Kierowcy McLarena wezwani przez stewardów

Heidfeld i Alonso złożyli formalną skargę, że zostali spowolnieni podczas kwalifikacji
22.03.0810:54
Marek Roczniak
8164wyświetlenia

Kierowcy McLarena - Lewis Hamilton i Heikki Kovalainen zostali wezwani przez stewardów na torze Sepang po tym, jak Nick Heidfeld i Fernando Alonso złożyli formalną skargę, że zostali spowolnieni na swoich ostatnich okrążeniach w końcówce kwalifikacji.

Wszyscy kierowcy, oprócz Heidfelda i Alonso, którzy ukończyli swe szybkie okrążenia przed wywieszeniem flagi w szachownicę nie skorzystali z możliwości wykonania jeszcze jednego szybkiego okrążenia i bardzo powoli, oszczędzając paliwo toczyli sie do boksów, przez co nieco problemów sprawili właśnie Alonso i Heidfeldowi.

Niemiec szczególną uwagę zwrócił na kierowców McLarena, którzy jechali bardzo powoli po optymalnej linii wyścigowej, zmuszając go do jazdy zygzakiem. Pierwszych kilka zakrętów poszło gładko, ale potem trafiłem na kilka samochodów jadących bardzo wolno, które wracały do boksów. - powiedział kierowca BMW.

Najwyraźniej nikt im nie powiedział, że kwalifikacje nadal trwają. Przed czwartym zakrętem straciłem czas, ponieważ oba McLareny toczyły się po wyścigowej linii. Myślę, że kosztowało mnie to jakieś 0,2 sekundy, co mogło oznaczać, że zamiast siódmy byłbym trzeci. Nie mogłem jechać po takiej linii, po jakiej chciałem i co jeszcze ważniejsze, nie mogłem hamować w tym miejscu, w którym chciałem.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

62
deZZember
22.03.2008 03:17
Dlaczego Nick i Alonso złożyli formalną skargę? Czyż stewardzi nie mieli olewać skarg, tylko sami coś takiego wyłapywać?
duszek998
22.03.2008 01:44
jeżeli ma to się powtórzyć w Monako to będzie kiepsko Racja, co do problemów z q3 można spowalniać innych kierowców ale czy to jest uczciwe i sprawia to blokującym frajdę? Jeśli tak powinni zmienić zawód na Policjantów z drogówki (tam można blokować ile się chce i kogo się chce) oczywiście pisze wszystkich kierowcach nie tylko o dzisiejszych pooranych anty kierowach
macrocosm
22.03.2008 12:54
http://pl.youtube.com/watch?v=z3_GjtJ9SIY Ale długo pewnie nie poleży tam (na przyszłóść nie proście o filmiki tylko w youtube wklepcie np. "malaysia q3" i wyskoczy co ma wyskoczyć ;) Co do incydentu, ewidenta sprawa. No i nieoczekiwanie wyszedł kolejny problem z q3; spore pole do przekrętów a co będzie w Monaco...
Weni
22.03.2008 12:41
Modlitwy polskich kibiców zostały wysłuchane. Kierowcy Mcl 5 pozycji w dół. Oficjalnie już na f1.com można o tym przeczytać.
jaguar666
22.03.2008 12:11
Prawdę mówiąc, to kara im się należy. Nie tylko spowolnili Alonso i Heidfelda, ale również wprowadzili zagrożenie, bo Hiszpan i Niemiec musieli jechać w "uliczce" mając bolidy z prawej i lewej. Gdyby McLareny jechały, tak jak w tym momencie należało, to nie byłoby zagrożenia, a ta dwójka wykręciłaby lepsze czasy. Winę za to zapewne ponosi odpowiedzialność zespół, który nie przekazał kierowcom tak ważnej informacji. Gorzej, jeśli się okaże, że Hamilton i Kovalainen wiedzieli i z premedytacją tak się zachowali. Zgodnie ze sztuką powinni, zostać ukarani przynajmniej skasowaniem czasów z Q3. Jak to się skończy? HAM w zeszłym roku dwa czy trzy razy jechał już w środku czy na końcu stawki i tam pozostawał do końca, nie był wstanie walczyć z innymi.
Huunreh
22.03.2008 11:57
http://www.autosport.com/news/report.php/id/66021
ice_man_86
22.03.2008 11:54
http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php?fes_art_id=34263
seba_d
22.03.2008 11:52
@psychocowboy skąd masz to info?
gaga
22.03.2008 11:47
a jednak jest na tym świecie jakaś sprawiedliwość :D
psychocowboy
22.03.2008 11:45
"Lewis Hamilton and Heikki Kovalainen have each been moved five places down the grid for blocking rival drivers in qualifying for the Malaysian Grand Prix."
Pussik
22.03.2008 11:33
Alonso stracił więcej od Heidfelda, bo niemiec zdązył jeszcze zjechać do prawej przed wzięciem zakrętu. Ma ktoś filmik jak to wyglądało z punktu widzenia Alonso?
duszek998
22.03.2008 11:14
to Ham na 100% przejechał przed nosem bolidu Reno Kovalainen był z przodu
rafaello85
22.03.2008 11:07
Zgadza się - obydwa McLareny były na optymalnej lini. Na pewno Heidfeld stracił przez to trochę czasu. Zawsze przyznawanie kary za takie coś jest dyskusyjne, ale skoro w przeszłości tak robiono, to teraz sędziowie też powinni być konsekwentni! Chociaż ja nie bardzo wierzę w to, że uznają winę kierowców McLarena...
ToshibaUser
22.03.2008 11:01
@A-J-P Dokładnie . Chociaż tutaj to raczej słowem fetyszem jest Lewis Hamilton , a nie McLaren ;) he he he he Ot i całe wyjaśnienie skąd to poruszenie ;) Ciekawe , czy gdyby w McLarenie dalej jeździł Kimi , teraz razem z Heikim też było by tyle gadania ?
seba_d
22.03.2008 11:00
faktem jest to że jakby innych zespołów szwendali się tak po torze to już dawno były by kary, a jakby McL byłby poszkodowany to kara była by w 5min.
Leo_kr
22.03.2008 10:54
Tym który przejechał w poprzek toru był na 95% HAM Pierwszy z zawodników nie ma żółtego kasku co widać dość wyraźnie
wampirek66
22.03.2008 10:45
chciałem to napisac do 4 stronki ale zanim napisałem to juz 5 była;] a i myśle ze nie bedzie juz zadnych przesunięc tylko co najwyżej kary pienięzne dla teamu w Woking
duszek998
22.03.2008 10:44
to już wiemy wampirek66 teraz czekamy na decyzję sędziów
wampirek66
22.03.2008 10:42
zgadzam sie oglądałem wszystko bardzo dokładnie i Heidfeld aby osiągnąc dobry czas musiał unikac samochodóm McLarena a inne auta między innymi R.Kubicy jechało dośc doleko od optyymalnej linii wyscigowej.I jeszce jedno oglądajcie kilka razy i przemyslcie to zanim cos napiszecie
duszek998
22.03.2008 10:41
szczerze to stajnia z Woking ma tylko dobre bolidy to kierowcy nic ciekawego nie pokazują w słabszych już by opadli na dno
ergie
22.03.2008 10:40
Myślę, że jak Heidfeld jedzie kwalifikacje powinien być całkowity zakaz poruszania się po torze innych bolidów, a tuż przed jego przejazdem obsługa toru powinna nagumowywać nawierzchnię gumkami do mazania. Temu facetowi ciągle coś od wielu lat przeszkadza być najlepszym.
A-J-P
22.03.2008 10:39
to jest takie gadanie - dobrze powiedzial kimas1 - dajcie to zalatwic sedziom. A takie szukanie dziury w calym jest smieszne. Teraz to jest tylko haslo - mak - i juz jest burza. mnie to bawi :) psychoza jakas sie zrodzila ;)
duszek998
22.03.2008 10:37
Farina nie mogą do tankować bolidów samochody są tej chwili zabezpieczone, takie są przepisy, nic nie ma tutaj o tym że jeżeli zostaną przesunięci mogą do tankować bolid
Clydebarrow
22.03.2008 10:37
@A-J-P Mam wrażenie, że na siłę "siejesz wiatr". Jeśli obejrzysz film kilkanaście razy, zobaczysz, że HEI i ALO mają rację: oba MacLareny jechały po zewnętrznej zakrętu, w związku z czym HEI musiał zjechać do środka toru i wszedł w zakręt nieoptymalną linią. Dodatkowo, po jego przejeździe jeden z geniuszy MacLarena (chyba KOV, ale nie dam sobie nic uciąć) przejechał w poprzek toru, aby ustawić się za KUBem). Z jednej strony pewnie wpadł na to, że blokuje optymalną linię, z drugiej - wyskoczył przed nos ALO, który pewnie nieco się zdziwił, bo na zegarku miał koło 250 km/h. Ale pewnie skończy się tak, że nikomu włos z głowy nie spadnie... Panowie Dennis i Ecclestone za bardzo się lubią (jakby powiedział klasyk, to "układ" i "oligarchia")...
hawaj
22.03.2008 10:37
@Luki F1 - Jak mogą zwalić na Kubicę jeżeli jechał po nieużywanej części toru? Tylko Kubica i Massa jechali prawidłowo !!
duszek998
22.03.2008 10:36
Luki F1 jeżeli poszłoby oś na Kubicę to założę się że szefostwo BMW powiedziałoby ze to McLaren jechały linia wyścigu a nie bolid naszego zawodnika
Farina
22.03.2008 10:36
Maki chyba dostaną -10 na starcie, ale czy w tym przypadku mogą dotankować bolidy ?
kimas1
22.03.2008 10:35
A-J-P w info obok masz jeszcze 3 powtórki kwalifikacji, oglądnij sobie a później komentuj. Tylko Hamilton i Kovalainen w chwili wyprzedzania ich przez Heidfelda byli na optymalnej lini jazdy niemca. Być może że inni zawodnicy też w jakimś momencie byli ale na pewno nie w momencie ich wyprzedzania. Daj to ocenić spokojnie sędziom
Luki_F1
22.03.2008 10:34
Pewnie by na Kubice też coś zwalili ale Heidfeld z Kubicą są w zespole a Alonso też coś chyba ma do maka :D.Ale mimo to to tylko kubek sie prawidłowo zachował.
duszek998
22.03.2008 10:33
Ty też nie chciałbyś jechać szybko żeby po 10 okrążeniach zjechać do boksów na pierwszy pit stop. Pechowo trafili ale trzeba im przyznać McLareny mogły jechać za bolidem BMW
Czechoslowak
22.03.2008 10:33
Mimo że jestem sympatykiem Maka, to uważam iż obaj kierowcy tego teamu powinni dostać karę, przynajmniej 5 pozycji w dół. Nie dość bowiem, że jechali optymalną linią blokując Heidfelda i Alonso, ale do tego stwarzali olbrzymie niebezpieczeństwo, ponieważ mniej więcej na tej samej wysokości co oni jechał Kubica (prawidłowo- po "nieużywanej" części toru") i miejsca dla Heidfelda pozostało naprawdę niewiele. Swoją drogą brawa dla Niemca jak i dla Alonso za zachowanie zimnej krwi...
Jankes
22.03.2008 10:33
A-J-P, nie wiem co bierzesz, ale weź lepiej to odstaw, a może ty tak po prostu masz? Massa jak i Kubica byli jednymi z tych, którzy myśleli i zjechali na "nieużywaną" część toru, aby nie przeszkadzać tym, którzy jeszcze postanowili poprawiać czas, a takie 2 Maki jechały jak święte krowy jakby nigdy nic, po optymalnej linii
duszek998
22.03.2008 10:31
to Kovalainen czy Ham zjechał za Roberta bo nie pamiętam
A-J-P
22.03.2008 10:31
to to ja wiem ,ze ze wzgledu na paliwo - ale to bez sensu wyszlo
duszek998
22.03.2008 10:30
A_J_P to ze względu na to by jak najemnej spalić paliwa w dojeździe do boksów (w związku z nowymi przepisami samochody wyruszają w wyścigu z taka ilością paliwa jaka będą mieć na koniec Q3)
TobaccoBoy
22.03.2008 10:30
A-J-P, popatrz na to: http://pl.youtube.com/watch?v=z3_GjtJ9SIY Lewis nie zdążył zjechać, a Kubek był po za optymalną linią jazdy. Za o wiele mniejszą ***ołę lata temu Ferdka ukarali na Monzy unieważnieniem kilku okrążeń mierzonych.
A-J-P
22.03.2008 10:28
ja powiem tak to w ogole bylo debilne u wszystkich mieli jeszcze czas do konca qual i 8 kierowcow dalo sobie spokoj i jechali wolno. smiech na sali
Qnik
22.03.2008 10:26
A-J-P - jednak przy takim wejściu w zakręt musiał wcześniej wdepnąć na hamulec, bo jechał zygzakiem...
duszek998
22.03.2008 10:24
jeżeli Ham nie dostałby kary a arę dostałby Kovalainen to wiadomo że będzie faworyzowanie Anglika. Mam nadzieje że nie będą się tłumaczyć tym ze zjeżdżali z optymalnej linii na bok toru. Zresztą to było chamskie zachowanie kierowców McLarena dopiero po manewrze wyprzedzenia jeden z bolidów McLarena zjechał z optymalnej linii
A-J-P
22.03.2008 10:24
zobacz lepiej dokladnie jak to bylo i kto w ktorym momencie jechal poi optymalnej linii bo kazdy z nich przez pewien czas jechal i zarowna nick jak i alonso trofili na roznych kierowcow ktorzy jechali po optymalnej linii
Qnik
22.03.2008 10:23
A-J-P - ale McLareny były przed resztą i jechały w miejscu dohamowania, przez co Heidfeld składał się w zakręt ze środka... zresztą tu to ładnie widać: Heidfeld disturbed by McLaren's drivers in Malaysia
kamiss
22.03.2008 10:22
@AJP: Hamilton i Kovalainen jechali po best line.. reszta spokojnie z boku i nie przeszkadzala
byczek_1988
22.03.2008 10:21
chyba jeszcze mocno spales rano, TYLKO McLaren'y jechaly po optymalnej linii jazdy...
zgf1
22.03.2008 10:20
A-J-P zobacz gdzie Kubek jechal: http://uk.youtube.com/watch?v=z3_GjtJ9SIY
ice_man_86
22.03.2008 10:20
@bolekse Nie wiem w takim razie jakie kwalifikacje oglądałeś. W miejscach na torze zarówno Kmi, Massa i Robert nie jechali po optymalnej lini, natomiast przed dohamowaniem do prawego zakrętu McLareny były na optymalnej lini.
A-J-P
22.03.2008 10:18
o czym wy gadacie ? jaka kara? jak kara to dla calej piatki: hamilton,heiki,kimi,,massa,kubica. cala piatka jechala obok siebie.
ToshibaUser
22.03.2008 10:13
To może być bardzo znacząca decyzja : jeżeli McLareny zostaną przesunięte na starcie do tyłu , to Kimi ma zwycięstwo prawie murowane ; jeżeli zostaną przesunięte Mac-i i Kimiemu pójdzie silnik wtedy zwycięstwo będzie w zasięgu Roberta lub Nicka ( zespół pewnie tak ustawi strategię ,aby to Nick wygrał ) . Jeżeli natomiast względem McLarenów nie zostaną wyciągnięte żadne konsekwencje to walka rozegra się na torze między Kimim i Lewisem .
duszek998
22.03.2008 10:12
andy nie tylko Heidfeld ale i Alonso musiał mocno jechać zygzakiem
bolekse
22.03.2008 10:10
no wlasnie Kubica i Ferrari nie jechali po optymalnej lini jazdy a to jest spora różnica
piotrek74
22.03.2008 10:10
jakby to był Robert sprawy by nie było----- powiedziano by że to Pech Jestem bardzo ciekaw czy będzie kara sadektom--popieram pragnę zobaczyć Lewisa w środku stawki (może się pogubi jak Masa)
andy
22.03.2008 10:10
jesteście pewni że Heitfeld robił slalom między Mclarenami?
Domski93
22.03.2008 10:10
Moim zdaniem powinni dostać kare przesunięcia o 5 pozycji. Kubica z 2 linii heh oby.....
przemo31
22.03.2008 10:09
Ok Andy Kubica też się "pałętał" po torze, ale jakbyś nie zauważył to informuję że jechał innym torem niż mclareny. Innym znaczy nie tym optymalnym.
ice_man_86
22.03.2008 10:08
@andy Ferrarki i Kubica nie jechali optymalną linią
Xamil
22.03.2008 10:08
Calę szczęście że nie oskarżył jeszcze Roberta przecież "on też zapomniał że trwają kwalifikacje" ... żal ;]
Ramzi
22.03.2008 10:06
Fakt ,Heidfeld ma mniej w baku i powinien byc szybsyz od Kubicy ,jednak Alonso mial jeszcze gorzej jak on.Hiszpan nawet nie mogl wrocic na idealna linie ,bo tam stal Kova i musial wczesniej hamowac i brac mniejszy luk do zakretu.
owca
22.03.2008 10:05
nie wierze zeby Ham został ukarany przez stewardów. nawet jesli sedziowie stwierdza jego wine to co najwyzej dadzą mu pewnie jakieś upomnienie/pouczenie czy cos takiego ;P ale Koval niestety nie ma takiego układy z FIA, więc on moze sie spodziewać cofnięcia jutro na starcie o 5 pozycji :>
andy
22.03.2008 10:05
zapomnieli jeszcze dodać, ze Kubica i ferrari też tam się pałętały po torze. ale teraz wszystko najlepiej zwalić na McLareny
Wrzatek
22.03.2008 10:04
Nie zobaczymy. Bernie przecież jest prezydentem :/.
Bart2005
22.03.2008 10:03
Ciekawe jaka będzie kara, a raczej o ile pozycji zostaną przesunięci.
duke_of_bordeoux
22.03.2008 09:59
w razie uznania ich winy wyścig będzie bardzo ciekawy :D wreszcie zobaczymy Lewisa ścigającego się z wolniejszymi bolidami :)
sadektom
22.03.2008 09:56
no to teraz wyjdzie czy sa bezkarni i maja immunitet na sezon 2008 od FIA.