Theissen domaga się jasnych zasad dotyczących paliwa

Tymczasem zespół BMW Sauber ogłosił dzisiaj miejsce prezentacji swojego nowego bolidu
21.11.0712:21
MDK
2759wyświetlenia

Szef BMW Motorsport Mario Theissen z zadowoleniem przyjął decyzję Sądu Apelacyjnego FIA (ICA), która odrzuciła apelację McLarena w sprawie zbyt niskiej temperatury paliwa podczas Grand Prix Brazylii, ale nadal uważa, że zasady dotyczące parametrów paliwa powinny być wyjaśnione.

McLaren odwoływał się od decyzji stewardów FIA, którzy postanowili nie karać zespołów BMW Sauber i Williams za użycie paliwa o temperaturze niższej od temperatury otoczenia o więcej niż 10 stopni. Apelacja ta została jednak odrzucona jako 'niedopuszczalna' i Kimi Raikkonen zachował tytuł mistrza świata.

Theissen był zadowolony, że decyzja ICA zamknęła ostatecznie ten pełen kontrowersji sezon Formuły 1: Oczywiście jestem zadowolony, że kwestia ta została zamknięta i jest to wynik, jakiego oczekiwałem. Jednakże mimo przyjęcia z uznaniem decyzji sądu apelacyjnego, Theissen powiedział, że sprawa ta unaoczniła brak klarowności dotyczącej regulacji w zakresie temperatury paliwa. Według Niemca musi to zostać wyjaśnione przed rozpoczęciem następnego sezonu.

Stało się zupełnie jasne, że o ile przepisy określają bardzo precyzyjnie różnicę temperatury o 10 stopni Celsjusza, o tyle nie określają precyzyjnie tego, kiedy i jak pomiary maja być wykonywane. - powiedział Theissen. W tym tkwi sedno problemu i moim zdaniem sprawa nie powinna była trafić do Sądu Apelacyjnego, ale do Technicznej Grupy Roboczej, aby szefowie techniczni wypracowali jasne regulacje, jak to robić w przyszłości.

Zapytany, czy według niego problem powinien zostać rozwiązany przed sezonem 2008, Theissen powiedział: Absolutnie tak. Przy okazji warto wspomnieć, że zespół BMW Sauber ogłosił dzisiaj miejsce prezentacji swojego nowego bolidu. F1.08 zostanie najpierw pokazany 14 stycznia w Monachium w nowym centrum dostawczym BMW, a już następnego dnia odbędzie się jego pierwsza jazda próbna na torze Ricardo Tormo w Walencji.

» Prezentacje i pierwsze testy bolidów na sezon 2008

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

5
K
21.11.2007 07:16
Dobrze, że Mario przeczytał moją wcześniejszą wypowiedź na ten temat na forum i poruszył temat :P
Ralph1537
21.11.2007 07:01
a ciekawe zkd macleren wiedzial ze maja zla teperature czyżby znow szpiegowali??
rafaello85
21.11.2007 04:15
Ja nie wiem jak regulamin dotyczący pomiarów temp. paliwa może być tak nieścisły:// Przecież to logiczne, że powinno być jedno źródło pomiarów temp. panującej na torze.
AdrianAdrian
21.11.2007 12:53
Thiessen dobrze powiedział ,a 14 stycznia już nie mogę się doczekać.
jędruś
21.11.2007 12:24
Powinni ustalić jedno źródło pomiar temperatury, a takich nieporozumień w przyszłości nie będzie.