Od przyszłego roku kwalifikacje będą krótsze

Pat Symonds: "Większość zespołów opowiedziała się za takim rozwiązaniem"
08.09.0717:19
Konrad Házi
3700wyświetlenia

Zespoły Formuły 1 zgodziły się w tym tygodniu na skrócenie sesji kwalifikacyjnej od przyszłego sezonu, co spowoduje, że sport ten stanie się trochę bardziej przyjazny środowisku.

Grupa robocza spotkała się we środę tutaj na torze Monza i w programie obrad znalazła się również propozycja wprowadzenia nieznacznych modyfikacji w procedurach kwalifikacyjnych. - powiedział w piątek Pat Symonds, szef działu inżynierii Renault.


Tym samym wyeliminujemy fazę wypalanie paliwa z ostatniej części kwalifikacji, która zostanie skrócona i nie będzie już czasu na przejeżdżanie okrążeń tylko w celu wytracenia paliwa. Większość zespołów opowiedziała się za takim rozwiązaniem, a więc Światowa Rada Sportów Motorowych na październikowym spotkaniu przedyskutuje wprowadzenie tego w życie od przyszłego roku.

Obecnie kwalifikacje są podzielone na trzy części. Po dwóch pierwszych odpada po sześciu kierowców, a więc do ostatniego bloku wchodzi 10 zawodników z najlepszymi czasami na ostateczną walkę o pole position. Wypalanie paliwa przez kierowców wynika z chęci uzyskania jak najlżejszego bolidu na ostatnie minuty kwalifikacji. Kierowcy przystępują do trzeciej części kwalifikacji z taką ilością paliwa, z jaką zamierzają wystartować w wyścigu.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

24
Ledzion
09.09.2007 08:40
Obecne kwalifikacje są O'k. Należy zmienić tylko to żeby można dotankowywać bolid w Q3 i to żeby zespoły mogły uzupełniać baki przed wyścigiem.
Matador
09.09.2007 10:22
powinni zostawić dwa pierwsze bloki kwalifikacji bez zmian bo są ciekawe z powodu nie tych najszysbszych kierowców, ale tych co są na granicy odpadnięcia i to jest widowiskowe i dobre... ale już Q3 wymaga pilnej zmiany! i nie dla wiewiórek czy żabek, ale z powodu nudy! dopiero ostatnie 5 minut jest na co patrzeć.. bez sensu jest zasada takiej samej ilości paliwa na starcie do Q3 i wyścigu... każdy powinien w Q3 zrobić poprostu jak najszybsze kółko i tyle, z dowolną ilością (czyli jak najmniejszą) paliwa
rafaello85
09.09.2007 08:34
Falarek---> zgadzam się z Tobą! Wszystko było dobrze dopóki nie wprowadzili dennych jednookrążeniowych kwalifikacji:/// Od tego momentu non stop kombinują jak "uatrakcyjnić" sesję kwalifikacyjną. Ja też marzę o powrocie do tego, co było jeszcze w 2002r tzn. godzinna sesja i określona liczba okrążeń do przejechania bolidem z dowolną ilością paliwa, które było wedle własnej woli uzupełniane po zakończeniu sesji. Wtedy nie było żadnych problemów, wszystko było jasne i przejrzyste.
wojtassss
09.09.2007 07:58
Tak naprawde F1 ma taki sam wplyw na srodowisko jak harcerze smażący sobie kiełbaske na ognisku, czyli zaden. 0,0000000000000000000000000000000000000001% w skali globu. Zieloni wzieliby sie lepiej za przemysl lotniczy, chemiczny i za samochody "cywilne", bo to oni najwiecej zanieczyszczaja środowisko.
Uho
08.09.2007 10:55
Jeżeli sespoły sie zgodziły to nie ma powodu by sie z tym sprzeczać
mutu
08.09.2007 10:44
Nudne jest to jak wypalają paliwo, powinni jezdzić z dowolna ilością paliwa
Falarek
08.09.2007 10:44
A pomyśleć że przez tyle lat sesje kwalifikacyjne były niezmienne i od czasu jak zaczęli przy nich majstrować to każdy następny "rewolucyjny" format kwalifikacji musi być z jakiś tam przyczyn zmieniany. Najlepsze są proste rozwiązania czyli to co było kiedyś: godzinna sesja, 12 kółek i mało paliwa. Wtedy nie ma niedomówień ze ktoś byłby szybszy ale miał więcej paliwa itp.
O2
08.09.2007 09:35
ale oni byli by obowiazkowo by byli tankowani 50 kg. zapomialem dopisac ze sesje tez by byla odpowiednio krotsza..wiec wyjezdzanie z paliwem na wiecej niz te 5 kolek byloby bez sensu.
jaguar666
08.09.2007 09:24
@O2, zależnie od toru, ale na przeważnie regulamin przewiduje uzupełnienie baków po Q3 trochę ponad dwoma kilogramami paliwa za każde przejechane okrążenie, czyli spalają jakieś 2-2,5 kg paliwa na okrążenie.
O2
08.09.2007 07:36
a gdyby tak PO q3 kazde auto bylo tankowane po 50/60 kg paliwa [ nie wiem ile pala ]? wtedy na q3 wyjezdzaliby na 3-6 kolek i krecili super szybkie czasy. Ekolodzy zadowoleni wiewiorki sie ciesza swistaki zawijaja zlodzieje kradna a kibice tez sa zadowoleni. P.S jak moj pomysl bedzie obowiazywal w tej lub bardziej zmienionej formnie w 2008 roku to rzadam od FIA 10 mln $ hehe [ i tak pewnie mi nie zaplaca ] :D
kuba_new
08.09.2007 07:15
tez tak uwazazm jazda z pelnym bakiem czy z pustym to juz sprawa zespolu i jego strategii jednak wiadomo ze do q3 nie wlewaja full baku wiec to jest tylko taki sztuczny manewr uwazam ze powinni im pozwolic tankowac po sesji do wysciugu albo stworzyc jedna sesje jak kiedyz tylko np z koniecznoscia wyjazdu co najmniej co 15 min na tor i przydzielenia pk np za pole position
Kid
08.09.2007 07:04
A dla mnie jest bardzo nudne. Powinni jezdzic z dowolna iloscia paliwa i uzupelniac zbiorniki po kwalifikacjach o dowolna ilosc
lambo
08.09.2007 06:43
naprawdę śmieszna ta argumentacja dot. Q.dla mnie Q3 nie wydaje się być nudne!
jaguar666
08.09.2007 06:04
Śmieszna jest argumentacja, że trzeba skrócić Q3, aby kierowcy nie wypalali paliwa. Jeśli urwą te 5 minut, to nadal będzie to samo, a nawet będzie jeszcze nudniej, bo będziemy mieli max dwa szybkie okrążenia. Już by prędzej osiągnęli zamierzony rezultat, gdyby uzupełniali baki po kwalifikacjach np. dodatkowymi 15 kg paliwa. A najlepszym rozwiązaniem byłoby wrócenie do starych metod z jedną sesją, można do uatrakcyjnienia zrobić co najwyżej dwa bloki piętnastominutowe i podzielić kierowców na podstawie miejsc zajętych w poprzednim GP.
TimOOv
08.09.2007 05:47
czy ktos sie orientuje jak za rok będą wyglądały bloki? 24 16 10?
ht-hubcio
08.09.2007 05:35
F1 przyjazna środowisku... bleeeeeeeeee!!
im9ulse
08.09.2007 05:24
Q1 i Q2 tak samo...Q3 jedno okrazenie pomiarowe i basta !!! pozatym juz wymiotuje tym ze ktos cos zmienia "zeby bylo przyjazniej dla srodowiska" (sic!) to ma byc przyjazne dla kibicow a nie dla szyszek i wiewiorek :)
rafaello85
08.09.2007 05:24
No, ale co z trzecią, ostatnią częścią kwalifikacji? Z newsa wynika tylko tyle, że ma ona być krótsza. Czy coś jeszcze w niej ulegnie zmianie?
marrcus
08.09.2007 04:58
no nareszcie co z zrobią z Q3, bo jest strasznie nudna
jędruś
08.09.2007 04:36
Muszą wyeliminować to spalanie paliwa ale reszta może zostać bez zmian. Obecny system 3 części wydaje się być przemyślany.
Pieczar
08.09.2007 04:24
Czyli dalej będą jeździć z paliwem na wyścig. Bez sensu.
Adriannn
08.09.2007 03:28
Ja bym zrobił jedną sesje 30 minut i gitara xD
DarkArt
08.09.2007 03:27
O_o wymiatasz O2, nie ma co... Niech bedzie qual jak kiedys ;)
O2
08.09.2007 03:25
skrudzcie do 7 min :D