WTCC: Chevrolet liczy na więcej szczęścia w Meksyku

Przedstawiamy także balasty przydzielone kierowcom po pierwszych dwóch wyścigach sezonu
02.04.0811:46
Mariusz & Qnik
1739wyświetlenia

Chevrolet oczekuje na dobre wyniki w czasie zbliżającej się eliminacji WTCC. Zespół poszerzył swój program testowy w Hiszpanii, w ramach którego udział wzięli kierowcy: Nicola Larini, Robert Huff, Alain Menu. Otrzymają oni teraz najlepszy z możliwych pakietów, aby zdobyć pierwsze punkty w tym sezonie dla ekipy.

Oczekuję, że w wyścigu w Puebla wypadniemy dobrze. Chociaż rezultaty tego nie pokazują, pierwsze dwa wyścigi w Brazylii udowodniły, że jesteśmy konkurencyjni. Cieszę się, że możemy walczyć o miejsca na podium. - powiedział Larini.

Huff dodaje, że wyścig w Meksyku będzie ciężki: Meksyk będzie najtrudniejszym wyścigiem, ale przygotowanie samochodu zawsze było dobre z naszej strony. Cała nasza trójka będzie ścigała się w warunkach, gdy żaden z nas nie będzie miał dodatkowego balastu. Wierzymy gorąco, że uda nam się ukończyć wyścig na pozycjach, na które zasłużyliśmy w Brazylii. Musimy po prostu dać z siebie wszystko i naciskać.

Menu zgadza się z kolegami: Sądzę, że byliśmy w stanie wrócić do domu z Brazylii, mając jedno podium. Na nieszczęście nie zdobyliśmy ani jednego punktu i teraz musimy przynajmniej zapunktować. Ostatnim razem pokazaliśmy, że Lacetti to auto zdolne do jazdy w czołówce, więc pozostaje nam jedynie trzymać się na torze z dala od kłopotów.

Podczas wyścigów w meksykańskim mieście Puebla, które odbędą się już 6 kwietnia użyty zostanie po raz pierwszy zmieniony system przydzielania balastów. Zgodnie z tegorocznym regulaminem, balast zostaje przydzielony dziesiątce najlepszych kierowców zeszłego weekendu. Został on wyliczony na podstawie zajętych miejsc i zdobytych punktów, a maksymalnie może wynieść 70 kg.

Balasty przed wyścigami w Meksyku
KierowcaNar.ZespółBalast (kg)
1Yvan MullerSEAT Sport44
1Gabriele TarquiniSEAT Sport44
1Andy PriaulxBMW Team UK33
1Jorg MullerBMW Team Germany26
1Rickard RydellSEAT Sport20
1Felix PorteiroBMW Italy-Spain14
1Augusto FarfusBMW Team Germany3
1Tom CoronelSUNRED2
1Jordi GeneSEAT Sport1
1Olivier Tielemans*Wiechers-Sport1
Z czołówki najlżejsze będą Chevrolety, których kierowcy - Menu, Larini i Huff - zaliczyli fatalny weekend w Kurytybie. W pierwszym wyścigu żaden z nich nie dojechał do mety, a w drugim jedynie Menu udało się załapać do pierwszej dziesiątki. Największy balast otrzymają tymczasem kierowców Seatów z silnikiem turbodiesel - Yvan Muller i Gabriele Tarquini.

WTCC pojawi się ponownie w Meksyku po roku przerwy. Ostatnio zwyciężali tu Salvadore Tavano i Augusto Farfus - obaj za kierownicą Alfy Romeo. W najbliższych dwóch wyścigach nie zobaczymy jednak ponownie zespołu N-Technology, który przełożył swój debiut z Hondą Accord w WTCC na pierwszą europejską rundę sezonu w Walencji.

Źródło: TouringCarTimes.com

KOMENTARZE

3
rannt
03.04.2008 07:33
"Chociaż rezultaty tego nie pokazują, pierwsze dwa wyścigi w Brazylii udowodniły, że jesteśmy konkurencyjni" grunto to wiara w siebie! przecież wiara nie musi opierać się na niczym realnym ;)
Maraz
02.04.2008 10:22
Błąd poprawiony.
TobaccoBoy
02.04.2008 09:55
Po roku przerwy, a poprzednim roku rundę przeniesiono do Szwecji z powodu złej nawierzchni w Puebli...