Barrichello wzywa do zmiany sygnalizacji w boksach

"Światła są w złym miejscu i zanim je zobaczysz, jest już za późno"
17.03.0818:10
W
3829wyświetlenia

Rubens Barrichello wezwał do zmiany systemu sygnalizacji w alei serwisowej po tym, jak został wczoraj zdyskwalifikowany za opuszczenie boksów przy zapalonym czerwonym świetle.

Nie widziałem czerwonego światła. - powiedział Brazylijczyk. Nigdy go nie zobaczę i nie udaję, że je widać. [Światła] są w złym miejscu i zanim je zobaczysz, jest już za późno. Już je minąłeś. [...] Z powodu nowego ECU, masz różne funkcje i różne guziki, które musisz naciskać w alei serwisowej i nadal to robisz, kiedy dojeżdżasz do świateł.

Zapytany o to, czy lepszy byłby sędzia z flagą w wyjeździe z boksów, Barrichello odpowiedział: Przynajmniej. Albo chociaż duży panel, jaki mają w zakręcie nr 3, żeby sygnalizować żółte flagi. Potrzeba czegoś tak ogromnego.

Mój problem w minionych 16 latach F1 to światła na końcu boksów - nie widzisz ich. To spotkało Montoyę, Massę i Kubicę. Nikt ich nie zobaczy, o ile ktoś z zespołu nie jest przygotowany, żeby powiedzieć o czerwonym świetle, albo nie dzieje się coś innego. To jest bardzo niefortunne.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

19
Szu
18.03.2008 11:38
Widać na tym filmiku jak stoi, myślałem że będzie widać jakieś problemy z zatrzymaniem się, ale co by nie mówić to znaczy że te światła widać, tylko kierowcy F1 już są tak rozpieszczeni że najchętniej to ścigaliby się na symulatorach, zabrali im TC i oni nie umieją jeździć, to powinna być elita kierowców światowych, twardzieli a nie takie lale, niech siądą do bolidu sprzed 30 lat i przejadą się w warunkach jakie wtedy panowały, wydaje mi się że to Lauda powiedział że obecni kierowcy popełniają więcej błędów w jednym wyścigu niż oni przez całą karierę bo ich wtedy kosztowało to życie a wyprzedzania i ryzykowania było kiedyś o wiele więcej.
Bart2005
18.03.2008 10:36
Co by nie mówić to przepis ten jest jednak trochę kontrowersyjny. Jakie znaczenie ma czy kierowca wyjedzie z boksów czy nie? I tak straci pozycję będąc w boksach. Jeśli tam już był i pojawiły się żółte flagi oraz SC na torze, to czemu ma czekać?? Przepis mówiący o zamknięciu boksów podczas wyjeżdżania SC na tor jest moim zdaniem niepotrzebny.
rafaello85
18.03.2008 09:08
Szu---> tu masz filmik obrazujący tę sytuację: http://www.youtube.com/watch?v=732AE4_eZNA
Szu
17.03.2008 10:52
Ok to się zgadza, zresztą to chyba widział każdy kto oglądał GP Kanady i wielkie brawa dla Roberta za to że się zatrzymał, gdyby tak zatrzymał się Hamilton to brytyjskie media ale nie tylko chwaliłyby go że aż ciężko to sobie wyobrazić ale mi chodziło raczej o te gwałtowne hamowanie bo nigdzie się z tym nie spotkałem a ktoś może widział i ciekawie to pewnie wyglądało, chętnie bym to zobaczył
rafaello85
17.03.2008 09:53
Szu---> tak jak napisał Ci marcinek__com tzn. rok temu podczas GP Kanady zapalone było czerwone światło przy wyjezdzie z boksu, Massa i Fisichella wyjechali, a Robert w ostatniej chwili to zauważył i zdołał wyhamować. Włoch i Brazylijczyk zostali za to zdyskwalifikowani. Na tym samym torze podobną sytuację miał Montoya w 2005r - też wyjechał przy czerwonym świetle i też dostał czarną flagę.
marcinek_com
17.03.2008 09:48
prawdopodobnie chodziło mu sytuację w GP Kanady, kiedy przez Safety Car zapalono czerwone światło przy wyjeździe z boksów, ale wtedy to właśnie tylko Kubica się zatrzymał. Więc nie wiem o co chodzi z Kubicą.
Szu
17.03.2008 09:18
impr wiesz coś więcej o przypadku Roberta? Kiedy to było, tak mi się wydaje że taka sytuacja mogła być tylko w Brazylii ale nie widziałem tego nigdzie
rafaello85
17.03.2008 07:49
Rubens powinien poruszyć jeszcze kwestię zakazu tankowania paliwa podczas neutralizacji. Ten chory przepis już chyba trzeci raz popsuł mu strategię:/
jędruś
17.03.2008 07:05
A na kierownicy nie ma światełka z sygnalizacje boksów ??? Przecież , mógł się spytać swojego inżyniera .... Powinni dać na ostatnim zakęcie jakieś elektroniczne flagi . To by wiele zmieniło .
kszyh2404
17.03.2008 06:51
robiłem bramy na weselach, moge i na GP ;)
piotrek74
17.03.2008 06:38
skopić się na nowym ECU i przejeżdża sie na czerwonym lub przegrywa się z Alonso -trzeba uprościć to ECU lub postawić panią z LIZAKIEM STOP
pro
17.03.2008 06:36
Niech by tylko spróbował wyjechać... :D:D:D
W
17.03.2008 06:26
Szlaban - w sumie niegłupi pomysł. Może też taki kolczasty łańcuch jak na przejściach granicznych - na pewno nikt by nie wyjechał na czerwonym. :-D
Jankes
17.03.2008 06:07
to może szlaban xD
diesel24
17.03.2008 05:34
Kubicy w uniknieciu wypadku niestety by to nie pomogło, wypadek mial przed dyskwalifikacją fisi i massy
impr
17.03.2008 05:25
Nie pomieszalo, po prostu nie dopowiedzial co sie stalo z Robertem. Pamietam jak na koncu alei bardzo ostro hamowal i ledwo sie zatrzymal przed linia koncowa pit lane, takze on tez mial problemy ze swiatlami :)
ToshibaUser
17.03.2008 05:21
No i z lollipop manem Rubens też powinien coś zrobić :) To chyba ten sam , którego miał Jenson w minionym sezonie ? Sporo paliwa się polało , całe szczęście , że bez krytycznych konsekwencji (ogień) .
Maraz
17.03.2008 05:18
No z Kubicą się Rubensowi troszkę pomieszało, ale Fisichella i Massa dostali DQ: http://www.f1wm.pl/php/rel_gen.php?dzial=0&rok=2007&nr=6. Ogólnie jednak Rubens dobrze gada - trzeba coś z tymi światłami zrobić.
patgaw
17.03.2008 05:13
Kubica wlasnie je zobaczyl w kanadzie (na nieszczescie) a fisichella i massa nie i dostali dq.