Michael przewiduje walkę o wydajność aero na początku sezonu
Później przewagę mogą mieć te teamy, które skupią się na rozwoju KERS
21.01.0911:23
2124wyświetlenia
Dyrektor techniczny zespołu Williams - Sam Michael spodziewa się, że w pierwszej połowie tego sezonu zespoły będą starały się o uzyskanie przewagi dzięki rozwojowi elementów aerodynamicznych, a później przewagę mogą mieć te teamy, które skupią się na rozwoju KERS.
Michael z bliska obserwował debiut Williamsa FW31 na torze Algarve w poniedziałek.
Zmiany w przepisach dotyczące aerodynamiki są najbardziej gruntowne i będą miały największy wpływ na czasy okrążeń.- powiedział Australijczyk.
To może być klucz do sukcesu nawet przez 2/3 nadchodzącego sezonu.
O wpływie zmian w przepisach aerodynamicznych na projekt bolidu powiedział z kolei:
Jest wiele zmian zauważalnych gołym okiem, ale również i wiele małych rzeczy, które zostały zmienione wokół samochodu zgodnie z nowymi przepisami. Na przykład zakończenia przedniego skrzydła zmieniły się, jako że zupełnie inaczej współgrają teraz z przednimi oponami, a jest to bardzo ważna rzecz. Nie ma też dużych deflektorów, choć jeden mały udało nam się upchnąć.
Michael uważa, że system KERS będzie odgrywał coraz większe znaczenie w trakcie sezonu i będzie bardzo istotny pod koniec tegorocznej rywalizacji, gdy zespoły wykorzystają już do maksimum rozwój tegorocznej aerodynamiki.
KERS w 2009 roku może być wart 0,2 lub 0,3 sekundy na jednym okrążeniu. Jednakże gdy wyrównają się osiągi aerodynamiczne, KERS może zacząć stanowić większy czynnik różnicujący osiągi zespołów.- powiedział Michael.
Jeśli przepisy dadzą większe pole do popisu w tej dziedzinie, to KERS może być wart nawet do sekundy na okrążeniu i taka przewaga będzie już niezbędna do wygrywania grand prix. Kluczowe dla nas jest teraz to, aby dobrze zrównoważyć potencjalną możliwość uzyskania przewagi osiągów z naszą ambicją do poprawy i tak już całkiem niezłej niezawodności z ubiegłego roku.
Źródło: Forumula1.net
KOMENTARZE