Afera szpiegowska mogła kosztować McLarena kontrakt na ECU

Tost: "Gdyby przetarg rozstrzygany był w tym roku, na pewno nie wygraliby go właśnie oni"
21.11.0714:46
Konrad Házi
2518wyświetlenia

Jak wiadomo, McLaren został w tym roku wykluczony z mistrzostw konstruktorów w wyniku głośnej afery szpiegowskiej, jednak mimo to od przyszłego sezonu elektronicznym 'mózgiem' każdego bolidu w stawce będzie system współtworzony przez stajnię z Woking.

Franz Tost z zespołu Toro Rosso twierdzi, że anomalia ta nie miałaby miejsca, gdyby przetarg na dostawę jednolitych ECU w latach 2008-2010 został rozstrzygnięty już po wyjściu na jaw przeniknięcia do McLarena tajnej dokumentacji technicznej Ferrari.

Wyniki przetargu zostały ogłoszone w czerwcu 2006 roku i wygrał go Microsoft w spółce z McLaren Electronic Systems, a właśnie druga z tych firm mieści się w głównej siedzibie McLarena w Wielkiej Brytanii. Tost powiedział dla dziennika Tiroler Tageszeitung: Gdyby przetarg rozstrzygany był w tym roku, na pewno nie wygraliby go właśnie oni.


W istocie, cała konkurencja McLarena milczała przed rozpętaniem się afery szpiegowskiej i nie opowiadała strasznych historii na temat funkcjonalności opracowanego przez Microsoft i MES systemu. Dopiero po jej ujawnieniu zaczęły pojawiać się informacje, jak bardzo niechętnie zespoły podchodzą do bliskiej współpracy z McLarenem, a zwłaszcza do wymiany danych z zespołem oskarżonym o szpiegostwo.

Jak mamy zaufać komuś, kto był w samym centrum afery szpiegowskiej? - powiedział swego czasu Flavio Briatore. Najzabawniejsze w tym wszystkim jest jednak to, że kierowany przez Briatore zespół Renault sam znalazł się później w centrum nowej afery szpiegowskiej, gdyż w jego komputerach znaleziono tajne informacje na temat bolidów McLarena.

Źródło: F1i.com

KOMENTARZE

9
Szakall
21.11.2007 06:27
Adanciu ale wlasnie to samo napisali w newsie :P
Adanciu
21.11.2007 05:49
briatore mówi, że jak mozna zaufać komus kto był w samym środku afery szpiegowskiej a o aferze z Renault niepamięta
Szakall
21.11.2007 04:44
sadze ze powinna wygrac firma ktora nie jest "czescia" F1 tak aby kazdy mial rowne szanse.. a tak maki juz maja malusia przewage.. a jak ktos powiedzial z Renault ze siliniki niektorych zespolow nie chcialy odpalic na tym ECU... wiec jakas przewaga jest...:/
rafaello85
21.11.2007 04:08
Ciekawe jakie były kyteria wyboru? Bo na pewno nie liczba obsługiwanych dotychczas zespołów!
mutu
21.11.2007 03:40
McLaren od wszystkich będzie miał informacje i tak MP4-24 będzie miał np. przednie szkrzydło na podstawie rozwiązań najgorszego zespołu, a tylne od najlepszego, a zawieszenie od posredniego... xD
Bebalf
21.11.2007 02:20
Wybrano jak wybrano. Teraz jest pewne, że McLaren będzie miał bazę bardzo ciekawych danych :D
Maraz
21.11.2007 02:03
Dokładnej listy nigdy nie podali, o ile dobrze pamiętam.
Alexx
21.11.2007 02:02
Magnetti Marelli
jędruś
21.11.2007 02:01
A kto jeszcze był zgłoszony do tego przetargu???