Alonso i Piquet czekają na wyścig w Hockenheim

Przedstawiamy wywiad z kierowcami Renault dotyczący poprzedniego i najbliższego wyścigu
16.07.0810:27
Bartosz Pyciarz
2065wyświetlenia
Zespół Renault przygotowuje się do dziesiątej rundy mistrzostw świata Formuły 1 - Grand Prix Niemiec. Fernando Alonso zgromadził jak na razie 13 punktów i jest dziewiąty w klasyfikacji generalnej, a jego partner z zespołu Nelson Piquet Jr zdobył dwa punkty i jest dopiero 18. Francuska stajnia w klasyfikacji konstruktorów zajmuję siódmą lokatę.

Wywiad z Fernando Alonso


Grand Prix Wielkiej Brytanii odbyło się w straszliwych warunkach pogodowych, ale ty zapewniłeś sobie kolejne trzy punkty. Jakie masz odczucia po tym wyścigu?
Powiedziałem, że kiedy spadnie deszcz, to wszystko się może zdarzyć i okazało się, że tak właśnie było. To był trudny wyścig, w zmiennych warunkach pogodowych, a także nie wybraliśmy najlepszego rozwiązania dotyczącego wyboru opon podczas mojego pierwszego postoju. Po tym moje opony szybko się zużyły i kontrolowanie bolidu stało się bardzo trudne, szczególnie pod koniec wyścigu. Prawdopodobnie mogliśmy uzyskać tutaj lepszy wynik, ale zdobyłem trzy punkty, które są niezwykle ważne dla zespołu w klasyfikacji.

Dotarliśmy do połowy sezonu. Jak widzisz rywalizację w drugiej części mistrzostw?
Ważne dla nas jest kontynuowanie poprawy, ponieważ chcemy silnie zakończyć ten sezon i mieć kilka dobrych wyścigów. W tym momencie nie jesteśmy w takiej formie, jak najlepsze zespoły, ale ciągle podejmujemy dobre decyzje. Zespół ciężko pracuje i ja również będę dalej dawał z siebie wszystko.

Grand Prix Niemiec powraca w tym roku na Hockenheimring. Jakie wyzwania stawia ten tor?
To jest bardzo męczący fizycznie tor dla kierowców. Może być także dość ciepło, co może utrudnić sprawę zespołom. Jeśli chodzi o samochód, to niezbędna jest dobra prędkość w linii prostej, ale nie tak bardzo, jak miało to miejsce na tym torze w przeszłości, zanim został przebudowany. W wolnych zakrętach przyczepność jest zawsze bardzo słaba, ale częściowo można to nadrobić poprzez dobre ustawienia mechaniczne i samochód, który jest łatwy w prowadzeniu. Aby być szybkim na Hockenheim, znalezienie właściwego kompromisu jest zawsze bardzo trudne.

Czy sądzisz, że R28 może pokazać się tutaj z dobrej strony?
Jeździliśmy w Niemczech przez trzy dni w zeszłym tygodniu, aby móc poprawić ustawienia samochodu, tak więc możemy przystąpić do wyścigu w najlepszej możliwie formie. Pogoda była zmienna, ale byliśmy w stanie ukończyć nasz program i sądzę, że mamy solidną podstawę do rozpoczęcia w piątek weekendu wyścigowego. R28 osiągał dobre wyniki w tym roku na różnych typach torów, dlatego musimy się skoncentrować na wyciągnięciu całego potencjału podczas tego weekendu.

Wywiad z Nelsinho Piquetem


Grand Prix Wielkiej Brytanii było weekendem z mieszanymi odczuciami. Zakwalifikowałeś się na wysokiej pozycji, miałeś dobry wyścig aż do momentu wypadnięcia z toru. Jak oceniasz ten wyścig?
Oczywiście byłem rozczarowany z powodu wycofania się z wyścigu, w szczególności z powodu zajmowanej wysokiej pozycji i również samochód sprawował się bardzo dobrze. Byliśmy na drodze do świetnego wyniku, ale wypadłem z toru, gdy zaczął padać mocniejszy deszcz i zrobiło się bardzo ślisko. Jednakże na Silverstone było też kilka pozytywów: samochód był dobry, poprawialiśmy go w trakcie weekendu i zakwalifikowałem się w pierwszej dziesiątce tuż za Fernando.

Silverstone zakończył pierwszą część sezonu. Jakie są twoje nadzieje związane z drugą częścią tego roku?
Dla mnie osobiście priorytetem jest ciągła nauka i poprawianie się jako kierowca. W ostatnich dwóch wyścigach pokazaliśmy, jak konkurencyjny jest nasz samochód i na tej podstawie musimy dalej to budować i w zbliżających się wyścigach być zdeterminowani do zdobycia punktów, co pomoże nam poprawić naszą pozycję w mistrzostwach. Europejska część sezonu zabiera nas na tory, na których w większości miałem okazję już jeździć, co ułatwia nieco sprawę.

Hockenheim jest jednym z torów znajomych tobie. Opowiedz nam o nim...
To jest zabawny tor do jazdy i ścigałem się na nim wcześniej parę razy, zanim trafiłem do GP2, chociaż w samochodzie F1 ten tor jest dość inny. To wymagający obiekt z kilkoma trudnymi strefami ostrego hamowania, dlatego potrzebujesz dobrze zbalansowanego auta, które jest stabilne podczas hamowania oraz ma dobrą trakcję i przyczepność w wolnych zakrętach. Jest to dość satysfakcjonujące miejsce do jazdy, a ponieważ testowaliśmy tutaj w zeszłym tygodniu, to samochód powinien być dobry, kiedy zaczniemy w piątek wolne treningi.

Jakie są twoje cele na ten wyścig?
Naszym celem są zawsze punkty. Jestem bardzo zmotywowany przed tym wyścigiem i naprawdę nie mogę się doczekać ścigania w Niemczech. Przewiduję, że walka w środku stawki znów będzie nieprzewidywalna, ale jeśli wejdziemy do Q3 to sądzę. że punkty staną się bardzo możliwym celem. Cały zespół jest skupiony i ciężko pracuje przed zbliżającym się weekendem, a dobry wynik może być dobrą nagrodą dla wszystkich tutaj. Zrobię wszystko co potrafię, aby to osiągnąć.

Źródło: RenaultF1.com

KOMENTARZE

1
rafaello85
17.07.2008 10:21
W ostatnim wyścigu Fernando mimo zużytych opon dość długo bronił się przed Heikkim.