Budżet BMW mniejszy niż w czasach współpracy z Williamsem
Theissen utrzymuje ponadto, że program F1 nie ma na celu jedynie promocji marki
01.11.0717:54
4100wyświetlenia
Po tym, jak zespół BMW Sauber zakończył sezon na drugim miejscu w rywalizacji konstruktorów, szef BMW Motorsport Mario Theissen utrzymuje, że program F1 nie ma na celu jedynie promocji marki. W głównej swojej części dotyczy rozwoju technologii dla celów sportowych, które są potem wdrażane w samochodach seryjnych produkowanych przez koncern.
Nie używamy F1 jedynie jako doskonałej platformy do zaprezentowania siły marki BMW.- wyjaśnił Theissen.
Jesteśmy bardzo skupieni na wykorzystaniu jej do transferu nowych technologii do produkcji seryjnej, a także jako środka do dodatkowej motywacji i nauki dla naszych młodych pracowników. To usprawiedliwia wszystkie nasze wysiłki wkładane w ten sport.
Ponadto Theissen ujawnił, że koncern BMW wydaje obecnie dużo mniej pieniędzy na F1 jako samodzielny zespół niż poprzednio, gdy tylko dostarczał silniki dla Williamsa.
Nie mogę potwierdzić, że budżet naszego zespołu zwiększył się w tym sezonie.- dodał.
Dzisiaj wydajemy znacznie mniej pieniędzy jako BMW Sauber F1 Team niż robiliśmy to kilka lat temu, współpracując z Williamsem. W dodatku nasz budżet jest mniejszy niż w roku 2006. Ograniczenia testów, podwyższenie wymagań co do wytrzymałości silników i zamrożenie ich rozwoju przyczyniły się do takiej a nie innej sytuacji.
Źródło: GPUpdate.net
KOMENTARZE