Więcej szczegółów na temat nowych zasad dotyczących SC
Każdy kierowca będzie miał wyświetlony na desce rozdzielczej minimalny czas okrążenia
14.06.0815:41
3570wyświetlenia
Menedżer sportowy zespołu Renault - Steve Nielsen ujawnił kilka szczegółów na temat nowego oprogramowania w standardowej elektronice bolidów (ECU), które ma umożliwić zmianę przepisów związanych z wyjazdem na tor samochodu bezpieczeństwa (SC) podczas wyścigu.
Według obecnych, dość kontrowersyjnych zasad na początku każdej neutralizacji wyścigu boksy są automatycznie zamykane aż do momentu, gdy wszystkie bolidy znajdą się blisko siebie za SC. Jeśli komuś kończy się paliwo i musi zjechać na tankowanie w momencie, gdy boksy są jeszcze zamknięte, czeka go później kara 10-sekundowego postoju w boksach.
Zamykanie boksów zostało wprowadzone po to, aby wyeliminować swoisty wyścig do boksów tuż po wyjeździe SC, kiedy na torze jest niebezpieczna sytuacja. Nowe oprogramowanie, które jest sprawdzane na testach w Barcelonie w tym tygodniu, ma umożliwić kontrolowanie szybkości bolidów tuż po wyjeździe na tor SC bez konieczności zamykania boksów. W ten sposób kierowcy, którym kończy się akurat paliwo nie będą już karani, a poziom bezpieczeństwa nie ulegnie pogorszeniu.
O nowym systemie Nielsen powiedział:
Kierowca będzie miał wyświetlony na desce rozdzielczej czas okrążenia, od którego nie może pojechać szybciej. Potem będzie miał pięć sekund na wciśnięcie guzika i potwierdzenie, że widział komunikat i od tego momentu będzie podlegał minimalnemu czasowi okrążenia. To pozwoli mieć pewność, że samochody będą jechały z relatywnie wolną prędkością.- powiedział Nielsen oficjalnej stronie zespołu Renault.
Nowy system ma być także wypróbowany podczas treningów w Grand Prix Francji, jednak Nielsen ostrzega, że będzie to tylko zwykły eksperyment, mający na celu pokazanie kierowcom, jak to działa, a z wprowadzeniem go w życie zespoły nie powinny się zbytnio spieszyć.
Jeśli eksperyment okaże się sukcesem, to wtedy wprowadzimy to do regulaminu jako odpowiedni zapis. Jednakże jeśli mam być szczery, to jest to coś, co według mnie powinno zostać wprowadzone dopiero na sezon 2009.- dodał Nielsen.
Źródło: F1-Live.com
KOMENTARZE