GP Chin: trening 2 - Hamilton nadal na czele

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze w Szanghaju
17.10.0809:46
Marek Roczniak
9852wyświetlenia

Lewis Hamilton (McLaren) okazał się najszybszym kierowcą także podczas popołudniowej sesji treningowej w Chinach, a jego najbliższym rywalem był tym razem Fernando Alonso (Renault), który stracił do Brytyjczyka ponad ćwierć sekundy. Robert Kubica (BMW Sauber) uplasował się dopiero na dwunastej pozycji, a jego strata do Hamiltona wyniosła niewiele ponad sekundę.

Główny rywal Hamiltona w walce o tytuł - Felipe Massa (Ferrari) także miał znaczną stratę (0,7 sekundy) i musiał zadowolić się szóstym czasem. Przed nim oprócz Alonso znalazł się między innymi także drugi kierowca Renault - Nelson Piquet Jr, a więc francuska stajnia ponownie zaprezentowała się z bardzo dobrej strony. Za Piquetem na pozycjach 4 i 5 drugą sesję ukończyli Jarno Trulli (Toyota) i Mark Webber (Red Bull).

Hamilton zaliczył krótki przejazd na samym początku sesji i uzyskał czas 1:35,750, którego o dziwo nikt nie zdołał poprawić już do końca sesji. W istocie niewielu kierowców zdołało poprawić swoje czasy z początku sesji. Zwłaszcza pretendenci do tytułu mieli trudności z wykręceniem lepszych czasów po założeniu bardziej miękkich opon. Lepiej na oponach z białym paskiem radził sobie Trulli, który przez długi czas zajmował drugą pozycję, zanim w dalszej części sesji został zepchnięty na czwarte miejsce przez dwójkę kierowców Renault.

Webber na swoim ostatnim okrążeniu pomiarowym dzisiejszego dnia wykręcił piąty czas i pomimo pojechania trochę za szeroko w ostatnim zakręcie zdołał pokonać Massę o ponad 0,1 sekundy. Na siódmej pozycji uplasował się Sebastien Bourdais (Toro Rosso), który dziesięć minut przed końcem sesji wypadł z toru i utknął w żwirowisku. Wcześniej Francuz dwa raz zwiedzał pobocze w drugim zakręcie, co raz uczynił także jego zespołowy kolega Sebastian Vettel. Ponadto Niemiec pojechał też bardzo szeroko na wyjściu z szybkiego zakrętu nr 13 i ostatecznie sklasyfikowany został dopiero na 15 pozycji.

Problemy w drugim zakręcie miał jeszcze Webber, natomiast Kimi Raikkonen (Ferrari) i Piquet w dwunastym zakręcie. Aktualny mistrz świata zakończył sesję na ósmej pozycji, a pierwszą dziesiątkę zamknęli Nick Heidfeld (BMW Sauber) i Nico Rosberg (Williams).

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lewis Hamilton (22)McLaren MP4-231:35,75033
2Fernando Alonso (5)Renault R281:36,0240,2740,27436
3Nelson Piquet Jr (6)Renault R281:36,0940,3440,07038
4Jarno Trulli (11)Toyota TF1081:36,1590,4090,06532
5Mark Webber (10)Red Bull RB41:36,3750,6250,21638
6Felipe Massa (2)Ferrari F20081:36,4800,7300,10531
7Sebastien Bourdais (14)Toro Rosso STR31:36,5290,7790,04932
8Kimi Raikkonen (1)Ferrari F20081:36,5420,7920,01334
9Nick Heidfeld (3)BMW Sauber F1.081:36,5530,8030,01138
10Nico Rosberg (7)Williams FW301:36,5560,8060,00333
11Timo Glock (12)Toyota TF1081:36,6150,8650,05933
12Robert Kubica (4)BMW Sauber F1.081:36,7751,0250,16037
13Heikki Kovalainen (23)McLaren MP4-231:36,7971,0470,02233
14David Coulthard (9)Red Bull RB41:36,8081,0580,01136
15Sebastian Vettel (15)Toro Rosso STR31:36,9251,1750,11738
16Kazuki Nakajima (8)Williams FW301:36,9751,2250,05031
17Giancarlo Fisichella (21)Force India VJM011:37,4731,7230,49838
18Adrian Sutil (20)Force India VJM011:37,6171,8670,14433
19Jenson Button (16)Honda RA1081:37,8002,0500,18337
20Rubens Barrichello (17)Honda RA1081:37,9042,1540,10436
107% najlepszego czasu: 1:42,452

KOMENTARZE

25
oligator
18.10.2008 05:05
nick na czele w sobote rano!
gnt3c
17.10.2008 09:35
honda już nawet chyba nie myje swoich bolidów i przez te dodatkowe kilogramy są nawet na końcu stawki...całą uwagę poświęcili 2009.
Huckleberry
17.10.2008 02:43
zawias - nie do końca tak, dwóch biegnie w kolcach Adidasa a jeden w kolcach Diadory ;)
zawias
17.10.2008 01:57
Żeby tylko Massa nie dał się znowu tak frajersko objechać Ham(...)owi jak na Fuji. hawaj->podobnie do Ciebie myślę, że ten zasłuży na mistrzostwo, kto zdobędzie najwięcej punktów-wszak to oczywiste. Jednak w rozważaniach nie można pominąć bolidów. tomekzzar-> Ham jest faktycznie kierowcą najszybszego samochodu. On NIE zasługuje na zwycięstwo jeśli nie potrafi takiej przewagi wykorzystać. To jest tak, jakby w biegu na 400 m po tartanie 2 prowadzących biegło w kolcach niewiele przed bosonogim (a ta trójka daleko przed innymi) I kto zasługiwałby na zwycięstwo bardziej?
gacekwrc
17.10.2008 12:41
Witam.Czy to prawda z silnikami i przeniesieniem napędu w 2010??? www.autoklub.pl
sebas
17.10.2008 12:17
oligator> ładnie to powiedziałeś. Dzięki.
Czechoslowak
17.10.2008 11:53
mikolajpoznan, noofag-> chodzi mi o to że nakłady poświęcone na rozwój R28 w końcówce tego sezonu muszą zostać niejako "odjęte" od nakładów przeznaczonych na R29. to jak szybko Renault zdołał się zbliżyć do czołówki jest czymś zastanawiającym, i moim zdaniem świadczy o tym że czołowe zespoły myślą już bardziej o przyszłym sezonie, natomiast renówka skoncentrowała się na obecnym bolidzie. co do silnika i układu napędowego to wątpię aby w warunkach "zamrożenia" ich rozwoju możliwe było wprowadzenie takich usprawnień które dałyby renówce po 0,5 s na kółku, bo o tyle mniej więcej się poprawili od lipca/sierpnia.
NEO86
17.10.2008 11:34
Panowie bez paniki to dopiero treningi
kidmaciek
17.10.2008 11:16
Źle się dzieje, Hamilton na czele... :e
hawaj
17.10.2008 10:14
Panowie prawda jest też taka że gdyby przyznawano tytuły mistrza w różnych kategoriach to mielibyśmy kilku różnych mistrzów. Dla przykładu: Kierowca najszybszego bolidu- Hamilton, najbardziej waleczny- Alonso Najrówniej jeżdżący - Kubica, rekordowe FL w wyścigu: Raikonen itd. itp. Każdy z nas w sercu ma swojego mistrza :-) ale wygra jeden, który będzie miał najwięcej punktów w sezonie ...
tomekzzar
17.10.2008 09:50
tylko massa lub hamilton zasługują w tym sezonie na tytuł mistrzowski,umiejętności,zdrowie i serce włożone w każde gp to cechuje w tym sezonie tych 2 kierowców jest jeszcze alonso no ale on za bardzo nie miał czym jeździć,felipe i lewis są to kierowcy którzy wyprzedzają a nie dojeżdżają do mety alonso mimo iż nie miał za bardzo czym cisnąć w każdym gp próbował wyprzedzać.zbliżona ilość punktów roberta do tych 2 kierowców związana jest z ferworem walki między najlepszymi(gdyby massa dojechał domety w wyscigach w których prowadził dawno był by mistrzem)tak więc zgadzam się z sebasem iż hamilton o wiele bardziej zasługuje na mistrzostwo niż kubica,są to tylko teoretyczne rozważania bo nie wyobrażam sobie aby hamilton został wyprzedzony przez polaka
Verticus
17.10.2008 09:45
1st row HAM i ALO- to będzie rewelacja :o)))
jacek2601
17.10.2008 09:33
Nie ma sensu bez logiki i logiki bez sensu...:)
oligator
17.10.2008 09:09
@sebas twoje prawo, i logiki sie tu nie doszukuj, sport do kazdego z nas wszystkich przemawia nieco inaczej.
sebas
17.10.2008 09:04
Panowie ze mną jest coś nie tak. Hamiltona nie znoszę, kibicuję mocno Massie, a do Kubicy w sumie nic nie mam ale mu nie kibicuję. Oni wszyscy mają szansę na mistrza, tak? Tak. Oczywiście chciałbym żeby mistrzem był Massa, ale gdyby miał nim nie zostać to z pary Kubica - Hamilton wolałbym Hamiltona... Sam się sobie dziwię...
oligator
17.10.2008 08:49
@West : renowki nawet w zeszlym sezonie bylo ciezko wyprzedzac, bo tworza za soba specyficzne turbulencje. Ale poczekajmy do niedzieli zobaczymy jak bedzie. Poza tym, mimo ze nie jestem polakiem, to pisz poprawnie : tempo
West#
17.10.2008 08:40
a może być renault przed Mclaren-em akurat to jest tor na którym wyprzedzanie nie jest trudne jest długa prosta gdzie renault nie ma szans utrzymać tempa Mclarena mam nadzieje że Heikki Kovalainen sie poprawi:) Widać że nie tylko na mokrym torze Mclaren jest szybszy od Ferrki:)
oligator
17.10.2008 08:40
Hamiton nie wytrzyma presji, a Alonso pojedzie po trzecie zwyciestwo:D zartuje, ale bym mial ubaw:)
noofaq
17.10.2008 08:25
Czechoslowak: jest możliwość, że po prostu część usprawnień (związanych z silnikiem i układem napędowym) na przyszły rok wrzucili do tegorocznego bolidu - stwierdzając że nic im nie zaszkodzi potestowac jak sa w ogonach :] poza tym akurat zaczęli dobrze jeździć, kiedy zaczęła im grozić starta 4 miejsca w generalce - kasa ma spore znaczenie...
oligator
17.10.2008 08:12
virescens, nie pisze ze oni byli na oparach, tylko prosze zeby zdobyli pierwsza linie w qualu, chocby i z mniejszym ladunkiem paliwa, zeby przyblokowac Hamiltona.
mikolajpoznan
17.10.2008 08:10
Czechosłowak-a czym motywujesz fakt,że w przyszłym roku przestaną robic postepy?Brak kasy? Pozdro-MIKE
Czechoslowak
17.10.2008 08:07
obawiam się że Renault drogo zapłaci za te ostatnie "harce" w przyszłym sezonie. podczas gdy prawie wszyscy już sobie odpuścili rozwój tegorocznych bolidów, to renówka prze do przodu z R28 jakby walczyli o mistrzostwo. nie ma mocnych- to musi oznaczać spowolnienie rozwoju R29. ale cóż, najwyraźniej Flavio postanowił zapłacić taką cenę za pozostanie Alonso...
virescens
17.10.2008 08:02
Nie na oparach, Renault podobno używa nowego paliwa. Stąd tak dobre ostatnie wyniki. "Liczba oktanowa paliwa w F1 musi zawierać się w przedziale 95-102 oktanów. * Normalna benzyna: parafina (50%), nafta (30%), estry (10%), uszlachetniacze (10%) * Benzyna w F1: parafina (50%), nafta (5%), estry (15%), uszlachetniacze (30%)"
bicampeon
17.10.2008 07:52
No Alonso jedno kółeczko na koniec i drugi czas :)
oligator
17.10.2008 07:50
NIech R28 zajmie pierwsza linie na oparach to namieszaja Hamiltonowi :)))