Mosley jest nadal za wprowadzeniem standardowych silników
Prezydent FIA chce, aby KERS powodował zróżnicowanie osiągów w Formule 1
21.10.0817:34
4641wyświetlenia
Max Mosley nadal jest przekonany, że standaryzacja jednostek napędowych jest jedynym słusznym posunięciem dla Formuły 1 i stwierdził, że ekipy będą mogły zyskiwać przewagę nad rywalami poprzez system KERS, a wszystko to w związku z planowanymi cięciami kosztów.
Plany prezydenta FIA dotyczące ujednolicenia silników wywołały obawy u zespołów Formuły Jeden, które twierdzą, że może to spowodować niemal całkowite odejście producentów ze sportu, dlatego zrzeszająca zespoły organizacja FOTA wolałaby, aby ujednoliceniu uległy inne podzespoły bolidów.
Mosley, który jest zdeterminowany, aby wprowadzić radykalne cięcia kosztów stwierdził, że najważniejsze jest w tej chwili tworzenie przez F1 technologii możliwych do wykorzystanie także w samochodach drogowych.
KERS będzie w przyszłości wykorzystywany we większości samochodów drogowych, niezależnie od stosowanego napędu.- mówi prezydent FIA.
FIA chce więc, aby KERS powodował zróżnicowanie osiągów w Formule Jeden i w związku z tym chce jeszcze zwiększyć jego znaczenie w 2011 roku. Spowoduje to znacznie większy wzrost doniosłości F1 i jej wiarygodności, niż budowanie kosztownych silników, czy ultralekkich skrzyń biegów - i jedno i drugie jest praktycznie nieistotne w nowoczesnym transporcie drogowym.
Mosley powiedział, że nie przestanie dążyć do wprowadzenia standardowych silników w F1 na spotkaniu z FOTA, które odbywa się dziś w Genewie. Twierdzi, że zmusi to zespoły do lokowania pieniędzy w technologie, które mogą zostać wykorzystane na znacznie szerszą skalę.
Standaryzacja nowej technologii, która ma bezpośrednie przełożenie na największy problem w transporcie drogowym - efektywne wykorzystywanie energii - i jednoczesne przyzwolenie na dalszy rozwój tak nieprzydatnych na szerszą skalę rzeczy, jak aerodynamika jest zupełnie nieracjonalne.
Technologie takie jak KERS, a także systemy odzyskiwania energii wydzielanej przez układ wydechowy powinny powodować w Formule Jeden różnice osiągów między poszczególnymi zespołami, a nie przestarzałe i niepotrzebne technologie, jak wysokoobrotowe silniki czy aerodynamika w specyfikacji F1.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE