WTCC: Priaulx i BMW mistrzami po raz trzeci z rzędu
Alain Menu i Andy Priaulx wygrali ostatnie dwa wyścigi sezonu w Makau
21.11.0713:43
4865wyświetlenia
W ostatni weekend w Makau oprócz kierowców Formuły 3 ścigali się także kierowcy World Touring Car Championship. Była to ostatnia runda tej serii w sezonie 2007, podczas której rozstrzygnęła się walka o tytuł mistrzowski. Zdobył go po raz trzeci z rzędu kierowca BMW - Andy Priaulx.
Wyścig 1
Był to jeden z najbardziej pasjonujących wyścigów sezonu z nieoczekiwanymi zwrotami akcji. Do ósmego okrążenia wszystko przebiegało po myśli Yvana Mullera. Francuz prowadził po tym, jak udało mu się na początku wyścigu wyprzedzić startującego z pole position Alaina Menu, ale na okrążenie przed końcem wyścigu w jego samochodzie zgasł niespodziewanie silnik i kierowca Seata zmuszony został do wycofania się z wyścigu.
Najgroźniejszy rywal Mullera w walce o tytuł - Priaulx linię mety przekroczył jako ósmy kierowca, co pozwoliło mu powiększyć dorobek punktowy o niezwykle cenny punkt i co najważniejsze: oznaczało start z pole position do drugiego wyścigu. Z pecha Mullera skorzystał także Menu, który zapewnił kolejne w tym sezoniez wycięstwo ekipie Chevroleta .
Gabriele Tarquini (Seat) zajął drugie miejsce po stoczeniu zaciętej walki z Augusto Farfusem (BMW), która dla tego drugiego zakończyła się uderzeniem w bandę. Farfus został przyblokowany przez zwalniającego Mullera na przedostatnim okrążeniu, co od razu wykorzystał Tarquini i na ostatnim okrążeniu zaatakował kierowcę BMW po zewnętrznej w Lisboa Bend. Farfus zdołał się w tym momencie jeszcze obronić, jednak kolejny pojedynek w zakręcie San Francisco zakończył się już kolizją i odpadnięciem z wyścigu Brazylijczyka.
Robert Huff (Chevrolet) po udanym starcie awansował z siódmej na piątą pozycję na pierwszym okrążeniu, by ostatecznie zająć trzecie miejsce. Za Brytyjczykiem finiszował Jordi Gene z teamu SEAT Sport, natomiast James Thompson (Alfa Romeo) wywalczył solidne piąte miejsce, które dało mu awans na trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców, a na kolejnych dwóch pozycjach finiszowali Tiago Monteiro (Seat) i Nicola Larini (Chevrolet).
» Wyniki 1. wyścigu na torze Guia
Wyścig 2
Yvan Muller i Augusto Farfus nie przystąpili do drugiego wyścigu, ponieważ ich samochodów nie udało się naprawić na czas. Muller miał problemy z pompą paliwa w pierwszym wyścigu, a samochód Farfusa został zbyt poważnie uszkodzony po kolizji z Tarquinim. To oznaczało, że w walce o tytuł liczyli się już tylko Priaulx i Thompson, który tracił jednak do kierowcy BMW aż dziewięć punktów.
Thompson popisał się fenomenalnym startem i po wyprzedzeniu Monteiro awansował od razu na trzecie miejsce. Następnie kierowca Alfy Romeo wyprzedził Lariniego w zakręcie Lisboa i zaczął gonić jadącego na prowadzeniu Priaulxa. W chwilę później w tym samym zakręcie doszło do kolizji pomiędzy Tarquinim, Huffem i Alessandro Zanardim (BMW). Z całej trójki do mety dojechał tylko Tarquini, ale dopiero na 14 pozycji.
Przez kilka następnych okrążeń Thompson szukał okazji do wyprzedzenia Priaulxa, ale Larini także trzymał się blisko tej pary. Po czterech okrążeniach Priaulx zdołał wypracować bezpieczną przewagę nad rywalami, którzy zaczęli między sobą toczyć zaciętą walkę. Na siódmym okrążeniu Larini popisał się odważnym manewrem wyprzedzania w zakręcie Mandarin i zepchnął kierowcę Alfy Romeo na trzecie miejsce.
Na ostatnim okrążeniu Larini zdołał odrobić stratę do Priaulxa, ale nie wystarczyło mu już czasu na próbę wyprzedzania Brytyjczyka i musiał zadowolić się drugim miejscem. Tymczasem Thompson w końcówce wyścigu musiał się jeszcze bronić przed atakami Monteiro, ale udało mu się stanąć na najniższym stopniu podium i ostatecznie zajął także trzecie miejsce w mistrzostwach.
Zażarta walka o punkty między Jorgiem Mullerem i Gené na ostatnich okrążeniach spowodowała, że obaj kierowcy spadli na koniec stawki. W tej sytuacji piąte miejsce przypadło Tomowi Coronelowi, który finiszował przed Rickardem Rydellem, Felixem Porteiro, Colinem Turkingtonem i Fredrikiem Ekblomem (Szwed zgarnął ostatni punkt, jako że Turkington z uwagi na gościnny występ nie był uprawniony do zdobywania punktów).
Tak oto zakończył się sezon 2007 w serii World Touring Car Championship, której mistrzami po raz trzeci z rzędu zostali Priaulx i fabryczna ekipa BMW.
» Wyniki 2. wyścigu na torze Guia
» Końcowa klasyfikacja generalna kierowców sezonu 2007
Źródło: FIAWTCC.com, Autosport.com
Wyścig 1
Był to jeden z najbardziej pasjonujących wyścigów sezonu z nieoczekiwanymi zwrotami akcji. Do ósmego okrążenia wszystko przebiegało po myśli Yvana Mullera. Francuz prowadził po tym, jak udało mu się na początku wyścigu wyprzedzić startującego z pole position Alaina Menu, ale na okrążenie przed końcem wyścigu w jego samochodzie zgasł niespodziewanie silnik i kierowca Seata zmuszony został do wycofania się z wyścigu.
Najgroźniejszy rywal Mullera w walce o tytuł - Priaulx linię mety przekroczył jako ósmy kierowca, co pozwoliło mu powiększyć dorobek punktowy o niezwykle cenny punkt i co najważniejsze: oznaczało start z pole position do drugiego wyścigu. Z pecha Mullera skorzystał także Menu, który zapewnił kolejne w tym sezoniez wycięstwo ekipie Chevroleta .
Gabriele Tarquini (Seat) zajął drugie miejsce po stoczeniu zaciętej walki z Augusto Farfusem (BMW), która dla tego drugiego zakończyła się uderzeniem w bandę. Farfus został przyblokowany przez zwalniającego Mullera na przedostatnim okrążeniu, co od razu wykorzystał Tarquini i na ostatnim okrążeniu zaatakował kierowcę BMW po zewnętrznej w Lisboa Bend. Farfus zdołał się w tym momencie jeszcze obronić, jednak kolejny pojedynek w zakręcie San Francisco zakończył się już kolizją i odpadnięciem z wyścigu Brazylijczyka.
Robert Huff (Chevrolet) po udanym starcie awansował z siódmej na piątą pozycję na pierwszym okrążeniu, by ostatecznie zająć trzecie miejsce. Za Brytyjczykiem finiszował Jordi Gene z teamu SEAT Sport, natomiast James Thompson (Alfa Romeo) wywalczył solidne piąte miejsce, które dało mu awans na trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców, a na kolejnych dwóch pozycjach finiszowali Tiago Monteiro (Seat) i Nicola Larini (Chevrolet).
» Wyniki 1. wyścigu na torze Guia
Wyścig 2
Yvan Muller i Augusto Farfus nie przystąpili do drugiego wyścigu, ponieważ ich samochodów nie udało się naprawić na czas. Muller miał problemy z pompą paliwa w pierwszym wyścigu, a samochód Farfusa został zbyt poważnie uszkodzony po kolizji z Tarquinim. To oznaczało, że w walce o tytuł liczyli się już tylko Priaulx i Thompson, który tracił jednak do kierowcy BMW aż dziewięć punktów.
Thompson popisał się fenomenalnym startem i po wyprzedzeniu Monteiro awansował od razu na trzecie miejsce. Następnie kierowca Alfy Romeo wyprzedził Lariniego w zakręcie Lisboa i zaczął gonić jadącego na prowadzeniu Priaulxa. W chwilę później w tym samym zakręcie doszło do kolizji pomiędzy Tarquinim, Huffem i Alessandro Zanardim (BMW). Z całej trójki do mety dojechał tylko Tarquini, ale dopiero na 14 pozycji.
Przez kilka następnych okrążeń Thompson szukał okazji do wyprzedzenia Priaulxa, ale Larini także trzymał się blisko tej pary. Po czterech okrążeniach Priaulx zdołał wypracować bezpieczną przewagę nad rywalami, którzy zaczęli między sobą toczyć zaciętą walkę. Na siódmym okrążeniu Larini popisał się odważnym manewrem wyprzedzania w zakręcie Mandarin i zepchnął kierowcę Alfy Romeo na trzecie miejsce.
Na ostatnim okrążeniu Larini zdołał odrobić stratę do Priaulxa, ale nie wystarczyło mu już czasu na próbę wyprzedzania Brytyjczyka i musiał zadowolić się drugim miejscem. Tymczasem Thompson w końcówce wyścigu musiał się jeszcze bronić przed atakami Monteiro, ale udało mu się stanąć na najniższym stopniu podium i ostatecznie zajął także trzecie miejsce w mistrzostwach.
Zażarta walka o punkty między Jorgiem Mullerem i Gené na ostatnich okrążeniach spowodowała, że obaj kierowcy spadli na koniec stawki. W tej sytuacji piąte miejsce przypadło Tomowi Coronelowi, który finiszował przed Rickardem Rydellem, Felixem Porteiro, Colinem Turkingtonem i Fredrikiem Ekblomem (Szwed zgarnął ostatni punkt, jako że Turkington z uwagi na gościnny występ nie był uprawniony do zdobywania punktów).
Tak oto zakończył się sezon 2007 w serii World Touring Car Championship, której mistrzami po raz trzeci z rzędu zostali Priaulx i fabryczna ekipa BMW.
» Wyniki 2. wyścigu na torze Guia
» Końcowa klasyfikacja generalna kierowców sezonu 2007
Źródło: FIAWTCC.com, Autosport.com
KOMENTARZE