Testy w Barcelonie dzień 2: RBR i STR na czele
Sebastian Vettel jako jedyny uzyskał czas poniżej jednej minuty i 20 sekund
18.11.0817:18
9824wyświetlenia
Niewiele zabrakło, a we wtorek najszybszym kierowcą podczas testów na torze Catalunya ponownie okazałby się Takuma Sato (Toro Rosso). Japończyk jeździł jednak tylko do przerwy na lunch, kiedy panowały chłodniejsze warunki, a po południu jego czas 1:20,017 zdołał poprawić o ponad ćwierć sekundy Sebastian Vettel (Red Bull).
Tym niemniej Sato ponownie pokazał się z jak najlepszej strony i zarówno jeżdżący po południu jego bolidem Sebastien Bourdais (P3), jak i testujący przez cały dzień w drugim STR3 Sebastien Buemi (P4) nie zdołali go pokonać. Jutro Bourdais będzie jeździł przez cały dzień, ale tak czy inaczej wygląda na to, że zespół Toro Rosso będzie miał twardy orzech do zgryzienia, jeśli chodzi o wybór kierowców na przyszły sezon.
Piąty czas uzyskał Gary Paffett, który pod nieobecność Pedro de la Rosy w garażach McLarena (Hiszpan testował dzisiaj z Force India) jeździł we wtorek dwoma różnymi bolidami - MP4-23K z systemem KERS (właśnie w nim uzyskał swój najlepszy czas 1:21,340, przejeżdżając 31 okrążeń) i bardziej standardowym MP4-23A (P9, 1:21,835, 46 okrążeń). W sumie Brytyjczyk przejechał dzisiaj 77 okrążeń.
Na szóstej pozycji swój drugi i zarazem ostatni dzień testów w tym tygodniu ukończył Robert Kubica, tracąc z bolidzie F1.08B ze skrzydłami w specyfikacji na sezon 2009 niewiele ponad półtorej sekundy do Vettela.
Oczywiście straciliśmy sporo docisku w porównaniu do samochodu z sezonu 2008.- tłumaczył Polak wpływ nowych przepisów dotyczących aerodynamiki.
Jednakże z powodu przejścia z opon rowkowanych na slicki zyskaliśmy znacznie lepszą przyczepność w wolnych zakrętach. Myślę więc, że dzięki dalszym pracom rozwojowym nie będzie zbyt wielkiej różnicy pomiędzy samochodami na sezon 2009 i 2008.
Nick Heidfeld przejął dzisiaj od Christiana Kliena drugi bolid BMW Sauber F1.08B, w którym został zamontowany KERS i kontynuował zapoczątkowane przez Austriaka testy systemu odzyskiwania energii kinetycznej. Niemiec uplasował się na 15 pozycji, przejeżdżając o pięć okrążeń więcej od Kubicy. Poza Paffettem i Heidfeldem z KERS jeździli dzisiaj także Nico Rosberg (Williams - P7) i Luca Badoer (Ferrari - P13). Rosberg jeździł ponadto z nowym tylnym skrzydłem, a Jenson Button (Honda - P8) z nowym przednim skrzydłem.
Lucas di Grassi swój pełny dzień testów za kierownicą bardziej standardowej Hondy RA108 ukończył tuż za Adrianem Sutilem (Force India) na 11 pozycji, łącznie przejeżdżając 110 okrążeń. Strata Brazylijczyka do Vettela wyniosła dwie i pół sekundy. Jutro kolej na Bruno Sennę, który jest drugim kandydatem do zastąpienia Rubensa Barrichello w Hondzie w sezonie 2009. Pozostali uczestnicy dzisiejszych testów: Nelson Piquet Jr (Renault), Marc Gene (Ferrari), Giedo van der Garde (Renault) i de la Rosa uplasowali się odpowiednio na miejscach 12, 14, 16 i 17, przy czym tylko Piquet zmieścił się poniżej trzech sekund straty do Vettela.
Wtorkowe testy były przerywane dwukrotnie. Czerwona flaga pojawiała się jednak tylko w pierwszej godzinie jazd - pierwszy raz po awarii w bolidzie Heidfelda, który zatrzymał się w zakręcie nr 1, a drugi raz po poślizgu Buemiego w tym samym zakręcie. Ponadto problemy miał rano Vettel, w którego bolidzie zapaliły się najprawdopodobniej tylne hamulce. Całe zdarzenie miało miejsce w alei serwisowej, a więc nie spowodowało przerwy w testach.
Czasy uzyskane we wtorek na torze Catalunya (4,655 km) | ||||||||
Kierowca | Nar. | Konstruktor | Bolid | A | K | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | Red Bull Renault | RB4 | 1:19.751 | 70 | |||
1 | Takuma Sato | STR Ferrari | STR3 | 1:20.017 | 79 | |||
1 | Sebastien Bourdais | STR Ferrari | STR3 | 1:20.034 | 48 | |||
1 | Sebastien Buemi | STR Ferrari | STR3 | 1:20.223 | 99 | |||
1 | Gary Paffett | McLaren Mercedes | MP4-23K | + | 1:21.340 | 31 | ||
1 | Robert Kubica | BMW Sauber | F1.08B | + | 1:21.521 | 76 | ||
1 | Nico Rosberg | Williams Toyota | FW30B | + | + | 1:21.525 | 113 | |
1 | Jenson Button | Honda | RA108(B) | + | 1:21.770 | 110 | ||
1 | Gary Paffett | McLaren Mercedes | MP4-23A | 1:21.835 | 46 | |||
1 | Adrian Sutil | Force India Ferrari | VJM01 | 1:22.073 | 58 | |||
1 | Lucas di Grassi | Honda | RA108 | 1:22.283 | 110 | |||
1 | Nelson Piquet Jr | Renault | R28 | 1:22.348 | 85 | |||
1 | Luca Badoer | Ferrari | F2008K | + | 1:22.425 | 127 | ||
1 | Marc Gene | Ferrari | F2008 | 1:22.772 | 31 | |||
1 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | F1.08B | + | + | 1:22.945 | 81 | |
1 | Giedo van der Garde | Renault | R28 | 1:23.250 | 37 | |||
1 | Pedro de la Rosa | Force India Ferrari | VJM01 | 1:23.499 | 86 | |||
A - pakiet aerodynamiczny na sezon 2009, K - system KERS lub jego namiastka |
Temperatura toru: 8-15°C
Pochmurno przez cały dzień
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: TSL-Timing.com (czasy), F1Today.nl, Autosport.com, McLaren.com
KOMENTARZE