Zbyt niska temperatura paliwa powodem dochodzenia FIA
"Jeśli obniżyli temperaturę poniżej limitu, to oznacza to nielegalny sposób osiągania przewagi"
22.10.0701:12
6249wyświetlenia
FIA potwierdziła, że temperatura paliwa w bolidach BMW i Williamsa była podczas GP Brazylii niezgodna z regulaminem. Podczas gdy stewardzi kontynuowali badanie sprawy aby zdecydować, czy kara jest konieczna czy nie, oświadczenie wydane przez delegata technicznego Jo Bauera ujawniło, że wystąpiła rozbieżność pomiędzy dopuszczalną temperaturą a tą, która była w tych autach. Artykuł 6.5.5 regulaminu technicznego FIA mówi:
Temperatura paliwa w samochodzie nie może być niższa niż temperatura otoczenia o więcej niż dziesięć stopni.
Oświadczenie wydane przez Bauera mówi, że temperatura paliwa Heidfelda była niższa o 13 stopni Celsjusza na pierwszym pit-stopie i 12 stopni na drugim. Temperatura paliwa Kubicy różniła się o 14, 13 i 13 stopni na jego pit-stopach. Nico Rosberg miał paliwo chłodniejsze o 13 i 12 stopni, a Nakajima o 12 stopni na pierwszym pit-stopie. Paliwo zatankowane podczas drugiego postoju było zgodne z przepisami.
Szef techniczny Spykera Mike Gascoyne powiedział, że zmiany temperatury mogą powodować przewagę w osiągach.
To może oznaczać 5 do 10 koni mechanicznych więcej.- powiedział.
Samochód osiąga przewagę podczas wyścigu. Jeśli obniżyli temperaturę poniżej limitu, to oznacza to nielegalny sposób osiągania przewagi. Powinni zostać wykluczeni. Nie ma co do tego absolutnie żadnych wątpliwości.
Skutki wykluczenia kierowców BMW i Williamsa mogą być kolosalne, jako że może to potencjalnie przesunąć Hamiltona w górę klasyfikacji na czwartą pozycję. W takim przypadku Hamilton zdobędzie tytuł mistrza świata.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE