Rampf: Rozwój nowego bolidu F1 jest wielkim przeżyciem
Projekt F1.09 był wyzwaniem, które na długo zapadnie w pamięci Rampfa i Riedla
05.02.0917:36
3051wyświetlenia
Projekt i budowa bolidu Formuły 1 jest zawsze ekscytującym zadaniem - zwłaszcza, jeśli podstawowe warunki techniczne ulegają tak drastycznym zmianom, jak przed sezonem 2009. Z tego powodu tegoroczny proces projektowania nowego modelu był szczególnym wyzwaniem dla zespołu ludzi kierowanego przez koordynatora technicznego BMW Sauber F1 Team , Willy'ego Rampfa.
Dla Rampfa, człowieka odpowiedzialnego za koncepcję modelu BMW Sauber F1.09, oraz Waltera Riedla, dyrektora zarządzającego BMW Sauber AG, ten projekt był wyzwaniem, które na długo zapadnie w pamięci.
Rozwój nowego samochodu Formuły 1 jest zawsze wielkim przeżyciem, ale tym razem było w tym coś jeszcze. Zaczynaliśmy od czystej kartki papieru.- mówi Rampf.
Powrót gładkich opon w połączeniu z możliwością korzystania z technologii KERS sprawiają, że rozłożenie masy samochodu nabiera szczególnej wagi.
Po pierwsze przejście z opon rowkowanych na slicki oznacza większą przyczepność, ale także przenosi balans siły bardziej do przodu.- wyjaśnia Rampf.
Usunięcie rowków daje przednim oponom proporcjonalnie większą powierzchnię styku z nawierzchnią i w konsekwencji większy wzrost przyczepności niż w przypadku tylnych opon.
W rezultacie środek ciężkości musi być przesunięty bardziej do przodu, a odpowiedniego dostrojenia wymaga także balans aerodynamiczny. Jednocześnie trzeba w optymalny sposób dostosować się do nowych przepisów. Jeśli chodzi o aerodynamikę, BMW Sauber F1.09 wykorzystuje wiele nowych pomysłów, które nadają mu szczególny wygląd. Model F1.09 jest rzeczywiście specjalnym rodzajem wyzwania.
Źródło: Informacja prasowa BMW-Sauber-F1.com
KOMENTARZE