Michael przewiduje walkę o wydajność aero na początku sezonu

Później przewagę mogą mieć te teamy, które skupią się na rozwoju KERS
21.01.0911:23
Mariusz Karolak
2124wyświetlenia

Dyrektor techniczny zespołu Williams - Sam Michael spodziewa się, że w pierwszej połowie tego sezonu zespoły będą starały się o uzyskanie przewagi dzięki rozwojowi elementów aerodynamicznych, a później przewagę mogą mieć te teamy, które skupią się na rozwoju KERS.

Michael z bliska obserwował debiut Williamsa FW31 na torze Algarve w poniedziałek. Zmiany w przepisach dotyczące aerodynamiki są najbardziej gruntowne i będą miały największy wpływ na czasy okrążeń. - powiedział Australijczyk. To może być klucz do sukcesu nawet przez 2/3 nadchodzącego sezonu.

O wpływie zmian w przepisach aerodynamicznych na projekt bolidu powiedział z kolei: Jest wiele zmian zauważalnych gołym okiem, ale również i wiele małych rzeczy, które zostały zmienione wokół samochodu zgodnie z nowymi przepisami. Na przykład zakończenia przedniego skrzydła zmieniły się, jako że zupełnie inaczej współgrają teraz z przednimi oponami, a jest to bardzo ważna rzecz. Nie ma też dużych deflektorów, choć jeden mały udało nam się upchnąć.

Michael uważa, że system KERS będzie odgrywał coraz większe znaczenie w trakcie sezonu i będzie bardzo istotny pod koniec tegorocznej rywalizacji, gdy zespoły wykorzystają już do maksimum rozwój tegorocznej aerodynamiki. KERS w 2009 roku może być wart 0,2 lub 0,3 sekundy na jednym okrążeniu. Jednakże gdy wyrównają się osiągi aerodynamiczne, KERS może zacząć stanowić większy czynnik różnicujący osiągi zespołów. - powiedział Michael.

Jeśli przepisy dadzą większe pole do popisu w tej dziedzinie, to KERS może być wart nawet do sekundy na okrążeniu i taka przewaga będzie już niezbędna do wygrywania grand prix. Kluczowe dla nas jest teraz to, aby dobrze zrównoważyć potencjalną możliwość uzyskania przewagi osiągów z naszą ambicją do poprawy i tak już całkiem niezłej niezawodności z ubiegłego roku.

Źródło: Forumula1.net

KOMENTARZE

4
Jędruś
21.01.2009 07:30
FIA niezbyt przychylnie podchodzi do magazynowania energi z KERSu w akumulatorach , więc może okazać się , że Williams naprawdę dobrze trafił.
oligator
21.01.2009 12:59
pieczar, nie znam sie az tak na mechanice, ale czy to kolo zamachowe nie bedzie jakos wplywalo na dynamike auto (sila Coriolis'a). poza tym ile czasu moze zostac zamagazynowana energia w kole zamachowym, kilka sekund czy nieco dluzej? chodzi mi o wykorzystanie KERS'u na starcie, restartach, czy wyjazdach z boksow.
orus
21.01.2009 11:01
Fajnie by było gdyby o tym sezonie karty dyktowały Williams no i BMW... Ach... rozmarzyłem się...;)
Pieczar
21.01.2009 10:35
Coś czuję, że Williams wyjdzie najlepiej na KERS dzięki zastosowaniu koła zamachowego zamiast baterii :)