F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Rocznice kierowców
Urodzili się:
111 lat temu B. Holland
73 lata temu B. McGuire
100 lat temu B. Vukovich

  Obecni kierowcy GP

  Obecni testerzy

  Byli mistrzowie świata
Pokaż wszystkich kierowców na literę:
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z

Brendon Hartley
Kierowca zespołu Toro Rosso<< poprzedni  |  następny >>
Narodowość:
  Nowa Zelandia
Data urodzenia:10 listopada 1989 (29 lat temu)
Miejsce urodzenia:Palmerston North
Miejsce zamieszkania:Monte Carlo (Monako)
Oficjalna strona www:
brendonhartley.nz, języki:
Stan cywilny:Żonaty z Sarą
Imiona dzieci:-
Wzrost:184 cm
Waga:67 kg
Ważniejsze tytuły
mistrzowskie poza F1:
2007 Formuła Renault 2.0 Eurocup
2015, 2017 WEC
2017 Le Mans 24H (zwycięzca)
Testy w Formule 1:
(wyniki testów i inne dane)
Red Bull (2008-2010)
Toro Rosso (2009-2010)
Mercedes (2012-2013)
Pierwsze zgłoszenie:GP Stanów Zjednoczonych - 22 października 2017
Ostatnie zgłoszenie:GP Abu Zabi - 25 listopada 2018
Pierwsze zwycięstwo:-
Ostatnie zwycięstwo:-
Pierwsze pole position:-
Ostatnie pole position:-

Kariera
2018
Jego osiągi w pierwszym pełnym sezonie startów w F1 są sporym rozczarowaniem. Zostaje zdominowany przez zespołowego partnera, choć w końcówce walcząc o pozostanie w Toro Rosso ma kilka przebłysków, jak na Suzuce gdzie uzyskał szósty czas w kwalifikacjach, czy w Austin zostając sklasyfikowanym na dziewiątym miejscu. Popełnia kosztowne błędy, jak kolizja z partnerem w Chinach czy wypadek w trzecim treningu w Hiszpanii, po którym zniszczeniu uległa cała jednostka. Na pewnym etapie zespół jest zdecydowany go zwolnić i pozyskać Lando Norrisa, lecz McLaren nie wyraża zgody na wypożyczenie kierowcy. Ostatecznie żegna się z F1 w Abu Zabi, a w klasyfikacji zajmuje dziewiętnastą pozycję z dorobkiem czterech punktów.
2017
Kontynuuje starty dla Porsche i tym razem tworzy skład z Bernhardem oraz Earlem Bamberem. Zalicza fantastyczny sezon, podczas którego tryumfował w czterech rundach, w tym najbardziej prestiżowym Le Mans. Ostatecznie zdobywa drugi tytuł mistrza w WEC, który jest pożegnalnym dla Porsche. W obliczu odejścia niemieckiego producenta z mistrzostw, podejmuje się rozmów z Chipem Ganassim w sprawie posady na 2018 rok w IndyCar. Niespodziewanie jednak otrzymuje szansę debiutu w Formule 1 z Toro Rosso, które zatrudnia go na cztery ostatnie wyścigi sezonu. Mimo to w żadnym z nich nie zdobywa punktów, do czego przyczyniają się liczne kary przesunięcia za wymianę elementów jednostki. Pokazuje jednak konkurencyjne osiągi i stajnia z Faenzy decyduje się zatrzymać go na kolejny sezon.
2016
Porsche zachowuje swój mistrzowski skład, lecz tegoroczny sezon nie układa się tak dobrze jak wcześniejszy. Mimo czterech wygranych w Niemczech, Meksyku, Stanach Zjednoczonych i Chinach, odpadnięcie na Silverstone oraz odległe pozycje na Spa i w Le Mans oznaczają dla Hartley'a, Webbera i Bernharda pozycję tuż za pierwszą trójką na koniec mistrzostw.

Statystyki
 SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P. pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
 201819214003005Toro Rosso
 20172340000002Toro Rosso
  Razem:25
(25)
40
(0.0%)
0
(0.0%)
3
(12.0%)
0
(0.0%)
0
(0.0%)
7
(28.0%)
1 zespół
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował,
P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany
Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix)

Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu  |  Rezultaty wszystkich wyścigów
Wszystkie pole positions  |  Wszystkie zwycięstwa  |  Wszystkie najszybsze okrążenia
Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu
GPTorNrBolidOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 2018
Albert Park28Toro Rosso STR131615
Sakhir28Toro Rosso STR131117 kara doliczenia 30 sekund za zmianę pozycji podczas okrążenia formującego
Shanghai28Toro Rosso STR131520skrzynia biegów
Baku28Toro Rosso STR131910
Catalunya28Toro Rosso STR132012
Monte Carlo28Toro Rosso STR131519kolizja z Leclerkiem
Gilles Villeneuve28Toro Rosso STR1312NSkolizja ze Strollem
Paul Ricard28Toro Rosso STR132014
Red Bull Ring 28Toro Rosso STR1319NShydraulika
Silverstone28Toro Rosso STR13PLNSjednostka napędowa
Hockenheim28Toro Rosso STR131610
Hungaroring28Toro Rosso STR13811
Spa-Francorchamps28Toro Rosso STR131114
Monza28Toro Rosso STR1316NSkolizja z Ericssonem
Marina Bay28Toro Rosso STR131717
Soczi28Toro Rosso STR1320NShamulce
Suzuka28Toro Rosso STR13613
Austin28Toro Rosso STR13209
Mexico City28Toro Rosso STR131414 kara doliczenia 5 sekund za kolizję z Oconem
Interlagos28Toro Rosso STR131611
Yas Marina28Toro Rosso STR131612
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się,
WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
<< poprzedni  |  następny >>  |  ^




F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca