cały miesiąc przerwy i 2 w zasadzie Francuskie tory pod rząd
jędruś
27.07.2007 03:44
Wierzcie mi... Bernie wciśnie każdy tor aby zarobić jak najwięcej..
Falarek
27.07.2007 03:37
Tez pomyślałem o Imoli. Tylko nie wiadomo jak posuwają się tam prace przy przebudowie toru.
ewreteyrytu
27.07.2007 03:35
No tak jest Walencja gapa ze mnie....no i jeszcze jak by była Imola to by było super
falconf1
27.07.2007 03:32
No fajny ten kalendarz tylko czy nie da sie Imoli jeszcze wcisnąć?
Maraz
27.07.2007 02:59
khey, no ma być nocny, ale nie było jeszcze ostatecznego potwierdzenia. A flagę muszę dopiero skombinować, bo jeszcze nie ma na serwerze :)
khey
27.07.2007 02:53
Zamiast nudnego i strasznie prostego Indy 2 tory uliczne? Już lubię ten kalendarz:D Mam małe pytanie ten tor w Singapurze to ten wg projektu Hermanna Tilke'a na którym miało się odbywać nocne gp (ten z mostem nad Esplanade Drive)? Będzie to nocne gp?? Hej Singapur też ma flagę! :D
Castaway
27.07.2007 02:50
Ogolnie ok :) Co nam tak Turcje wywiało na maj? Ja osobiście nie jestem zadowolony z ilości torów ulicznych, bo nie można wyprzedzać i kwalifikacje są decydujące...
Bart2005
27.07.2007 02:09
Dobry układ. A jeszcze lepiej by było gdyby uliczne tory stanowiły połowę wyścigów w sezonie. Tylko niech te tory stwarzają możliwość wyprzedzania i bedzie gitara :-)
sobczak
27.07.2007 01:46
fajnie że aż 3 uliczne tory :) popieram ten kalendarz :)
Maraz
27.07.2007 01:38
To jest właśnie tor uliczny w Walencji. Zwykły tor w Walencji na którym testują zespoły F1 nazywa się Ricardo Tormo. Zaznaczyłem to już w tabelce na wszelki wypadek.
SPIDER
27.07.2007 01:31
Podoba mi się ten układ. Jest lepszy niż obecny...
ewreteyrytu
27.07.2007 01:30
To nie będzie ulicznego wyścigu w Walencji?