Whiting zadowolony z prac budowlanych w Walencji

W przyszłym tygodniu rozpocznie się decydująca faza prac - zostanie położony asfalt
29.05.0812:31
Marek Roczniak
2761wyświetlenia

Dyrektor wyścigów z ramienia FIA - Charlie Whiting przeprowadził wczoraj inspekcję prac przygotowawczych do inauguracyjnego wyścigu Formuły Jeden na ulicznym torze w Walencji, który odbędzie się 24 sierpnia.

Whiting pochwalił organizatorów za skrupulatność prac budowlanych i stwierdził, że w przeciwieństwie do innych obiektów ulicznych, Valencia Street Circuit oferować będzie poziom bezpieczeństwa porównywalny z tym, jaki jest spotykany na zwykłych torach wyścigowych.

W przyszłym tygodniu rozpocznie się decydująca faza prac budowlanych - zostanie położony asfalt, a następnie rozpocznie się montaż elementów, które stworzą ostateczny wygląd toru: barier ochronnych i trybun mających pomieścić 112,771 kibiców. Bilety zostały wyprzedane już ponad miesiąc temu.

Carlos Beltran z Real Federacion Espanola de Automoviliso (RFEdA) powiedział: To bardzo szybki tor, na którym kierowcy będą mogli przekroczyć 300 km/h w czterech miejscach. Układ jest bardzo przyjemny, bardzo szybki i bardzo nowoczesny. Będziemy też mieli bardzo dobry asfalt. Projekt toru jest pierwszej klasy, a prace postępują zgodnie z planem - wykonane są już 2/3 prac.

Źródło: ValenciaStreetCircuit.com

KOMENTARZE

9
rafaello85
29.05.2008 08:05
Ciekaw jestem jak ostatecznie będzie wyglądał ten tor i czy wyścig, które będąna nim rozgrywane zaciekawią kibiców.
jędruś
29.05.2008 07:17
Budowa idzie im szybko i pewnie tor będzie ciałkiem ciekawy . Zobaczymy jak będzie z tym bezpieczeństwem .
K
29.05.2008 07:09
@ George - chyba nie myślisz, że w tym roku powstaną wszystkie stadiony i autostrady? Budowa stadionów we wszystkich miejscach już się rozpoczęła, jedynie w Wawie dopiero się paluje a faktyczna budowa zacznie się w październiku. A nawiązując do tematu - mam nadzieje, że żadni zieloni, ani eksperci UE sie nie będą dalej doczepiać o poziom hałasu. Przecież F1 jest po to, żeby było głośno. Poza tym to nie będzie całoroczny hałas, tylko raz w roku na weekend, może kilka -jeżeli coś innego tam będzie jeszcze startowało.
impr
29.05.2008 02:19
George-jeden nowy stadion podobno juz jest ;)
George
29.05.2008 11:59
W Hiszpanii zdążą na pewno, to nie to co Polska gdzie ja i tak wątpie że wybudują jaki kolwiek stadion jak, autostrad nie umieją zbudować
Szkot
29.05.2008 11:46
A my się śmiejemy że z naszymi stadionami skończą na ostatnią chwilę...
Ahmed
29.05.2008 11:20
Jezeli cos sie tam dzieje to strzele kilka fotek za jakis tydzien Tam gdzie bedzie wyscig sa normalnie kilkupasmowe ulice wiec na pewno bedzie szerzej niz w Monako Poza tym: Minimum width on home straight 15 metres Minimum width on rest of track 12 metres
Falarek
29.05.2008 11:10
Przyzwyczailiśmy się że tor uliczny musi być pokroju Monaco czyli wąsko i wolno ale nie koniecznie musi tak być. Takie Melbourne tez w zasadzie jest torem ulicznym bo jest polożony w mieście i po części trasy odbywa się normalny ruch ale swoją charakterystyką i szerokością nie odbiega zbytnio od zwykłych torów drogowych i tak może być z Valencią.
hawaj
29.05.2008 10:55
Jakoś nie przekonuje mnie połączenie słów "... 300 km/h w czterech miejscach", "...bardzo szybki tor" , "tor uliczny" , "...poziom bezpieczeństwa porównywalny z tym, jaki jest spotykany na zwykłych torach wyścigowych" Wydaje mi się że w naturze, takie połączenie nie występuje :-)