Palmer wyklucza powrót F1 na tor Brands Hatch

"Osiągnięcie dzisiejszych standardów bezpieczeństwa F1 kosztowałoby nas masę pieniędzy"
18.02.0815:13
Mariusz Karolak
1847wyświetlenia

Formuła 1 nie powróci na tor [url=../tory/?id=Brands Hatch]Brands Hatch[/url] w Anglii. Taką deklarację złożył menedżer tego obiektu Jonathan Palmer. Jeden z najsłynniejszych brytyjskich torów wyścigowych gościł dotychczas 12 razy Grand Prix Formuły 1 pomiędzy latami 1964 i 1986. Po raz ostatni wygrał tam Nigel Mansell, kiedy to wyścig został rozegrany pod nazwą Grand Prix Europy.

Jako że obecność Silverstone w kalendarzu F1 stoi pod znakiem zapytania, ostatnio pojawiły się głosy, że to właśnie do Brands Hatch powinno przenieść się eliminację Grand Prix Wielkiej Brytanii. Palmer twierdzi jednak, że pomysł ten jest po prostu niepraktyczny.

W ostatnim wydaniu gazety The Kent on Sunday ukazała sie jego następująca wypowiedź: Nie mamy odpowiedniej ilości miejsca na Formułę 1, a więc tor wymagałoby radykalnej przebudowy. Głównie chodzi o wymogi bezpieczeństwa - osiągnięcie dzisiejszych standardów F1 kosztowałoby nas masę pieniędzy. Po drugie myślę, że nie byłby to dla dobry interes. Posiadanie Grand Prix to żaden biznes. Tak naprawdę chodzi tu o pomachanie flagą danego kraju na oczach całego świata.

Źródło: Setanta.com

KOMENTARZE

9
TobaccoBoy
18.02.2008 09:47
Phaedra, tutaj nie chodzi tylko o bezpieczeństwo. Chodzi o całą infrastrukturę - byłem tam i w porównaniu do uchodzących wtedy za starocie garaży Imoli to był syf. Do tego jak wspomniałem wcześniej - F1 "wyrosła" z tego toru i nie ma najmniejszego sensu wracać na obiekty wyłącznie przez sentyment. Palmer wie, iż przystosowanie Hatch do standardów F1 całkowicie zdegraduje to co stanowi o urodzie tego obiektu i sam mówi nie dla F1.
Phaedra
18.02.2008 08:56
Odnoszę wrażenie ze kwestie bezpieczenstwa to temat zastepczy dla Berniego. Nie ma kasy nie ma wyscigow. Skoro bezpieczne jest sciganie sie motocyklem na tym torze, to nikt mi nie wmowi ze dla F1 jest niebezpiecznie.
rafaello85
18.02.2008 07:04
Czyli albo Silverstone ( poddane przebudowie ) albo nic.
jędruś
18.02.2008 06:56
Ma rację ten Palmer . Ten tor nie ma odpowiedniego przygotowania by mogła na nim znów zagościć F1 . Koszty całej infrastruktury , przebudowy toru i zabezpieczenia toru wyniosły by majątek , że organizacją nie była by opłacalna i przynosiła by ogrmone długi . Tor jest używany bardzo często w innych dobrych seriach i przynosi zyski oraz jest lubiany przez kierowców i kibiców . To im wystarczy . Nie trzeba pchać na siłę tam gdzie czegoś nie porztrzeba . Tamtejsza federacja musi się zastanowić i to szybko co zamierzają dalej . Albo radykalnie przebudowują Silverstone który od 2010 roku nie miałby wyścigu , albo też budują nowy tor np w Londynie . Brak wyścigu w Wielkiej Brytanii to była by hańba i kalapa na całej lini .
ToshibaUser
18.02.2008 05:51
To trochę chyba złośliwość , ironia losu - Wielka Brytania , kraj o tak dużym wkładzie w motoryzację i sporty motorowe, mający tylu wspaniałych kierowców wyczynowych może utracić organizację GP z powodu ... braku toru . Wygląda bowiem na to , że albo Silverstone się przebuduje albo - czego nawet nie mogę sobie wyobrazić - GP Wielkiej Brytani zniknie z kalendarza F1
Maraz
18.02.2008 03:36
TobaccoBoy, w tym konkretnym źródle nie było akurat tego, ale faktycznie można było wspomnieć. Tak czy inaczej sedno sprawy jest chyba uchwycone :)
Kazik
18.02.2008 02:52
Palmer był kiedyś kierowcą F1.Może nie wszyscy mi uwierzą ale mam jego autograf (autentyczny przysłany z Tyrrella).
TobaccoBoy
18.02.2008 02:41
Twarzer - racja. Ten tor swoje najlepsze lata w F1 miał w dekadzie lat 60-tych, gdy downforce w F1 była tak znany jak suahili w Polsce. Autor newsa zapomniał w tłumaczeniu uwzględnić, iż Palmer wyraża zadowolenie z goszczenia na tym obiekcie DTM, WSBk, BSB, WTCC i A1GP
Twarzer
18.02.2008 02:41
Brands Hatch byl fantastyczny z tego powodu, ze z niektorych "trybun" mozna bylo zobaczyc niemal caly tor... Poza tym to w sumie ja nie zaluje, bo skoro nawet w latach 70tych i 80tych wyprzedzanie na Brands Hatch stanowilo problem to co by bylo teraz?