Mosley jest zwolennikiem idei stosowania standardowych silników
Pomysł, by wszystkie zespoły F1 używały tych samych siników jest wręcz nie do pomyślenia
21.09.0811:22
4245wyświetlenia
Zarówno fani Formuły 1, jak i wiele osób na padoku narzeka, że F1 używa obecnie ośmiocylindrowych silników o pojemności 2,4 litra po tym, jak do historii przeszły V12, V10, rzędowa dwunastka, czy V6 turbo. Tymczasem prezydent FIA przyznaje, że byłby szczęśliwy, gdyby zespoły używały ujednoliconych silników.
Takie posunięcie mogłoby wywołać szok w tym sporcie i choć wielu odrzuci sugestie Mosleya twierdząc, że to tylko głośne myślenie, to jednak znajdą się też tacy, którzy zauważą, że prezydent FIA zwykle dostaje to, czego chce.
W wywiadzie dla francuskiego dziennika L'Equipe, Max Mosley powiedział:
Wiem, że wielkie zespoły konstruujące własne silniki powiedzą mi, że skoro ma być tylko jeden silnik, to ja chcę, żeby to był mój silnik, ale w realnym świecie jeśli zespół wyścigowy będzie mógł kupić tańszy silnik, to bez wątpienia zrobi to.
Podczas gdy w oczach wielu ludzi aerodynamika jest jednym z najważniejszych czynników we współczesnej F1, to jednak to rywalizacja pomiędzy producentami silników jest tym, co pomogło ukształtować ten sport niemal od początków jego istnienia. Chociaż Mosley wprowadził już wiele standardowych elementów w F1, w opinii wielu powolnie przekształcając ją w formułę jednolitych bolidów, to pomysł, by wszystkie zespoły używały tych samych siników jest wręcz nie do pomyślenia.
Godne uwagi jest to, że choć Mosley przychyla się do pomysłu stosowania jednolitych silników po tym, jak wprowadzono standardowe oprogramowanie silników (ECU), oraz wprowadzono regulacje dotyczące aerodynamiki, to jednak nie zgadza się on z Flavio Briatore, który zasugerował, że powinien obowiązywać jeden standardowy system KERS, kiedy system ten będzie już mógł być wykorzystywany.
To pokazuje niezdolność właścicieli zespołów do logicznego myślenia.- powiedział Mosley.
Tylko wtedy, gdy system ten zostanie dokładnie przetestowany możemy pomyśleć o jego ujednoliceniu i dla wszystkich zespołów.
Źródło: Pitpass.com
KOMENTARZE