Bridgestone nie planuje dużych zmian na sezon 2008
"Jesteśmy w miarę zadowoleni z wyboru opon na sezon 2007 i rezultatów uzyskanych na nich"
01.11.0719:57
2372wyświetlenia
Firma Bridgestone potwierdziła przedwczoraj, że nie zamierza wprowadzać żadnych radykalnych zmian jeśli chodzi o dostawę opon dla przyszłorocznych Mistrzostw Świata Formuły Jeden.
Japoński producent stał się w tym roku wyłącznym dostawcą opon po tym, jak konkurencyjna firma Michelin zdecydowała się wycofać z F1 rok przed wprowadzeniem "opony kontrolnej". Mimo to zaopatrzenie w opony wszystkich jedenastu zespołów nie sprawiło mu problemu, a przygotowane mieszanki - poza nielicznymi wyjątkami - okazały się dobre nawet dla zespołów jeżdżących w 2006 roku na oponach Michelin.
W związku ze zmianą w przepisach F1, dotyczącą wymogu użycia dwóch mieszanek opon na suchą nawierzchnię w każdym wyścigu w tym sezonie, wybranie dwóch z czterech dostępnych mieszanek (twarda, średnia, miękka i supermiękka) nie zawsze było łatwym zadaniem, jednak w większości przepadków technikom Bridgestone udało się dokonać słusznego wyboru.
Hirohide Hamashima, odpowiedzialny w Bridgestone za rozwój opon dla sportów motorowych powiedział, że podjęte w tym roku decyzje będę wymagały jedynie drobnych zmian na sezon 2008.
Jesteśmy w miarę zadowoleni z wyboru opon na sezon 2007 i rezultatów uzyskanych na nich, ale zawsze jest miejsce na poprawę.- przyznał.
Jest mała możliwość, że możemy zmienić wybór mieszanek na pewne grand prix, ale najpierw przejrzymy dane z całego sezonu, zanim podejmiemy jakiekolwiek decyzje.
Dla przykładu supermiękka mieszanka nie spisywała się w Kanadzie zgodnie z oczekiwaniami i rozważamy zmodyfikowanie jej na przyszły sezon. Alternatywą jest zabranie mieszanek miękkiej i średniej na tego typu tory. Ponadto w Turcji zaobserwowaliśmy, że prawa przednia opona była poddawana większemu obciążeniu niż się spodziewaliśmy. Aby uniknąć jakichkolwiek problemów tutaj w 2008 roku, rozważamy zmodyfikowanie konstrukcji opony na suchy tor z myślą o bezpieczeństwie.
Hamashima dodał, że w przyszłym roku Bridgestone najprawdopodobniej nadal będzie produkował cztery mieszanki opon na suchy tor o różnym stopniu twardości i dwa rodzaje deszczowych opon: zwykłe (nazywane również pośrednimi) i na ekstremalnie mokrą nawierzchnię. Ponadto japoński producent nie spodziewa się, aby wyeliminowanie kontroli trakcji w przyszłym sezonie przysporzyło nadzwyczajnych trudności jeśli chodzi o dobór opon.
Wyeliminowanie kontroli trakcji może spowodować większą różnicę pomiędzy samochodami i kierowcami niż w tym sezonie, ale zobaczymy, jak zespoły kierowcy przystosują się do nowej sytuacji.- powiedział Hamashima.
Natomiast jeśli chodzi o różnicę, jaką wywrze to na oponach, to nie będzie ona zbyt duża.
Źródło: Crash.net
KOMENTARZE