Budżet BMW mniejszy niż w czasach współpracy z Williamsem

Theissen utrzymuje ponadto, że program F1 nie ma na celu jedynie promocji marki
01.11.0717:54
MDK
4100wyświetlenia

Po tym, jak zespół BMW Sauber zakończył sezon na drugim miejscu w rywalizacji konstruktorów, szef BMW Motorsport Mario Theissen utrzymuje, że program F1 nie ma na celu jedynie promocji marki. W głównej swojej części dotyczy rozwoju technologii dla celów sportowych, które są potem wdrażane w samochodach seryjnych produkowanych przez koncern.

Nie używamy F1 jedynie jako doskonałej platformy do zaprezentowania siły marki BMW. - wyjaśnił Theissen. Jesteśmy bardzo skupieni na wykorzystaniu jej do transferu nowych technologii do produkcji seryjnej, a także jako środka do dodatkowej motywacji i nauki dla naszych młodych pracowników. To usprawiedliwia wszystkie nasze wysiłki wkładane w ten sport.

Ponadto Theissen ujawnił, że koncern BMW wydaje obecnie dużo mniej pieniędzy na F1 jako samodzielny zespół niż poprzednio, gdy tylko dostarczał silniki dla Williamsa. Nie mogę potwierdzić, że budżet naszego zespołu zwiększył się w tym sezonie. - dodał. Dzisiaj wydajemy znacznie mniej pieniędzy jako BMW Sauber F1 Team niż robiliśmy to kilka lat temu, współpracując z Williamsem. W dodatku nasz budżet jest mniejszy niż w roku 2006. Ograniczenia testów, podwyższenie wymagań co do wytrzymałości silników i zamrożenie ich rozwoju przyczyniły się do takiej a nie innej sytuacji.

Źródło: GPUpdate.net

KOMENTARZE

13
JaJacek
02.11.2007 06:51
To może zrobimy jakąś ściepę narodową na nową bryczkę dla Roberta, skoro w BieMDablju taka bida. mai, - "a sauber nic nie dorzuca jako właściciel team'u?" - naprawdę dobre :-)
mai
02.11.2007 12:18
to panowie dolać troszke kasy do boxu bo kubica właśnie tam traci.a sauber nic nie dorzuca jako właściciel team'u?
p.zuk
02.11.2007 07:38
Juz tlumacza sie z przyszlych niepowodzen?
SirKamil
01.11.2007 10:44
BMW we współpracy z Williamsem nie ograniczało się do tworzenia silników- nie wiem skąd ten wniosek... z resztą, wydawało czy nie... jest tego samego zdania co Ave;) Pomyje szczególnie mocno drażniąco działają na skośne oczy;)
Phaedra
01.11.2007 09:14
BMW w 2005 wydalo na Williamsa 150 mln $
B4ndit
01.11.2007 09:08
dziwne... zakladajac ze ich budzet wynosi 100-200 mln $, to znaczyloby, ze za czasow wspolpracy z williamsem wydawalli na sam rozwoj i produkcje silnikow ponad 200mln $ ? Cos ciezko mi uwierzyc, ze AZ takie oszczednosci sa teraz na rozwoju silnikow (tzn zamrozeniu), bo kupno silnikow na caly sezon kosztuje teraz 15 mln $ jesli dobrze pamietam z poprzednich news'ow?
barteks2
01.11.2007 08:58
To widać po awaryjności bolidów, że wydają mniej kasy niż Williams :/
ASTROnauta
01.11.2007 08:46
Ale z racji, iż autko pali dużo CNG a butli nie ma gdzie upchnąć to chyba będą musieli obrać taktykę na 7 pit stopów
fisi
01.11.2007 08:18
na gaz ziemny zeby było jeszcze taniej:P
kamiss
01.11.2007 07:46
Tak, z instalacja gazowa.. Ponoc taniej wychodzi :>
kuba_new
01.11.2007 07:37
to oznacza ze chlopaki tak oszczedzaja ze niedlugo przerzuca sie na diesle :)
Ave
01.11.2007 06:58
To oznacza, ze ktos wylewa mydliny na twarze konkurencji ;)
lazurexxx
01.11.2007 04:57
to oznacza ze BMW seryjne będą awaryjne!:)