Niewielkie poprawki w oponach Bridgestone na sezon 2008

"Nasze opony są właściwie takie same jak te, które dostarczaliśmy w ubiegłym sezonie"
22.01.0810:11
Marek Roczniak
1991wyświetlenia

Firma Bridgestone ogłosiła, że w oponach Formuły Jeden na sezon 2008 wprowadzone zostały tylko drobne zmiany.

Japoński producent rozpoczyna w tym roku oficjalnie trzyletni okres pełnienia roli wyłącznego dostawcy opon w królowej sportów motorowych. Do 2007 roku włącznie mogło być jeszcze kilku dostawców ogumienia w F1, jednak Michelin wycofał się z tego sportu już pod koniec 2006 roku i Bridgestone chcąc nie chcąc stał się monopolistą już w 2007.

Podobnie jak w ubiegłym sezonie, Bridgestone będzie dostarczał zespołom dwie specyfikacje opon na suchą nawierzchnię na każdy wyścig, które będą wybierane z czterech dostępnych o różnym stopniu twardości. Na kilka wyścigów mogą zostać wybrane inne specyfikacje niż w ubiegłym roku, ale poza tym japońska firma wprowadziła tylko drobne zmiany w konstrukcjach i mieszankach.

Nasze opony są właściwie takie same jak te, które dostarczaliśmy w ubiegłym sezonie, a więc zespoły mają już dobre pojęcie na temat tego, jak one pracują. - powiedział Tetsuro Kobayashi, menedżer techniczny Bridgestone Motorsport. Wszystko, co teraz muszą zrobić zespoły, to dostosować swoje nowe samochody do naszych opon. Kto sobie z tym najlepiej poradzi, będzie miał największe szanse w Melbourne za osiem tygodni.

Jeszcze nie ogłosiliśmy naszego wyboru opon na wyścigi i może być kilka zmian w wyborze mieszanek w stosunku do roku 2008 w przypadku kilku konkretnych wyścigów. Wprowadziliśmy niewielką zmianę konstrukcji opony dla wszystkich mieszanek, ale jest to raczej subtelne udoskonalenie niż duża zmiana. Dostroiliśmy także naszą supermiękką mieszankę i różnica powinna być dostrzegalna w tych wyścigach, w których opona ta będzie używana. - dodał Kobayashi.

Obok zwykłych deszczowych opon i tych przeznaczonych na ekstremalnie mokry tor, podczas ostatnich testów w Jerez używana była średnia mieszanka na suchy tor. Ta sama mieszanka powinna być również używana w tym tygodniu w Walencji.

Źródło: Formula1.com

KOMENTARZE

9
mutu
22.01.2008 06:49
Moim zdaniem mogłoby być więcej zmian, np. jeszcze bardziej miękka mieszanka albo super odporna na wodę (więcej rowków, lepsze odprowadzanie wody itp.) mieszanka na deszcz
miszczunio
22.01.2008 06:34
i teraz Andrzej Borowczyk (GP Brazylii, ostatni wyścig w sezonie): "to może ja przypomne, o co chodzi z tym białym paseczkiem na oponach...?"
Aquos
22.01.2008 03:19
jędruś - wiem, że to było jasne od początku. Teraz jednak potwierdza się to w praktyce i wszyscy możemy zgodnym chórem zawołać; "a nie mówiłem?!?" Jedną z kluczowych cech F1 zawsze była różnorodność, dlatego nie podobają mi się wszelkie działania mające na celu standaryzację i zmniejszenie ilości pól, na których toczy się rywalizacja. Jak tak dalej pójdzie, to FIA gotowa zrobić z F1 drugą A1...
Anderis
22.01.2008 02:13
Myślę, że ciekawie by było zobaczyć supermiękką mieszankę opon na jak największej liczbie wyścigów. Zespoły musiałyby kombinować ze strategiami :D
Pussik
22.01.2008 01:24
Żadnych konkretów. x_x
jędruś
22.01.2008 01:05
Aquos - ale to było wiadome odkąd FIA poinformowała , że będzie tylko jeden dostawca ogumienia . Jeden dostawca nie musi ciągle rozwijać swoich opon , gdyż jest monopolem . W ten sposób przynajmniej prędkości z opon utrzymują się podobnym poziomie . I oto FIA chodziło .
Aquos
22.01.2008 11:43
"Nasze opony są właściwie takie same jak te, które dostarczaliśmy w ubiegłym sezonie" - no i mamy efekt monoolu. O parciu na rozwój można zapomnieć.
SoBcZaK
22.01.2008 10:07
Szybki a dlaczego nie najlepsze? Przecież sa jedyne więc już sa najlepsze :D nie bój żaby dadzą se rade
Szybki
22.01.2008 10:01
Nienajlepsze opony+brak kontroli trakcji=częstsze wizyty w boksach.