Testy w Bahrajnie dzień 1/4: Glock najszybszy

Kierowca Toyoty pokonał Felipe Massę w nowym Ferrari F60 o 0,1 sekundy
10.02.0916:40
Marek Roczniak
8506wyświetlenia

Timo Glock okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszego dnia testów zespołów Toyota, Ferrari i BMW Sauber na torze Sakhir w Bahrajnie. Testy rozpoczęły się z dwugodzinnym opóźnieniem ze względu na gęstą mgłę rano, ale później pogoda była już bez zarzutu i zespoły mogły wypróbować nowe auta w ciepłych warunkach.

Prowadzący nową Toyotę TF109 niemiecki kierowca najlepszy czas dnia uzyskał po południu, pokonując Felipe Massę w nowym Ferrari F60 o 0,1 sekundy. Najwolniejszym kierowcą z całej trójki okazał się Robert Kubica (BMW Sauber F1.09), ale jego strata do Glocka wyniosła 0,2 sekundy, tak więc wszystkie trzy zespoły zaprezentowały dzisiaj dość wyrównany poziom, jeśli chodzi o najszybsze kółko.

Pierwszy dzień testów w Bahrajnie zespoły poświęciły głównie na dostosowanie ustawień swoich nowych bolidów do wymogów toru Sakhir i na późniejsze ich doskonalenie. Ponadto Massa przeprowadzał po południu dłuższe przejazdy (po 15 okrążeń każdy) i był zadowolony z uzyskiwania równych czasów. Niestety problemy z elektroniką uniemożliwiły zespołowi Ferrari testowanie we wtorek systemu KERS.

Tymczasem zespół BMW Sauber wprowadził pierwszą dostrzegalną na pierwszy rzut oka zmianę w konstrukcji bolidu F1.09, w którym lusterka wsteczne są teraz tak jak w Ferrari przymocowane do deflektorów przy bocznych wlotach powietrza, a nie bezpośrednio do konstrukcji skorupowej. Tuż po przerwie na lunch Kubica musiał zatrzymać się na torze ze względu na usterkę mechaniczną, ale po naprawie auta wznowił jazdę.

Pierwszy raz byłem w stanie poprowadzić nowy samochód w ciepłych warunkach pogodowych. - powiedział Polak po przejechaniu 95 okrążeń Sporo nauczyliśmy się o zachowaniu samochodu w takich warunkach, a więc ogólnie był to dobry dzień. Glock, Massa i Kubica będą jutro kontynuowali testy.

Pogoda
Temperatura powietrza: 15-27°C
Temperatura toru: 17-35°C
Rano gęsta mgła, słonecznie przez resztę dnia

Źródło: Informacje prasowe zespołów
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Timo Glock (-)Toyota TF109821:33,501
2Felipe Massa (-)Ferrari F60981:33,6150,114 0,114
3Robert Kubica (-)BMW Sauber F1.09951:33,7020,201 0,087

KOMENTARZE

20
noofaq
11.02.2009 09:14
niefart :P
mbg
11.02.2009 08:56
No nie wiem czy to dobre miejsce do testów, tak wszyscy chwalili ten wybór toru w Bahrainie a tu dzis mamy burzę piaskową. :/
marios76
11.02.2009 08:03
Lalu, jak bolid nie jest wyposażony w kers, to te 40kg które ma za plecami i pod tyłkiem może zamienić na balast, który zamontuje jak najbardziej z przody-to poprawia rozłożenie mas na obie osie i skutkuje lepszym balansem bolidu. Wracając do tematu-myślę, że na większości torów bolidy będą wolniejsze od zeszłorocznych. Wyniki testów mnie nie martwią, i wciąż mam nadzieje na mistrzostwo Kubicy w 2009. Obym nie płakał w Australii ;)
LUKE
10.02.2009 09:10
jak toyota smiga sobie pewnie z mniejszą ilością paliwa od ferrki i bmw i o to rezultat ;/
Huckleberry
10.02.2009 08:36
e tam testy, dobrze wiecie, że o niczym nie świadczą...
matthew1011
10.02.2009 06:51
trawa4444 ale do czasów z Q2 brakuje już im mniej więcej 2,5s, biorąc pod uwagę to, że zespoły dopiero uczą się bolidów a i przyczepność na torze jest niewielka, można przypuszczać, że te bolidy naprawdę niewiele ustępują zeszłorocznym... zgadzam się z Tobą ;)
mikolajpoznan
10.02.2009 05:55
dokładnie jak pisze KMK.. No chyba,ze dziś KERS był w użyciu..ale nie wydaje mi się :-)
kmk
10.02.2009 05:50
chodzi mi o to że wg toyoty KERS nie jest opłacalny, a jak widać czasy są porównywalne, a w jakimś stopniu kers pomoże w wyprzedzaniu
Wilhelm
10.02.2009 05:05
No tak tylko,że w specyfikacji na 2009 KERS nie jest obowiązkowy - i równie dobrze toyota może wystawić bolid bez tego systemu - ale to wciąż tylko testy
noofaq
10.02.2009 04:45
Lalu: znaczenie za to ma czy masz do dyspozycji 50kg balastu czy 90kg - nieprawdaż? :]
dragon92
10.02.2009 04:44
Ale rozłożenie masy jest wtedy inne :)
Lalu
10.02.2009 04:34
Przecież jest coś takiego jak minimalna waga bolidu - i chyba wszystkie te trzy zespoły z taką wagą testowały, wiec nie ma znaczenia czy z KERS czy bez.
trawa4444
10.02.2009 04:09
Pamietacie czas KUB jak zdobywal PP na tym torze? Dzisiejszy byl tylko o 0,7 s gorszy, a zakladam, ze dzis nie jezdzili okrazen kwalifikacyjnych + pierwsze testy, wiec duze pole do poprawy w nastepnych dniach (ustawienia, guma na torze itd.)... Wiec te nowe bolidy sa chyba naprawde szybkie :)
mikolajpoznan
10.02.2009 04:06
http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=117992&catID=4044 a o usterce coś wiadomo?jaka oprócz tego,że "mechaniczna"?
korzo
10.02.2009 04:05
Brawo, jesteście pierwsi z tym newsem :) Szkoda tej usterki w BMW bo już chciałem ponarzekać na Ferrari że słabo u nich z niezawodnością :) te 0,2s starty BMW to nic, bo oni nigdy nie ciśnie na maksa na testach
mikolajpoznan
10.02.2009 04:02
Nie oglądałem fotek jeszcze-czy wynika z nich,ze faktycznie BMW i Ferrari byli zapakowani w KERS? bolidy BMW i Ferrari były z KERSem-tak miało być. faktycznie-BMW i FErrari z KERSEM.Toyota bez.
kmk
10.02.2009 04:00
timo najszybszy, ale BMW i ferrari były cieższe o 40-50kg od niego a pewnie KERSu nie używali więc to raczej porażka a nie wygrana dla glocka :P
owca
10.02.2009 03:59
nie, nie ;-) to na bank zasłona ;P mówie Ci ;-)
Damon
10.02.2009 03:58
A może mają najsłabszy zestaw :D
owca
10.02.2009 03:57
Oo! Robert ostatni czas, czyżby zasłona dymna? ;P