Trzeci dzień testów na torach Silverstone i Jerez

20.06.0300:00
Marek Roczniak
983wyświetlenia
KierowcaKonstruktorOp.Czas okr.Okr.
Czasy uzyskane na torze Silverstone
Juan Pablo MontoyaWilliams BMWmic1:19.57863
1Michael SchumacherFerraribri1:20.36053
1Rubens BarrichelloFerraribri1:20.53690
1Heinz-Harald FrentzenSauber Petronasbri1:21.40587
1Jacques VilleneuveB.A.R Hondabri1:21.68057
1Jenson ButtonB.A.R Hondabri1:22.17982
1Felipe MassaFerraribri1:22.20462
1Mark WebberJaguar Cosworthmic1:22.51071
Czasy uzyskane na torze Jerez
Fernando AlonsoRenaultmic1:19.768104
1Kimi RaikkonenMcLaren Mercedesmic1:20.08973
1Cristiano da MattaToyotamic1:20.53568
1Marc GeneWilliams BMWmic1:20.71968
1David CoulthardMcLaren Mercedesmic1:21.70816
Czwartek był trzecim i zarazem ostatnim dniem testów w tym tygodniu na torze Silverstone. Po dwudniowej dominacji zespołu Ferrari najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał wczoraj Juan Pablo Montoya. Kolumbijczyk przez trzy dni zaliczył łącznie 213 okrążeń, na co złożyły się dwa symulowane przejazdy całych wyścigów. Oprócz przygotowań do Grand Prix Wielkiej Brytanii zespół Williams testował w tygodniu także nowe elementy aerodynamiczne do bolidu FW25, które zostaną wykorzystane w najbliższym wyścigu. Na drugiej i trzeciej pozycji sklasyfikowani zostali kierowcy Ferrari - Michael Schumacher i Rubens Barrichello. Zwycięzca ostatniego wyścigu wczoraj przejechał najmniej okrążeń ze wszystkich obecnych na torze Silverstone kierowców, do czego przyczyniły się problemy techniczne przed południem. Barrichello z kolei najwięcej razy okrążył brytyjski tor, przy czym obaj kierowcy z włoskiej stajni mieli blisko sekundę straty do Montoi. Heinz-Harald Frentzen podczas ostatniego dnia testów zastąpił za kierownicą bolidu Sauber C22 Nicka Heidfelda. Niemiec uzyskał czwarty czas dnia, a na kolejnych pozycjach znaleźli się kierowcy z zespołu B.A.R - Jacques Villeneuve i Jenson Button. Stajnia z Brackley testowała w tym tygodniu nowe elementy aerodynamiczne, a także nową specyfikację silnika Hondy. Ponadto Button przeprowadzał testy opon Bridgestone, które mają zostać użyte w wyścigu na torze Nurburgring. Pomimo kolejnych problemów technicznych, które nadal prześladowały Villeneuve'a, zespół B.A.R pozytywnie ocenił przebieg testów w tym tygodniu. Kierowca testowy Ferrari - Felipe Massa ponownie uplasował się na przedostatniej pozycji, natomiast najwolniejszym kierowcą w czwartek był reprezentant zespołu Jaguar - Mark Webber, który podczas ostatniego dnia testów zastąpił za kierownicą bolidu R4 Antonio Pizzonię.
Tymczasem kolejność kierowców uczestniczących w testach na hiszpańskim torze Jerez była wczoraj niemal identyczna jak w środę. Na czele klasyfikacji ponownie znalazł się kierowca Renault - Fernando Alonso, dorzucając kolejne sto okrążeń. Miejscami zamienili się natomiast kierowca Toyoty - Cristiano da Matta oraz Kimi Raikkonen, który podczas trzeciego dnia testów przejął od partnera z zespołu McLaren - Davida Coultharda zmodyfikowaną wersję zeszłorocznego bolidu (MP4-17D). Fin był tym razem drugi, a od Alonso był wolniejszy o niecałe 0.3 sekundy. Czwarty czas uzyskał kierowca testowy zespołu Williams - Marc Gene, a na ostatniej pozycji uplasował się Coulthard. Szkot przejął od Raikkonena bolid MP4-18 do dalszych testów, jednak ze względu na liczne problemy techniczne przejechał zaledwie 16 okrążeń. W tej sytuacji jest już bardzo mało prawdopodobne, aby nowy bolid stajni z Woking zadebiutował w jednym z dwóch najbliższych wyścigów, które dzieli zaledwie tydzień różnicy.