| Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Okr. |
---|
Czasy uzyskane na torze Mugello |
| Rubens Barrichello | Ferrari | bri | 1:21.188 | 87 |
---|
1 | Luca Badoer | Ferrari | bri | 1:21.857 | 81 |
1 | Kimi Raikkonen | McLaren Mercedes | mic | 1:22.461 | 65 |
1 | Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | mic | 1:22.870 | 52 |
1 | Jacques Villeneuve | B.A.R Honda | bri | 1:23.548 | 95 |
1 | Olivier Panis | Toyota | mic | 1:23.616 | 48 |
1 | Cristiano da Matta | Toyota | mic | 1:23.848 | 67 |
1 | Jenson Button | B.A.R Honda | bri | 1:23.876 | 92 |
1 | Nick Heidfeld | Sauber Petronas | bri | 1:23.971 | 92 |
1 | Antonio Pizzonia | Jaguar Cosworth | mic | 1:24.969 | 41 |
Czasy uzyskane na torze Silverstone |
| Giancarlo Fisichella | Jordan Ford | bri | 1:22.397 | 20 |
---|
1 | Ralph Firman | Jordan Ford | bri | 1:22.558 | 50 |
1 | Allan McNish | Renault | mic | 1:22.888 | 35 |
1 | Marc Gene | Williams BMW | mic | 1:23.016 | 78 |
|
Trzeci dzień testów na torze Mugello potwierdził tylko dominację nowego bolidu Ferrari, który w dodatku jest już bardzo niezawodny. Rubens Barrichello i Luca Badoer ponownie sklasyfikowani zostali na czołowych pozycjach, przejeżdżając łącznie ponad 160 okrążeń, na co złożył się również trzeci bezproblemowy przejazd symulowanego dystansu wyścigu. W tej sytuacji włoska stajnia, która dzisiaj wznowiła testy na torze Fiorano, może już bez obaw wystawić bolidy F2003-GA do następnego wyścigu. Tuż za kierowcami Ferrari ponownie znalazł się Kimi Raikkonen, jednak tym razem miał jeszcze większą stratę do Barrichello. W połączeniu z odkładanym na coraz późniejszy termin debiutem bolidu MP4-18 zespół McLaren może mieć kłopoty z utrzymaniem prowadzenia na dłuższą metę. Kierowca testowy stajni z Woking - Pedro de la Rosa, który podczas drugiego dnia testów uplasował się dopiero na przedostatniej pozycji, wczoraj był już znacznie szybszy i uzyskał czwarty czas, mając mniej niż pół sekundy straty do Fina. Kierowcy z zespołu B.A.R - Jacques Villeneuve i Jenson Button także wypadli znacznie lepiej podczas czwartkowych testach na włoskim torze, przejeżdżając łącznie najwięcej okrążeń ze wszystkich zespołów - 190. Obaj kierowcy sklasyfikowani zostali odpowiednio na piątej i ósmej pozycji, a rozdzielili ich reprezentanci Toyoty - Olivier Panis i Cristiano da Matta. W pozostałych dwóch zespołach, uczestniczących we wczorajszych testach nastąpiły wymiany kierowców - Nick Heidfeld zastąpił Heinza-Haralda Frentzena, natomiast Antonio Pizzonia przejął obowiązki Marka Webbera. Obaj kierowcy uplasowali się na ostatnich pozycjach, przy czym Pizzonia ze względu na awarię silnika Cosworth V10 zaliczył tylko 41 okrążeń. W związku z niezbyt imponującymi osiągnięciami Brazylijczyka w pierwszych czterech wyścigach sezonu 2003 zaczynają ostatnio krążyć plotki, jakoby zespół Jaguar planował zastąpienie go przez kierowcę testowego zespołu McLaren - Alexa Wurza.
Tymczasem podczas trzeciego i zarazem ostatniego dnia testów na torze Silverstone zaczął padać deszcz, krzyżując w ten sposób plany obecnym zespołom. Na czele klasyfikacji znaleźli się kierowcy z zespołu Jordan - Giancarlo Fisichella i Ralph Firman. Włoch przejechał zaledwie 20 okrążeń i po pogorszeniu się pogody zrezygnował z dalszych testów, natomiast Firman skorzystał z możliwości poprawienia swoich umiejętności i lepszego poznania zachowania się bolidu EJ13 na mokrym torze, zaliczając 50 okrążeń. Trzeci czas dnia uzyskał kierowca testowy Renault - Allan McNish, a na ostatniej pozycji uplasował się kierowca testowy zespołu Williams - Marc Gene. Hiszpan był wczoraj jedynym reprezentantem stajni z Grove w akcji, ponieważ ze względu na środową kraksę Juan Pablo Montoya nie wziął udziału w ostatnim dniu testów na brytyjskim torze.