BMW może nie użyć pokryw kół w każdym wyścigu
Renault planuje tymczasem wprowadzenie na torze Silverstone nowego zawieszenia do R28
29.05.0810:08
4380wyświetlenia

W Monako BMW Sauber był ostatnim zespołem Formuły Jeden, który zastosował aerodynamiczne osłony kół w swoich autach. Jednakże dyrektor techniczny niemieckiego zespołu Willy Rampf przestrzegł, że jak dotychczas jedynie na kilku torach osłony te - zamontowana jedynie na przednich kołach F1.08 w Monako - przynoszą korzyści.
Rezultaty uzyskiwane dzięki osłonom kół nie są powtarzalne.- zacytował wypowiedź Rampfa niemiecki Auto Motor und Sport. Ferrari było pierwszym zespołem, który zastosował osłony przednich kół. Nie obracają się one, gdyż są przymocowane bezpośrednio do piasty koła.
Tymczasem Renault podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii w lipcu będzie ścigało się znacząco zmodernizowanym samochodem R28. Hiszpańska gazeta Diario AS donosi, że kolejnym krokiem naprzód w zakresie ulepszenia auta na sezon 2008 podczas najbliższych testów w Barcelonie będzie zmodernizowane tylne zawieszenie, które zostanie po raz pierwszy użyte w warunkach wyścigowych w Silverstone.
Inżynierowie mają nadzieję, że zmiana zaowocuje uzyskaniem przewagi 0,2 sekundy na okrążeniu. Jak dodaje gazeta, ma to zaradzić problemowi najczęściej zgłaszanemu przez Fernando Alonso, który wynika z braku kontroli trakcji. Renault jest obecnie na siódmej pozycji w klasyfikacji konstruktorów z dorobkiem 9 punktów. W tym samym czasie w ubiegłym roku zespół miał na koncie 21 punktów.
Źródło: F1-Live.com
KOMENTARZE