DTM: Premat chce dołączyć do grona zwycięzców w 2008

Tymczasem został już potwierdzony powrót do DTM byłego kierowcy F1 - Christijana Albersa
08.04.0818:53
Mariusz & Maraz
1841wyświetlenia

Po obiecującym debiucie w sezonie 2007, Alexandre Premat chce teraz dołączyć do ścisłej czołówki w DTM. W swoim drugim sezonie startów w tej klasie wyścigowej Premat pragnie regularnie zajmować miejsca w pierwszej piątce kierowców na mecie każdego wyścigu. Chce też odnieść pierwsze zwycięstwo i ma zamiar dokonać tego prowadząc Audi A4 w specyfikacji na rok 2007.

Poprzedni sezon Francuz miał dosyć udany. Ukończył go co prawda dopiero na jedenastej pozycji w klasyfikacji indywidualnej, ale udało mu się błysnąć w kilku eliminacjach. Były kierowca GP2 Series zdobył 13 punktów i teraz deklaruje, że w kolejnym sezonie, który rozpoczyna się już w najbliższy weekend, chce osiągnąć znacznie więcej.

Cieszę się bardzo z tego, że w końcu ponownie będziemy się ścigać. - powiedział kierowca Audi Sport Team Phoenix. W tym roku ścigam się dla Audi w DTM i w LMS. Moje cele w DTM są jasne: w kwalifikacjach i w wyścigach chcę zajmować regularnie miejsca w pierwszej piątce. Samochód ma spory potencjał - w końcu Audi wygrało mistrzostwa w zeszłym roku - i co za tym idzie, ja również chcę wygrywać wyścigi. Byłem dość blisko zwycięstwa już w Zandvoort.

Alex ma 25 lat, a w dniu kwalifikacji do pierwszego wyścigu tego sezonu na torze Hockenheim skończy 26. Francuz nie uważa, że starty w dwóch różnych seriach jednocześnie sprawią, że będzie miał przewagę, ale z podekscytowaniem oczekuje na to nowe wyzwanie i na współpracę z nowym partnerem zespołowym Oliverem Jarvisem.

Nie wydaje mi się, aby (uczestnictwo w dwóch seriach) dawało mi przewagę. Audi A4 z DTM różni się znacząco od Audi R10 TDI, którym ścigamy się w Le Mans Series. Zupełnie inny jest chociażby balans samochodu. Oczywiście, zdobywam spore doświadczenie, co jest zawsze dobre, ale muszę za każdym razem muszę przyzwyczajać się do auta.

Nowy samochód DTM jest łatwiejszy w prowadzeniu (niż ten, jaki miałem rok temu). Jest bardziej stabilny, zarówno jeśli chodzi o hamowanie, jak i przyspieszenie na wyjściu z zakrętów, no i jego maksymalna prędkość jest większa. Podsumowując: moje wrażenie odnośnie tego samochodu jest bardzo dobre. To dobra podstawa do realizacji moich planów.

Z Oliverem zapoznałem się podczas obozu treningowego. To przyjemny facet i szybki kierowca. Wygrał wyścig Formuły 3 w Makau, a to może się stać jedynie wtedy, gdy jesteś szybkim kierowcą. Postaram się mu pomóc w rozwoju na tyle, na ile będzie to możliwe, tak jak czynił to Christian (Abt - były partner w zespole) w zeszłym roku, chociaż z drugiej strony raczej nie będzie potrzebował zbyt wiele moich rad. Wie doskonale, co trzeba robić.


Na koniec warto dodać, że został już potwierdzony powrót do DTM byłego kierowcy F1 - Christijana Albersa, który zgodnie z przewidywaniami dołączy do Katherine Legge w zespole Audi Team Futurecom-TME.

Albers startował w DTM w latach 2001-2004 za kierownicą Mercedesa, zdobywając w 2003 roku tytuł wicemistrza. W kolejnym roku zajął trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców, by na rok 2005 przenieść się do F1. Jego kariera w najwyższej klasie motosportu zakończyła się jednak w połowie ubiegłego roku po pamiętnym incydencie z "wężem" w GP Francji.

Teraz Holender będzie miał okazję odbudować swoją reputację. Christijan to mocna, ambitna osobowość, która swoim doświadczeniem z pewnością popchnie zespół do przodu. - powiedział przedstawiciel zespołu. Zespół Futurecom-TME jest zadowolony, że ma tak obiecującą kombinację kierowców na nowych sezon.

Lista startowa Deutsche Tourenwagen Masters na sezon 2008
@NrKierowcaNar.  ZespółSamochód
1Mattias EkströmAudi Sport Team Abt SportslineAudi A4 DTM (2008)
2Martin TomczykAudi Sport Team Abt SportslineAudi A4 DTM (2008)
3Bruno SpenglerMercedes-Benz Team HWAAMG Mercedes-Benz C-Klasse (2008)
4Paul di RestaMercedes-Benz Team HWAAMG Mercedes-Benz C-Klasse (2008)
5Jamie GreenMercedes-Benz Team HWAAMG Mercedes-Benz C-Klasse (2008)
6Bernd SchneiderMercedes-Benz Team HWAAMG Mercedes-Benz C-Klasse (2008)
7Gary PaffettMercedes-Benz Persson MotorsportAMG Mercedes-Benz C-Klasse (2007)
8Mathias LaudaMercedes-Benz Persson MotorsportAMG Mercedes-Benz C-Klasse (2007)
9Tom KristensenAudi Sport Team AbtAudi A4 DTM (2008)
10Timo ScheiderAudi Sport Team AbtAudi A4 DTM (2008)
11Ralf SchumacherMercedes-Benz Mücke MotorsportAMG Mercedes-Benz C-Klasse (2007)
12Maro EngelMercedes-Benz Mücke MotorsportAMG Mercedes-Benz C-Klasse (2007)
14Alexandre PrématAudi Sport Team PhoenixAudi A4 DTM (2007)
15Oliver JarvisAudi Sport Team PhoenixAudi A4 DTM (2007)
16Susie StoddartMercedes-Benz Team PerssonAMG Mercedes-Benz C-Klasse (2007)
18Mike RockenfellerAudi Sport Team RosbergAudi A4 DTM (2007)
19Markus WinkelhockAudi Sport Team RosbergAudi A4 DTM (2007)
20Katherine LeggeAudi Futurecom TMEAudi A4 DTM (2006*)
21Christijan AlbersAudi Futurecom TMEAudi A4 DTM (2006*)
Źródło: Crash.net, Crash.net

KOMENTARZE

2
Maraz
08.04.2008 05:30
No właśnie z tymi dwuletnimi samochodami nie ma pewności, bo do tej pory na oficjalnej stronie DTM pisze, że ma to być Audi z 2006.
jędruś
08.04.2008 05:06
I bardzo dobrze , że w tym roku w DTM nie będzie już samochodów dwuletnich . Albers z pewnością zasługuje na roczniaka i nim każdy będzie mógł się liczyć nawet w walce o zwycięstwo . Prémat jak się rozkręci to jest naprawdę silnym kierowcą . Jest równy co pokazywał w GP2 reprezentując ART Gran Prix w latach 2005-2006 . Ta, pokazywał , że może być lepszy od obecnych kierowców F1 . Nie udało mus się wtedy związać z żadnym zespołem F1 jako tester . Szkoda . 5 pozycja w mistrzostwach dała by mu wiele , ale będzie w tym roku bardzo trudna do uzyskania . Natomiast Jarvisa bym się obawiał . Wprawdzie to jego pierwsze samochody turystyczne , ale już robi dobre rezultaty . W F3 był genialny i może być taką rewelacją jak Green czy di Resta w tamtym roku . Wierzę w chłopaka i teraz ma nareszcie szanse dobrymi wynikami pozyskać pożądnego sponsora i wkroczyć do GP2 .