Freescale pomoże McLarenowi w rozwijaniu KERS

Firma ta jest wiodącym dostawcą półprzewodników i elektroniki dla przemysłu samochodowego
12.11.0813:03
Marek Roczniak
2111wyświetlenia

Firmy McLaren Electronic Systems (MES) i Freescale Semiconductor począwszy od 2010 roku będą wspólnie rozwijać system odzyskiwania energii kinetycznej (KERS) dla zespołu McLaren.

Współpraca ta spowoduje zarówno poprawę wydajności KERS w bolidach Formuły 1 McLarena, jak i pomoże w przeniesieniu tej technologii do zwykłych samochodów drogowych, jako że Freescale jest wiodącym dostawcą półprzewodników i elektroniki dla przemysłu samochodowego.

Wspólny projekt rozwoju KERS z McLaren Electronic Systems dotyczy najnowszych technologii samochodowych. - powiedział przedstawiciel amerykańskiej firmy Steve Wainwright. Jako wiodący dostawca półprzewodników dla przemysłu samochodowego, Freescale może pomóc MES w dążeniu do uzyskania zaawansowanej technologii sterowania układem napędowym i energo-wydajnych systemów.

Formuła 1 jest jednym z najbardziej ekscytujących i najszybciej poruszających się laboratoriów dla przemysłu samochodowego. Będziemy ciężko pracować nad zapewnieniem, że technologie rozwijane w kooperatywie w MES bardzo szybko trafią do produkowanych masowo samochodów, co przyniesie korzyści zarówno użytkownikom aut, jak i naszym klientom w przemyśle samochodowym, poszukującym rozwiązań energo-wydajnych.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

6
Huckleberry
13.11.2008 01:33
danilo - może tak się stać gdyż KERS nie jest obowiązkowy. Prawdopodobnie ci którzy będą go używać będą mieli większe szanse w wyprzedzaniu. Ale jest ryzyko, że KERS na dzień dobry będzie awaryjny - więc wszystko zależy od kalkulacji zysków i strat, którą to kalkulację zespoły będą przeprowadzały na bieżąco.
danilo
13.11.2008 09:13
Pewnie czegoś nie doczytałem, ale powiedzcie mi... Czy może dojść do sytuacji w której kilka teamów będzie korzystało z KERS, a reszta nie? Przecież KERS z jednej strony ma dawać więcej mocy, ale z drugiej obciąży dodatkowo bolid. Więc jak kierowcy będą klasyfikowani? Dziwne to wszystko dla mnie...
Huckleberry
12.11.2008 02:33
Tajemnicza kombinacja klawiszy na kierownicy i KERS w McLarenie wyłącza KERS w bolidzie przed McLarenem ;)
Maraz
12.11.2008 01:05
Skoro jedno i drugie należy do McLaren Group, to jest chyba logiczne, że wszystko co związane elektroniką w bolidach McLarena robi właśnie MES. To, że MES jest także dostawcą ECU dla wszystkich zespołów nie ma żadnego znaczenia.
noofaq
12.11.2008 12:58
MES przecież jest niezależnym od MclarenF1 dostawcą ECU - jakim cudem robią dla McLarena coś? :o :D
Banditto
12.11.2008 12:49
To chyba taka "polisa ubezpieczeniowa" na wypadek gdyby okazało się, że zespoły, które przełożyły większą uwagę do KERSu i zdobyłyby dzięki temu przewagę nad McLarenem bez tego systemu...