Honda przyznaje, że RA108 nie jest na razie zbyt szybki

Zoptymalizowanie ustawień nowego auta zajmie jeszcze trochę czasu na testach
05.02.0819:10
Marek Roczniak
2637wyświetlenia

Jeśli trzeba było jeszcze kogokolwiek do tego przekonywać pomimo słabych czasów uzyskiwanych na testach, czołowi ludzie w zespole Honda Racing przyznali, że nowy bolid RA108 nie jest zbyt szybki w swojej wczesnej fazie testów.

Pomalowany na biało-zielono-niebiesko tegoroczny model japońskiej stajni, choć jest dosyć niezawodną konstrukcją, to jednak podczas testów zarówno w Walencji, jak i ostatnio na Circuit de Catalunya był jednym z najwolniejszych samochodów. W istocie RA108 może na razie konkurować jedynie z Force India F8-VIIB.


Ten samochód jest całkowicie nowy, co oznacza, że zaczynamy od zera, jeśli chodzi o rozwijanie jego ustawień. - powiedział Jenson Button w oświadczeniu zamieszczonym na oficjalnej stronie zespołu po ostatnich testach. Poza tym doświadczyliśmy pewnych problemów z jazdą podczas pracy z nowym ECU. - dodał Brytyjczyk.

Szef ekipy testowej Hondy - Steve Clark ma jednak nadzieję, że do czasu pierwszego wyścigu sezonu 2008 w Melbourne uda się poprawić osiągi nowego samochodu: RA108 jest tak różny pod względem aerodynamicznym od poprzedniego modelu, że zoptymalizowanie jego ustawień zajmie jeszcze trochę czasu na testach.

Clark powiedział jednocześnie, że uzyskanie dobrego czasu na pojedynczym okrążeniu stanowi największy problem, natomiast osiągi na dłuższych dystansach są nieco bardziej stałe. Honda następne testy przeprowadzi w dniach 12-14 lutego na torze Jerez.

Źródło: F1-Live.com

KOMENTARZE

11
Pussik
06.02.2008 08:38
Macrocosm, jeśli myślałeś, że Ross Brawn miał cokolwiek wpsólnego z RA107 to jesteś naiwny albo głupi. Dopiero przy kolejnym projekcie będzie jakiś wkład .. zresztą, on nie jest projektantem tylko zarzadną zespol. On ma zmobilizowac ludzi do działania i chyba także poprowadzić jakoś wyścigi (czy już mu sie znudziło?).
Maly-boy
06.02.2008 06:44
Button pewnie odejdzie z Hondy jak w 2008 nie poprawia sie
macrocosm
06.02.2008 12:41
Jak ktos myślał, że przyjdzie Brawn i zrobi cuda to był albo naiwny albo głupi. Gdyby ot tak można sobie zbudować konkurencyjny (do Ferrari bo oni są tu odnośnikiem ) bolid choćby w ciągu kilku lat to byłoby za pięknie. Kasa nic tu nie pomoże. Nim Brawn ugotuje Japońcom jako taki makaron a'la Maranello to Button juz będzie na emeryturze. A nawet jak się świetnie inżynierek spisze to bolid powalczy maksymalnie o 1-2 podium w sezonie.
rafaello85
05.02.2008 09:46
Ja obstawiam, że Honda dalej będzie cieniować! Może odbije się od dna, ale na pewno nie będzie w stanie rywalizować z najlepszymi. Może za rok lub dwa to się zmieni. Takie jest moje zdanie.
im9ulse
05.02.2008 08:44
nikt nie mowil ze bedzie latwo...poczekamy do konca wyscigu w Australii
pro
05.02.2008 08:37
Ameryki to oni nie odkryli... :D
Ave
05.02.2008 07:39
O! Czyzby znow przekalibrowany tunel aero ehe ehe.
kumien
05.02.2008 07:28
Jak nie można do przodu to niech kupią bolid od Superogórków i wprowadzą swoje unowocześnienia. Przecież gdyby Suzuki Aguri miał trochę więcej kasy to objeżdżałby Hondę z każdej strony.
buran
05.02.2008 07:06
B.A.R 006 byl jeszcze lepszy
corte14
05.02.2008 06:40
niech zrobia RA106 to byla niezla konstrukcja xD
ToshibaUser
05.02.2008 06:23
Ja sądzę , że tutaj problem jest daleko poważniejszy niż tylko : "(..)zoptymalizowanie jego[bolidu] ustawień(..)". Tutaj chyba ponownie koncepcja okazała się nietrafiona , a do tego kłopoty z ECU . Ten sezon chyba nie będzie udany dla Hondy .